וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שחיקור הדין שלו מתעכב: פאקר דווקא מנהל עסקים כרגיל

10.5.2017 / 9:44

המיליארדר האוסטרלי, שמקורב לראש הממשלה, דרוש לחיקור דין במסגרת פרשת המתנות. במקביל לטענות על מצב רפואי שמונע ממנו לתאם מועד לכך ואף ייתכן שיביא לוויתור על עדותו, התברר כי לאחרונה מכר את חלקו בחברת הפקה הוליוודית. במשרד המשפטים סירבו להגיב

צילום: באדיבות חדשות ערוץ 2

(בווידאו - הפרקליטה המובילה בתיק נתניהו, בשבוע שעבר: "אין מתנות פעוטות")

זה חודשים שרשויות אכיפת החוק בישראל פועלות ללא הצלחה לתאם חיקור דין למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, שעדותו נדרשת במסגרת חקירת תיק 1000 - שעוסק במתנות שקיבל לכאורה ראש הממשלה בנימין נתניהו מאנשי עסקים שעמם הוא מיודד.

הפעולות הרבות שכשלו בדרך לחיקור הדין, אף הביאו לקריאות מצד בכירים במשטרה לוותר על עדותו. בין היתר, נתקלים חוקרי המשטרה בקשיים שנובעים מאי כשירות להעיד בגין נסיבות רפואיות שונות.

ראש ממשלה תחת חקירה - סיקור מיוחד
שעון החול אוזל: נתניהו בדרך לאבד את ה"בייבי" שלו - ומחליפו לוט בערפל
הערכה: המשטרה תגבה עדות מאדלסון בביקורו בישראל בעוד שבועיים
ח"כ רוזנטל: "במשטרה הוחלט להמליץ על כתב אישום נגד ראש הממשלה"

ג'יימס פאקר. ניר פקין
לפני כשבועיים התברר שהוא מנהל את עסקיו כרגיל. פאקר, במרכז התמונה/ניר פקין

ואולם, לפני כשבועיים, בעוד החוקרים מכתתים רגליהם - דווח באתר "ביזנס אינסיידר" כי פאקר ביצע עסקת ענק, שבמסגרתה מכר את חלקו בחברת ההפקה ההוליוודית "רטפק אנטרטיינמנט".

ארבע שנים לאחר שהקים את החברה, עם שותפו ברט רטנר, מכר פאקר את חלקו ללן בלווטניק - מולטי מיליונר יהודי שנחשב לאיש השני בעושרו בבריטניה, שמחזיק בבעלות גם ב"וורנר מיוזיק", "כלל תעשיות", וכן בחלק ממניות ערוץ 10 כחלק מבעלותו המשותפת בחברת RGE.

טקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
עיכוב חיקור הדין לפאקר עיכב גם את ממצאי המשטרה בפרשת המתנות. נתניהו/נועם מושקוביץ

ישראל הגישה זה מכבר בקשה לחיקור דין לפאקר, ואולם עד כה טרם התקיימה לו חקירה. מסיבה זו, מתעכבת המשטרה בהעברת ממצאי החקירה האחרים, שנוגעים בעיקרם לאיש העסקים ארנון מילצ'ן, ומתנות שהועברו לראש הממשלה ולרעייתו שרה בסכום מצטבר של מאות אלפי שקלים.

הבקשה הישראלית לחיקור דין לפאקר התעכבה עד כה, על פי הידוע, בשל עניינים הקשורים למיליארדר האוסטרלי. ואולם, לאחר עסקת הענק שביצע, נדמה שפאקר מנהל את עסקיו כרגיל, אם כן לא ברורה הסיבה שבגינה אינו יכול להתפנות לחיקור דין במסגרת תיק 1000.

מלהב 433 נמסר: "חיקור דין הוא הליך באחריות הפרקליטות, לפיכך יש לפנות אליהם".

במשרד המשפטים סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully