וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדגל ישונה, הסנאט יבוטל: נשיא מאוריטניה חיזק את כוחו במשאל עם

השליט מוחמד עבד אל-עזיז ערך את ההצבעה השנויה במחלוקת, אחרי שנכשל להעביר את היוזמה בפרלמנט. באופוזיציה החרימו את המשאל, ומתנגדי הנשיא שעלה בהפיכה חוששים שהוא מנסה להישאר עוד בשלטון

נשיא מאוריטניה מוחמד אולד עבדל עזיז. טוויטר, צילום מסך
משאל עם לפיזור הסנאט, מוחמד עבדלעזיז/צילום מסך, טוויטר

אזרחי מאוריטניה הצביעו הלילה (שני) במשאל עם בעד פיזור הסנאט ושינוי דגל המדינה. משאל העם קודם על ידי הנשיא מוחמד וולד עבד אל-עזיז לאחר שנכשל בהעברת ההצעה בבית המחוקקים ועל כן פנה אל הציבור במטרה לפזרו.

במשאל השתתפו רק 53.7% מאזרחי המדינה, אולם 85% מהמצביעים תמכו ביוזמת הנשיא, שעלה לשלטון בשנת 2008 לאחר הפיכה צבאית ונבחר מאז פעמיים נוספות. הדגל החדש יכיל מעתה פסים אדומים המציינים את ההרוגים במאבק לעצמאות מצרפת.

חברי האופוזיציה התנגדו למהלך וקראו להפגנות נגד ההחלטה בטענה כי המשאל היה מוטה והוא בעצם תרמית אלקטורלית מעשה ידי הנשיא ועל כן לא יכבדו את תוצאותיו. הנושא שעורר את המחלוקת הרבה יותר היה שיעור ההצבעה. אחוזי ההצבעה באזורי הספר הגיעו ל 80%, בעוד שבבירה נואקשוט הם עמדו על 36% בלבד.

עוד ידיעות מהעולם
צפון קוריאה דחתה את הצעת הפיוס של הדרום: "נעדרת כנות"
צרפת: 160 אלף חתמו על עצומה נגד מעמד "גברת הראשונה" לאשת הנשיא

המתנגדים ארגנו שורת הפגנות בהן השתתפו אלפי מפגינים, אך הפגנות נוספות סמוך לבירה נואקשוט, פוזרו על ידי כוחות הביטחון שריססו גז מדמיע והיכו מפגינים. מנהיגי האופיזציה הביעו חשש כי עבד אל-עזיז ינקוט בדרך פעולה דומה בעתיד על מנת להבטיח את המשך שלטונו. זאת, כשראש הממשלה הצהיר על תמיכתו במהלך שקידם הנשיא.

עבד אל-עזיז תרם לספקולציות של האופוזיציה כאשר הצהיר לאחרונה כי תיקונים נוספים צפויים להתקבל כדי להתאים את חוקת המדינה למציאות. ההצעה לשנות את חוקת המדינה נמצאת בתוקף מאז 1991 ונדחתה בחודש מרץ על ידי הסנאט, מה שהוביל את עבד אל עזיז לקיום משאל העם. כ-20 מחברי הסנאט הודיעו הלילה כי יתכנסו לדון ב"הונאה", לדבריהם, שביצעו הנשיא ותומכיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully