וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 2000: שלדון אדלסון ורעייתו מרים מסרו עדות במשרדי להב 433

26.6.2017 / 16:13

המיליארדר ובעליו של העיתון "ישראל היום" העיד בפעם השניה במסגרת הפרשה, שעניינה קשריו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והמגעים שהאחרון ניהל לכאורה עם מו"ל "ידיעות אחרונות". לרעייתו מרים זו הייתה העדות הראשונה

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

המיליארדר ובעליו של העיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון ורעייתו מרים העידו היום (שני) במשרדי להב 433 במסגרת חקירת פרשה 2000. אדלסון מסר במשך ארבע שעות את עדותו, בפעם השנייה במסגרת הפרשה, שעניינה קשריו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והמגעים שהאחרון ניהל לכאורה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס. רעייתו יצאה כשעה לפניו מסרה עדות לראשונה.

לפני כחודש הגיע אדלסון למשרדי להב 433 כדי למסור את עדותו הראשונה במסגרת חקירת התיק. בני הזוג הגיעו לישראל במקביל לביקור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולרגל אירועי יום ירושלים. גורמים במשטרה שמעורים בפרטי החקירה סבורים כי עדותו של אדלסון תהיה משמעותית להתקדמות בחקירה. גם עדותה של רעייתו מרים נחשבת "חיונית" לחקירה, שכן היא מעורבת יותר בכל הקשור לעיתון "ישראל היום". במשטרה הבהירו כי בני הזוג אינם חשודים בשום עבירה.

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: המיליארדר שלדון אדלסון מסר עדות בלהב 433
יעלון על תיק הצוללות: "אין ספק שבפרשה הזו הייתה שחיתות כבדה"
פרקליט המדינה: "הלוואי שהיה אפשר לסיים את חקירות נתניהו מהר יותר"

שלדון אדלסון ואשתו מרים אדלסון עם נוער תגלית בנתב?ג  (צילומים מ- 29.12.2009). ראובן קסטרו
מרים ושלדון אלדסון בישראל, השבוע/ראובן קסטרו

תיק 2000 עוסק בשאלה אם ראש הממשלה קידם בשיחותיו עם מוזס מהלך שיביא לפגיעה ב"ישראל היום", באמצעות הצעת החוק הקרויה על שם העיתון החינמי, בתמורה לסיקור חיובי ב"ידיעות אחרונות" לפני הבחירות בשנת 2015. מתמלולי השיחות בין השניים שנחשפו בתחילת השנה בחדשות 2 עלה כי מוזס ביקש לקדם במהרה את המהלך שיצמצם את תפוצתו של העיתון. "אפשר לחוקק את זה", טען לכאורה נתניהו, אך ציין כי הוא "רוצה לדבר קודם עם הג'ינג'י (אדלסון)".

נתניהו הקפיד להרחיק את עצמו מהקשר ל"ישראל היום" מאחר שהדבר מהווה עבירה על חוקי מימון מפלגות. ואולם, ברגע שנתניהו הוקלט במהלך משא ומתן כזה עם מוזס, שלא ברור כמה פעיל היה החלק שנטל בו, יהיה לו מאוד קשה להגיד שהיומון הממומן על ידי מקורבו אדלסון פועל כמערכת עיתונאית עצמאית ושאין לו השפעה עליה.

(עדכון ראשון 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully