וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה במשבר בוונצואלה: "חיילים פתחו במרד מזוין נגד הנשיא"

6.8.2017 / 17:00

קבוצה, שמכנה את עצמה "חטיבה 41", קראה להתקוממות נרחבת נגד מדורו אחרי משאל העם שהגדיל את כוחו. לפי בכיר במפלגת השלטון, "זו מתקפת טרור אך המצב תחת שליטה". שבעה נעצרו

עריכה: יוסי אלטר

ממשלת ונצואלה הודיעה היום (ראשון) כי עצרה כמה אנשים לאחר שחיילים ניסו לפתוח במרד נגד הנשיא ניקולס מדורו. סגן ראש מפלגת השלטון הסוציאליסטית דיוסדדו קאביו, כינה את האירוע שהתרחש בבסיס בצפון-מערב המדינה "מתקפת טרור", זמן קצר לאחר שקבוצת חמושים פרסמו סרטון שבו הכריזו כי הם פועלים נגד השלטון של מדורו וקראו להתקוממות נגדו.

עד ראיה באזור הבסיס שבעיר נגואנגואה דיווח כי שמע יריות בשעות הבוקר המוקדמות, אך בכיר המפלגה אמר כי המצב תחת שליטה. גורמים ברשויות אמרו כי המורדים, שאותם תיארו כ"טרוריסטים", ניסו לגנוב כלי נשק וכי שבעה בני אדם נעצרו לאחר התקיפה.

לקריאה נוספת על המשבר בוונצואלה
ונצואלה: יריבתו של הנשיא פותחת בחקירת זיופים במשאל העם
26 עלו מוונצואלה לישראל: "אין אוכל ואנשים נחטפים ברחובות"

עשרות חיילים מיחידה קרבית הכריזו על עריקה ותחילת המרד המזויין נגד הנשיא ניקולס מדורו. מערכת וואלה! NEWS
מתקוממים נגד מדורו. חברי "חטיבה 41"/מערכת וואלה! NEWS

ההסלמה במשבר אירעה לאחר משאל העם השנוי במחלוקת שקיים מדורו בשבוע שעבר, שהוחרם על ידי האופוזיציה אך הוביל להקמתה של אסיפה מכוננת חדשה. זו תוכל לשנות את החוקה, מהלך שלפי מתנגדי הנשיא הסוציאליסטי יאפשר לו לבסס את שלטונו על אף שהוא זוכה לפופולריות מועטה.

הפעולה הראשונה של האסיפה הייתה להדיח את התובעת הכללית, שקראה לפתוח בחקירה סביב זיופים במשאל העם. היא הוחלפה בידי תומך של המשטר, ובית המשפט העליון הורה להעמיד אותה לדין. בעקבות משאל העם, הוטלו על מדורו סנקציות אמריקניות והוא זכה לגינויים מהמערב ומרוב מדינות אמריקה הלטינית.

בסרטון, נראה אדם שזיהה את עצמו כחואן קרלוס קגוואריפאנו, קצין לשעבר במשמר הלאומי. "אנחנו דורשים את הקמתה המידית של ממשלת מעבר", אמר כשלצדו כעשרה חיילים נוספים, חלק מקבוצת "חטיבה 41". "זאת לא הפיכה, אלא פעולה אזרחית וצבאית להשבת הסדר החוקתי. יותר מכך - זהו ניסיון להציל את המדינה מהרס מוחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully