וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה: "הלוואי שהיה אפשר לסיים את חקירות נתניהו מהר יותר"

5.6.2017 / 1:18

ניצן הסביר באירוע פתוח לציבור בירושלים כי התארכות חקירותיו של ראש הממשלה נובעת מכך שבחקירות כאלו "רוצים להתקדם כמה שיותר מהר, אך לא להשאיר אבנים בלתי הפוכות". לדבריו, "אני מקווה שזה לא יימשך חודשים"

צילום: גלי גינת

פרקליט המדינה שי ניצן אמר אמש (שני) כי הוא מקווה שחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יסתיימו "כמה שיותר מהר". לדבריו, "בחקירות כאלו רוצים להתקדם כמה שיותר מהר אך לא רוצים להשאיר אבנים בלתי הפוכות".

"כמו שכולם יודעים, נפתחו שתי חקירות, חקירות לא פשוטות", סיפר ניצן באירוע "משפטנים על הבר" של ארגון רוח חדשה בשוק מחנה יהודה בירושלים. "המשטרה עובדת על זה חודשים ארוכים והלוואי שאפשר היה לסיים את התיק יותר מהר. היועץ המשפטי ואני מלווים את הישיבה באופן אישי, קיימנו עשרות ישיבות על החקירה".

פרקליט המדינה הוסיף כי "החקירות מתבצעות לעתים בחוץ לארץ ובחו"ל, ואין לנו שליטה על קצב האירועים. אני מקווה שהמשטרה תגמור מהר ככל האפשר, זה לא עניין של כמה ימים, אני מקווה שגם לא כמה חודשים".

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: המיליארדר שלדון אדלסון מסר עדות בלהב 433
בזמן שחיקור הדין שלו מתעכב: פאקר דווקא מנהל עסקים כרגיל
ח"כ רוזנטל: "במשטרה הוחלט להמליץ על כתב אישום נגד ראש הממשלה"

שי ניצן על חקירות רה"מ, שוק מחנה יהודה. מערכת וואלה! NEWS
"אין לנו שליטה על קצב האירועים". שי ניצן באירוע "משפטנים על הבר", אמש/מערכת וואלה! NEWS

באותו אירוע אמרה עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה המובילה בחקירות נתניהו: "אם אני ארגיש שהמלצותיי לא מתקבלות לא בשל עניינים מקצועיים אלא בשל קרבתו של היועץ המשפטי לממשלה לאדם כזה או אחר, אני אקום ואלך. אסיר את הגלימה, אבל מצב כזה כמובן לא קיים במציאות".

ראש הממשלה נחקר בחודשים האחרונים ארבע פעמים בגין החשדות שעלו בשתי פרשות: תיק 1,000, הנוגע לטובות הנאה שקיבל לכאורה מאנשי עסקים ובהם המיליארדר ארנון מילצ'ן; ותיק 2,000, הנוגע לשיחות שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס לגבי שינוי אופי הסיקור שלו בעיתון.

בשבוע שעבר מסר עדות המיליארדר ובעליו של העיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון במשרדי להב 433 במסגרת חקירת תיק 2,000. גורמים במשטרה שמעורים בפרטי החקירה סבורים כי עדותו של אדלסון משמעותית להתקדמות בחקירה. גם עדותה של רעייתו מרים נחשבת "חיונית" לחקירה, שכן היא מעורבת יותר בכל הקשור לעיתון "ישראל היום". במשטרה הבהירו כי בני הזוג אינם חשודים בשום עבירה.

עוד באותו נושא

פרקליטה בכירה בצוות חקירת נתניהו: "מאות אלפי שקלים אינם מתנות"

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא גמביה אדמה בארו במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מעורב בשתי פרשות. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בחודש שעבר התבטאה בנושא החקירות אמרה עו"ד בן ארי: "אין דבר כזה מתנות פעוטות, כל דבר תלוי בנסיבות אך שאלת החברות עולה בכל התיקים". בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, הוסיפה כי "כשמדובר במתנות בשווי מאות אלפי שקלים, אני מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה בין חברים", אמרה בן ארי לעו"ד יעל גרוסמן, יו"ר ועדת איסור הלבנת הון בלשכת עורכי הדין. "אני יודעת על עצמי ועל חבריי – אף אחד מאיתנו לא נותן או מקבל מתנות בסכומים כאלה. האינטרסים במצב כזה חייבים להיבחן".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully