וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדלסון סיפר שנתניהו שוחח עמו על ביטול מוספי הסופ"ש של ישראל היום"

בחדשות 2 דווח כי המיליארדר היהודי והמו"ל של החינמון אמר בעדותו השנייה בלהב 433 כי ראש הממשלה בדק עמו את האפשרות לצמצום פעילות העיתון - כפי שעלה בהקלטות שיחותיו עם מו"ל ידיעות מוזס, שנמצאו אצל עד המדינה ארי הרו

בווידאו: הנחת אבן פינה לבניין לרפואה באוניברסיטת אריאל על שם מרים ושלדון אדלסון/מערכת וואלה! NEWS

המיליארדר היהודי-אמריקני והמו"ל החינמון של "ישראל היום" שלדון אדלסון סיפר בעדותו בלהב 433 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עמו על האפשרות לבטל את מוספי סוף השבוע של העיתון - כך דווח הערב (שבת) בחדשות 2. זאת כחלק מחקירת "תיק 2000", העוסק בשיחות שקיים נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס.

ביום שישי נחתם הסכם עד מדינה בין הפרקליטות לבין ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של נתניהו, שאמור למסור מידע נוסף בפרשה, וכן בתיק "1000". אצל הרו נמצאו ההקלטות שקיימו נתניהו ומוזס, ובהם דנו באפשרות לסיקור אוהד יותר ב"ידיעות אחרונות" תמורת צמצום פעילות "ישראל היום".

מאז חשיפת הפרשה, דווח על מתיחות בין אדלסון ולנתניהו. בחודש שעבר אף פורסמה כותרת בעמוד הראשי של "ישראל היום", שבו הותקף בחריפות נתניהו על טיפול במשבר הר הבית. יש ראו בכך סימן נוסף לכך שאדלסון סימן כיורשו של נתניהו את השר נפתלי בנט.

לקריאה נוספת בנושא
כניסה ל"משפחת העיתונים" או ספין - מה עומד מאחורי הכותרת של "ישראל היום" נגד נתניהו?
תיק 2000: שלדון אדלסון ורעייתו מרים מסרו עדות במשרדי להב 433

בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ושלדון אדלסון/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בריאיון לתכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 כי גם אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו, הוא לא צריך לפרוש. "חוק יסוד הממשלה סעיף 18 מתייחס למצב שראש ממשלה מורשע ובמצב כזה הוא אומר שראש ממשלה צריך להיות מפוטר בסוף ההליך, רק לאחר כל הערעורים. הייתה פסיקה בתקופת דרעי שמדברת על שרים - לא דובר בה על ראש ממשלה. צריך לדעת שיש הבדל גדול בין שר לראש ממשלה", אמרה.

לדבריה, "יש עוד תהליך ארוך, צריך שהמשטרה והפרקליטות ימליצו על כתב אישום, צריך שהיועץ המשפטי לממשלה יעשה שימוע ואחר כך גם הוא יחליט להגיש כתב אישום והדרך עוד ארוכה. בעיתונים רואים כותרות וספקולציות והשערות, אבל אנחנו לא נמצאים שם כרגע. אני חושב שצריך לתת לממשלה לעבוד ולראש הממשלה לעבוד".

היא הוסיפה: "צריך לדעת את זה. אני מקווה שזה יסתיים ללא כתב אישום. אם נגיע למצב שיוגש כתב אישום יישבו מפלגות הקואליציה ויחשבו מה לעשות בהתאם למה שנלמד. כרגע אנחנו לא יודעים הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully