וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לנו עמונה": מפוני ההתנחלות עדיין מחכים להבטחת נתניהו

12.8.2017 / 17:29

במהלך נאומו בעצרת התמיכה בו, התריס ראש הממשלה נגד השמאל כמי שאינם רואים בטובת כלל הציבור, כשאמר "יש לנו דימונה ויש לנו עמונה". בשטח, הקמת יישוב חלופי למפוני עמונה עדיין מתעכבת, חרף ההצהרות וההבטחות: "שלא יגיד שהוא עושה למען עמונה כשאנחנו זרוקים כמו כלבים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

במהלך כנס התמיכה בו השבוע בגני התערוכה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש בנאומו: "יש לנו את דימונה – וגם את עמונה" – כהתרסה נגד השמאל. אלא שלמרות ההבטחות, סיור בשטח מלמד כי גם מצבם של תושבי עמונה המפונים לא השתפר במיוחד, וכי גם העבודות להקמת היישוב החלופי, עמיחי, אינן מתקדמות כפי שניתן היה לצפות ועיכוב הבנייה ניכר בשטח.

לאחר שאושר למועצת בנימין להתחיל להכשיר את השטח להקמת ההתנחלות, לצד קידום התוכניות ומתן ההיתרים, מספר רב של כלים כבדים עבדו בזריזות לסלילת כביש הגישה והכשרת המגרשים. כיום, רק שני כלים עובדים בשטח. גם הם, אומר הקבלן בשטח, עובדים מסיבות שנובעות מהפסד כספי שייגרם עם הפסקת העבודה.

עוד בוואלה! NEWS:
מפציצים, טילי שיוט - ומיליוני הרוגים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה
בנו של הרודן שרצח אלפים ואירח את מחבלי אנטבה מגן על אביו - ומתנצל בשמו
דיווח: ישראל התבקשה לעכב את החזרת צוות השגרירות לעמאן

ישוב עמיחי ליד אלון שבות רחל החדש למפוני עמונה. ניב אהרונסון
העבודות בשטח לא מתקדמות. היישוב עמיחי למפוני עמונה/ניב אהרונסון

הפסקת העבודות להכשרת היישוב החלופי לתושבי עמונה המפונים, נגרמה לאחר שהבינו כי העלות המוערכת להקמת היישוב החדש גבוהה מהתקציב שהוקצה לכך. אם בתחילה העריכו כי 60 מיליון שקלים יספיקו לכך, לפני כמה שבועות הגיעה התובנה כי מדובר בסכום כפול.

בשלב זה הופסקו העבודות בגלל חוסר בתקציב. ראש הממשלה נתניהו הבטיח כי ימצא פתרון שיאפשר את חידוש הפיתוח, ואף ישלח את ראש הסגל שלו כדי לעקוב אחר התהליך מקרוב.

בינתיים, מפוני עמונה ממשיכים להידחס בחדרים קטנים במדרשה בעפרה. אביחי בוארון, יו"ר מטה המאבק של התושבים, אינו שולל לחלוטין את הצהרת ראש הממשלה השבוע. "דימונה ועמונה נמצאות על אותו רצף חינוכי-ציוני", הוא אומר.

"אבל בפועל, אין לנו את עמונה. כבר חצי שנה ועוד עשרה ימים תושבי עמונה נמצאים באכסניית נוער, ומי שהחריב למעשה את היישוב זו ממשלת ישראל בראשות נתניהו. מה שעוד יותר מצער זה שבחצי השנה האחרונה עוד לא התחילו בפועל בעבודות אינטנסיביות להקמת היישוב החדש – למרות שראש הממשלה דיבר על זה כל כך הרבה פעמים ואף התחייב לבנות אותו".

עוד באותו נושא

נתניהו בעצרת התמיכה: "התקשורת והשמאל התגייסו למסע ציד נגדי"

לכתבה המלאה
ישוב עמיחי ליד אלון שבות רחל החדש למפוני עמונה. ניב אהרונסון
העבודות מתעכבות בשל קושי תקצבי. עמיחי/ניב אהרונסון

נתניהו שב על הבטחותיו למתיישבים בהזדמנויות שונות. בשבוע שעבר, יומיים לאחר שהבטיח לשלוח את ראש הסגל לטפל בעיכובים, הגיע נתניהו לטקס הנחת אבן פינה בביתר עילית והבטיח שוב "נבנה את היישוב 'עמיחי' – זה מגיע לתושבים". נתניהו שב על הבטחתו גם למחרת, ערב שבת, בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "אנו בונים יישוב עבור מפוני עמונה".

"הייתה אמורה להיות החלטת ממשלה שתיענה לתביעת משרד השיכון להגדלת התקציב, והדבר נמצא על שולחנו של נתניהו", הוסיף בוארון. "ביום ראשון הייתה צריכה להתקבל החלטת ממשלה בנושא והיא לא התקבלה. נכון לעכשיו, חודש ימים, הטרקטורים עומדים. משפחות המפונים חיים יותר מחצי שנה בחדרי מדרשה קטנים כשרוב הציוד שלהם במחסנים או במסדרון המדרשה".

ישוב עמיחי ליד אלון שבות רחל החדש למפוני עמונה. ניב אהרונסון
התושבים עדיין נמצאים באכסניית נוער. העבודות להקמת עמיחי/ניב אהרונסון

"ראש הממשלה נתניהו היה זה שהקים את עמונה ב-1996", ציין בוארון. לדבריו, נתניהו שלח את המתיישבים להקים את היישוב באופן בלתי מסודר, וכעת הוא תובע ממנו לקחת אחריות על שיקום חייהם ביישוב החדש. "תדאג לשבת עוד היום עם כחלון ולסגור את הסיפור של התוספת התקציבית", אמר.

בהמשך בוארון תקף את נתניהו על כך ששרבב את שם היישוב לנאומו בכנס התמיכה אמש. "אל תגיד שאתה דואג לעמונה כשאנחנו זרוקים פה כמו כלבים", אמר. "אלה אנשים פגועים שחזרו ממשימה ציונית – ואתה כראש ממשלה, עדיין לא מימשת את האחריות עליהם. המבחן יהיה כשנקבע מזוזה על הדלת. אל תצהיר יותר, ואל תמכור אותנו בדיבורים, פשוט תחבר את השקע לתקע ותן לנו קצת אור".

ישוב עמיחי ליד אלון שבות רחל החדש למפוני עמונה. ניב אהרונסון
עבודות ההקמה בעמיחי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully