וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 98% מהקולות: נשיא רואנדה ניצח ללא תחרות בבחירות

קגאמה, הנשיא השנוי במחלוקת המכהן מאז שנת 2000 ימשיך בתפקידו שבע שנים נוספות, לאחר שניצח בבחירות שאותן כינה בעבר "הליך רשמי בלבד". תומכיו חגגו את הניצחון ברחובות, בעוד מתנגדיו האשימו אותו באיומים ובהטלת פחד

נשיא רואנדה פול קגאמה מצביע בבחירות לנשיאות. רויטרס
מתנגדיו טוענים כי הוא משליט פחד. קגאמה מצביע בבחירות, אתמול/רויטרס

נשיא רואנדה פול קגאמה נבחר הלילה (שבת) לכהונה שלישית עם 98% מקולות הבוחרים - כך עולה מספירת 80% מהקולות במדינה. תומכיו של הנשיא, הטוענים כי הצליח להביא יציבות וצמיחה כלכלית למדינה לאחר רצח העם בשנת 1994 החלו לחגוג טרם היוודע התוצאות המלאות. מנגד, מתנגדיו שנמצאים ברובם מחוץ למדינה טוענים כי קגאמה משליט משטר פחד במדינה.

"זכינו בשבע שנים נוספות לדאוג לנושאים המשפעים על אזרחי רואנדה המבקשים רווחה כלכלית", אמר הנשיא המכהן בתפקיד 17 שנים. קגאמה ניצח מועמד מהמפלגה הדמוקרטית ומועמד עצמאי נוסף. מתחריו התלוננו כי תומכיהם זכו לאיומים על חייהם, מה שלדבריהם מסביר את שיעור התמיכה הרב בקגאמה.

עוד בוואלה! NEWS:
בשר התותחים של איראן: כשאלפי שיעים יסתערו עם חיזבאללה על הצפון
קיצור תולדות מכל האמוניה במפרץ חיפה: סיפור ללא מנצחים
צעירה בת 25 אושפזה במצב אנוש; נבדק חשד שהשתתפה במסיבת טבע

ביקור ראש הממשלה בקיגאלי, רואנדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רואנדה פול קגמה במהלך פגישתם במשכן הנשיא. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
קגאמה בפגישתו ברואנדה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יולי 2016/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הנשיא הגדיר את הבחירות בעבר כ"הליך פורמלי בלבד". לפני כשנתיים אזרחי רואנדה הצביעו ברוב גדול בעד הסרת המגבלות על קגאמה להיבחר לכהונות נוספות במשאל העם שנערך במדינה. שינוי החוקה במשאל העם איפשר לקגאמה, בן 58, לרוץ שוב בבחירות ולאחר מכן לשתי כהונות נוספות של חמש שנים כל אחת. כך, למעשה, עשוי הנשיא שנבחר בשנת 2000, אולם מוביל בפועל את המדינה מאז סיום רצח העם בשנת 1994, להישאר בשלטון עד שנת 2034.

קגאמה ביקר בישראל בחודש שעבר ונועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. תחילה נועדו השניים בפגישת ארבע עיניים ובהמשך בפגישה מורחבת. נתניהו וקגאמה דנו בהעמקת שיתוף הפעולה בין המדינות במגוון תחומים. "אנחנו שמחים מאוד לראות ידיד גדול של ישראל, ידיד אישי יקר. אני חושב שלישראל יש מזל רב שהוא ידיד שלה ואני חושב שלרואנדה יש מזל רב שהוא המנהיג שלה", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully