וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 16 שנה: זוהה הרוג נוסף מהפיגוע במגדלי התאומים

הרשויות בניו יורק הודיע כי האדם ה-1,641 שנהרג במתקפת הטרור הקטלנית בתולדות ארה"ב זוהה בזכות טכנולוגיה חדשה, אך משפחתו ביקשה שלא לפרסם את פרטיו. עוד 1,112 איש - 40% מכלל ההרוגים - טרם זוהו

רויטרס

אחד מקורבנות פיגועי 11 בספטמבר במגדלי התאומים בניו יורק זוהה, 16 שנה לאחר מתקפת הטרור הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. ההרוג הוא האדם ה-1,641 שמזוהה מתוך 2,753 ההרוגים בהתרסקות שני המטוסים אל תוך מגדלי הסחר העולמי.

תהליך הזיהוי בוצע בלשכת בוחן הרפואה הראשי של עיריית ניו יורק, שבוחנת דגימות ד-נ-א שנאספו ב-2001. כ-40% מההרוגים – 1,112 בני אדם – טרם זוהו. בסך הכל, נהרגו 3,000 איש באותו יום, כשמטוס נוסף התרסק בפנטגון בוושינגטון ומטוס אחר רוסק בידי הנוסעים החטופים בפנסילבניה.

משפחתו של ההרוג, שזהותו אומתה בזכות שימוש בטכנולוגיית ד-נ-א חדשה, ביקשה שלא לפרסם את פרטיו. זאת הפעם הראשונה אחרי שנתיים וחצי שבה מזוהה קורבן נוסף מהפיגועים שבוצעו על ידי אל-קאעדה.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד חדש מפיגועי ה-11 בספטמבר: אש והרס בבניין הפנטגון
הקונגרס אישר: ניצולי 11 בספטמבר יוכלו לתבוע את ערב הסעודית

זירת אסון התאומים מנהטן, ניו יורק  - 2001. AP
אחד המטוסים מתרסק במגדלי התאומים, 11 בספטמבר 2001/AP

בעקבות מתקפת הטרור, פלשה ארצות הברית לאפגניסטן באותה שנה והפילה את משטר טליבאן, שהעניק מקלט לפעילי אל-קאעדה וגם למנהיגו אוסמה בן לאדן. בן לאדן חוסל עשור לאחר מכן, בפעולה מיוחדת של כוחות אמריקניים בפקיסטן השכנה.

עם זאת, ארצות הברית לא הצליחה לייצב את אפגניסטן, ו-16 שנה אחרי הפלישה, כוחותיה עדיין מסייעים לכוחות הביטחון המקומיים נגד טליבאן המתחזק ונגד שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית", המבססת את כוחה במזרח המדינה.

הנשיא דונלד טראמפ מתוסכל מחוסר ההצלחה של צבא ארצות הברית, ושוקל שורת אפשרויות, החל משליחת אלפי חיילים נוספים ועד נסיגה.

עוד באותו נושא

סודות 11 בספטמבר: הדוח החשאי שעלול לטלטל את יחסי ארה"ב וסעודיה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר מהפנטגון אחרי הפיגועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully