וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל התבקשה לעכב את החזרת צוות השגרירות לעמאן

לטענת גורם בכיר בממשלת ירדן, הבקשה הועברה לירושלים בעקבות המתיחות בין המדינות לאחר תקרית הירי בשגרירות בעמאן. הגורם ציין כי הירדנים מעוניינים לוודא שננקטים צעדים משפטיים נגד המאבטח שירה למוות בשני אזרחים ירדנים

צילום: לע"מ, עריכה: יוסי אלטר

גורם בכיר בממשלת ירדן אמר כי ישראל התבקשה בימים האחרונים לעכב את השבת צוות השגרירות לעמאן. הבקשה הועברה לישראל על רקע המתיחות שנוצרה בין שתי המדינות בעקבות תקרית הירי במתחם השגרירות הישראלית בעיר בחודש שעבר.

לטענת הגורם, ירדן מעוניינת לוודא שישראל נוקטת צעדים משפטיים נגד המאבטח בשגרירות זיו מויאל, שירה למוות בשני אזרחים ירדנים. הגורם מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשה וטען כי היא "מזיקה ליחסים בין המדינות ולהכרה האזורית שישראל מעוניינת בה".

עוד בוואלה!NEWS:
מפציצים, טילי שיוט - ומיליוני הרוגים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה
פיגוע דקירה סמוך לשער שכם: מאבטח נפצע קל; המחבלת נוטרלה
נתניהו לא הראשון: ראשי הממשלה שהסתבכו בפרשות שחיתות

נתניהו נפגש עם שגרירת ישראל בירדן ועם המאבטח שנפצע בתקרית במגורי הישראלים בעמאן. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם המאבטח זיו מויאל לאחר חזרתו לישראל/לשכת העיתונות הממשלתית

עם שובו של המאבטח מויאל לישראל, בירדן מתחו ביקורת על האופן שבו התקבל על ידי ראש הממשלה. לפני יותר משבועיים תקף המלך עבדאללה בחריפות את נתניהו ואמר כי להתנהגותו בפרשה יהיו "השלכות על היחסים בין שתי המדינות". בהודעה תקיפה שפורסמה על ידי הארמון בעמאן נמסר כי "זו התנהגות פרובוקטיבית, שמכעיסה את כולנו ומאיימת על הביטחון האזורי ומתדלקת את הקיצונים".

"על ראש ממשלת ישראל למלא את חובותיו ולנקוט צעדים, כולל העמדת הרוצח לדין, במקום שיעשה הצגות פוליטיות", אמר עבדאללה. העיתון הירדני אל-רד כי עמאן לא תאפשר לצוות השגרירות ולשגרירה ענת שלאין לשוב לפני שיתקבלו ערבויות להעמדתו לדין של המאבטח.

עוד באותו נושא

תקרית הירי בשגרירות בירדן: הפרקליטות הורתה על בדיקה משטרתית

לכתבה המלאה
עבדאללה מלך ירדן בביקור בצרפת, יוני 2017. AP
עבדאללה מלך ירדן בביקור בצרפת, יוני 2017/AP

בשבוע שעבר הורתה הפרקליטות לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, לפתוח בבדיקת האירוע בשגרירות. הפנייה התבצעה על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בפרקליטות ציינו כי הבדיקה המשטרתית תתקיים בליווי פרקליטות המדינה, ובהמשך, בהתאם לממצאים, תישקל גם האפשרות לפנות במסגרתה לרשויות הירדניות בבקשה להעביר לידי המשטרה חומרים נוספים.

מאבטח ישראלי בשגרירות בירדן הותקף וירה בתוקף למוות. 24 ביולי 2017. רויטרס
זירת הירי בעמאן בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully