וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התובע המיוחד ביקש מהבית הלבן מסמכים על יחסי פלין וטורקיה"

"הניו יורק טיימס" דיווח כי רוברט מולר, החוקר את קשרי אנשי ממשל טראמפ עם גורמים זרים בזמן קמפיין הבחירות תשאל עדים בנוגע לכסף שקיבל היועץ לביטחון לאומי בתקופת הבחירות. על פי החשד, פלין לא דיווח על שכר שקיבל מגורמים טורקיים רשמיים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוברט מולר, התובע המיוחד לבדיקת קשרי אנשי הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם רוסיה, ביקש לאחרונה מהבית הלבן מסמכים הקשורים ליועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין וקשריו עם טורקיה – כך דווח היום (שבת) ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, מולר תשאל עדים בנוגע לאפשרות שפלין קיבל שכר ממשלת טורקיה במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנה שעברה. זו הפעם ראשונה שצוותו של מולר מבקש מסמכים רשמיים מהבית הלבן.

לפני כשלושה חודשים פתחה ועדת הביקורת הפנימית של משרד ההגנה האמריקני בחקירה נגד פלין, בנוגע לתשלומים שקיבל מגופים הקשורים לממשלות רוסיה וטורקיה. פלין נאלץ להתפטר בפברואר מתפקידו בבית הלבן אחרי פחות מחודש, לאחר שהתברר כי שיקר בנוגע למגעים שקיים עם רוסיה טרם כניסתו לתפקיד.

פלין, גנרל בדימוס, הוזהר בעבר מפורשות כי אסור לו לקבל תשלומים ממדינות זרות, ולא ביקש אישור על ביצוע התשלומים. הוא לא דיווח עליהם בזמן אמת, ולא נרשם כ"סוכן זר", כמתחייב בחוק מתוקף היותו לוביסט בחברה הקשורה לממשלת טורקיה עד לאחר שהודח מתפקידו.

עוד בנושא:
הישרדות דונלד טראמפ: חצי שנה של הדחות מהבית הלבן
יועצי טראמפ הונחו: "לא למחוק או לשנות מסמכים על רוסיה"
ראש ה-FBI המודח: "טראמפ ביקש ממני להסיר את עננת החקירה"

דובר הקרמלין : התפטרות היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב היא עניין פנימי אמריקני. רויטרס
התפטר מתפקידו זמן קצר לאחר מינויו. פלין/רויטרס

בתוך כך, שגריר רוסיה בארצות הברית לשעבר, סרגיי קיסליאק, אמר היום כי שוחח עם פלין על שיתוף פעולה בין וושינגטון ומוסקבה. "שוחחנו רק על הדברים הפשוטים ביותר, התקשורת הייתה עניינית, רגועה ושקופה לחלוטין", אמר קיסליאק בריאיון בטלוויזיה הרוסית, והוסיף: "בכל מקרה, אין סודות מהצד שלנו, היחסים בין ארצות הברית ורוסיה אינם ברמה של מלחמה קרה".

החקירה מתמקדת בקשריו של פלין עם איש עסקים טורקי-אמריקני שעבד עבור חברת הייעוץ של פלין. החברה קיבלה תשלום של כחצי מיליון דולרים עבור הקמפיין להסגרתו של איש האופוזיציה פתהוללה גולן לטורקיה. החוקרים ביקשו לבדוק אם הממשלה הטורקית עמדה מאחורי התשלום, ואם חברתו של פלין שיחדה את איש העסקים כדי שזה יסתיר את מקור הכספים.

פלין נפגש בעבר עם שרים טורקים ודן איתם בהסגרת איש גולן – כך מסר ג'יימס וולסי, לשעבר מנכ"ל סוכנות הביון המרכזית (CIA) ל"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, הפגישה נערכה לפני הבחירות בארצות הברית ובמהלכה הוצע לגורמים הטורקים להעביר את גולן לידי טורקיה ללא הליך הסגרה רשמי. השלטונות בטורקיה האשימו את גולן,השוהה בארצות הברית, בין היתר בתכנון ניסיון ההפיכה הכושל בקיץ האחרון ובפעילות נגד השלטון טורקיה בשנים האחרונות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
העדים נשאלו על קשרי פלין עם ממשלת טורקיה. מולר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully