וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: יריבתו של הנשיא פותחת בחקירת זיופים במשאל העם

החברה האחראית על מערכות ההצבעה במדינה טוענת כי מספר הקולות נופח בלפחות מיליון איש, ולואיסה אורטיגה, לשעבר בעלת ברית של מדורו, פתחה בחקירה. הנשיא דחה ביממה את תחילת פעילות האסיפה המכוננת, אך דוחה טענות לזיופים

צילום: טוויטר, עריכה: יוסי אלטר

התובעת הכללית של ונצואלה לואיסה אורטיגה הודיעה היום (חמישי) על פתיחת חקירת הטענות בחשד לזיופים במשאל העם על הקמת אסיפה מחוקקת חדשה שנערך במדינה ביום ראשון. אורטגה, עד לא מכבר בעלת ברית של הנשיא ניקולס מדורו, אמרה לאחר משאל העם כי האסיפה המחוקקת החדשה "אינה לגיטימית".

הלילה הודיע מדורו כי ידחה ביממה את כינוסה הראשון של האסיפה, שהיה מתוכנן להתקיים היום, אך דחה את הטענות לזיופים. האופוזיציה מתכננת הפגנות נוספות נגד השלטון הסוציאליסטי, שאיבד לגיטימיות בעיני מדינות רבות במערב ובאזור. האיחוד האירופי הזהיר אתמול כי הוא שוקל שורת צעדים נגד המשטר, כשארצות הברית כבר הטילה סנקציות על מדורו ועל בכירים בממשלו.

לקריאה נוספת
26 עלו מוונצואלה לישראל: "אין אוכל ואנשים נחטפים ברחובות"
"מדורו דיקטטור": ארה"ב תטיל סנקציות על נשיא ונצואלה
10 הרוגים בבחירות בוונצואלה; הנשיא קורא להסיר חסינות ממחוקקים

נשיא ונצואלה מדורו, 2 באוגוסט 2017. רויטרס
האיחוד מאיים לפעול נגדו. הנשיא מדורו/רויטרס

אתמול הודיעה חברת "סמארטמאטיק" המפקחת על מערכות ההצבעה במדינה מאז 2004 כי ישנו חשד לזיופם של כמיליון קולות במשאל העם. בתדרוך לעיתונאים במטה החברה בלונדון אמר המנכ"ל אנטוניו מוג'יקה כי החברה אינה יכולה לקבל אחריות על תוצאות משאל העם, מחשש שמישהו "התעסק" עם מערכות ההצבעה. "אנחנו מעריכים שישנו הבדל של לפחות מיליון קולות בין כמות האנשים שהשתתפו בפועל במשאל העם לבין זו שמסרה הממשלה", הוסיף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה נגד הנשיא מדורו, קראקס, ונצואלה, 28 ביולי 2017. רויטרס
האופוזיציה מתכננת מחאה נוספת. מפגין נגד השלטון בקראקס/רויטרס

על פי נתוני ועדת הבחירות הממשלתית 41.5% מבעלי זכות הבחירה במדינה המהווים כשמונה מיליון בני אדם השתתפו במשאל העם. האופוזיציה טענה מנגד כי שיעור ההצבעה עמד על 12% בלבד. במהלך יום ההצבעה נמשכו ההפגנות האלימות ברחבי המדינה נגד יוזמתו של מדורו שזכתה לביקורת רבה על כך שהוא מנסה בפועל לעקוף את הפרלמנט.

לפחות עשרה בני אדם נהרגו בעימותים עם כוחות משטרה ברחבי המדינה ביום ההצבעה. אלה מצטרפים ליותר ממאה הרוגים בהפגנות ובעימותים בחודשים האחרונים במדינה החווה משבר פוליטי מחריף, בשיאו של משבר כלכלי שעמו היא מתמודדת מזה כשנה.

אתמול אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא רואה במדורו אחראי ישירות לביטחונם ולבריאותם של של בכירי האופוזיציה במדינה לאופולדו לופז ואנטוניו לדזמה, שנעצרו באישון לילה לאחר משאל העם ונלקחו מבתיהם, שם שהו במעצר בית.

גם באו"ם קראו לשחרורם של מנהיגי האופוזיציה ומזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש אף קרא לממשלתו של מדורו לקיים משא ומתן עם האופוזיציה במטרה להביא לרגיעה במשבר הפוליטי במדינה ולמנוע שפיכות דמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully