וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לא תיפתח חקירה פלילית נגד ציון קינן

בפרקליטות החליטו לסיים את הבדיקה שנפתחה בעיניינו של מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, זאת בשל חשד שביצע עבירות מין בעובדת שהיתה כפופה לו. בפרקליטות נימקו את החלטתם בקשייים ראייתיים ובשל התיישנות עבירה בהתאם לדין בקזחסטן - שם התרחשו העבירות לכאורה

מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן. נובמבר 2015. ראובן קסטרו
הפרקליטות החליטה לא לפתוח בחקירה. קינן/ראובן קסטרו

הפרקליטות הודיעה הערב (חמישי) כי תסיים את הליך הבדיקה בעניינו של מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן, ולא לפתוח בחקירה פלילית נגדו בחשד שתקף מינית לכאורה עובדת בבנק בעת נסיעה לחו"ל. החלטת הפרקליטות התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה שי ניצן. בפרקליטות הסבירו את החלטתם בכך שקיימים קשיים ראייתיים בתיק, ובראשם סירובה של העובדת לשתף פעולה עם המשטרה.

מלבד הקשיים הראייתיים, טענו בפרקליטות כי קיים קושי לפתוח בחקירה פלילית נגד קינן, משום שהאירועים בהם התעורר החשד לביצוע העבירה – התרחשו בנסיעת העבודה לקזחסטן בדצמבר 2006. בפרקליטות הסבירו כי מאחר שמדובר בעבירה שבוצעה לכאורה במדינה זרה, קיימת חובה לבחון אם הדבר מהווה עבירה בהתאם לדין באותה המדינה.

בנובמבר 2016 פתחה יחידת להב 433 של המשטרה בבדיקה, במסגרתה נאספו חומרים ומסמכים מהבנק, נגבו הודעות מגורמים מעורבים, ונעשו ניסיונות לגבות הודעה מהעובדת, שמצידה סירבה לשתף פעולה או להתלונן. תוצרי הבדיקה והמלצת המשטרה לפיה אין מקום למעבר לחקירה פלילית הועברו לעיון פרקליטות מחוז תל אביב, שהצטרפה לעמדת המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה לבית המשפט: נתניהו חשוד בעבירות של שוחד והפרת אמונים
הנכים מחריפים את המאבק: עשרות חסמו את כביש החוף באזור יקום
יותר מ-22 אלף משתתפים במצעד הגאווה בירושלים; חשוד נעצר עם סכין

בנק הפועלים סניף דיגיטלי חדש. מערכת וואלה!
הבנק ערך בוררות בין המתלוננת לקינן/מערכת וואלה!

בחינת הדין הקזחי העלתה כי העבירה החמורה ביותר המתאימה לטענות שנטענו, התיישנה לפי החוק הקזחי זה מכבר, בחלוף חמש שנים ממועד האירוע, וכי עבירות חלופיות אחרות קלות יותר התיישנו קודם לכן. באופן זה, גם אם היו ראיות מספיקות להוכחת העבירה, הרי שלא ניתן היה להעמיד לדין בגינה בישראל.

הבדיקה נגד קינן נפתחה בעקבות פרסומים שהעלו חשד לפיו מנכ"ל הבנק לשעבר, תקף מינית בעובדת הכפופה לו. לפי הפרסומים, הבנק פתח בהליך בירור בעקבות טענות העובדת לפי התקנות למניעת הטרדה מינית, ומינה את נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, השופט בדימוס סטיב אדלר, כדי לבדוק הטענות. בנוסף נטען כי בעקבות טענות העובדת ולאחר הבירור קיבלה העובדת פיצויי פרישה מוגדלים, וזאת על פי החשד, כמעין "דמי שתיקה".

בנובמבר 2016 פתחה המשטרה בבדיקת הנושא, במסגרתה נאספו חומרים ומסמכים מהבנק, נגבו הודעות מגורמים מעורבים, ונעשו ניסיונות לגבות הודעה מהעובדת, שמצידה סירבה לשתף פעולה או להתלונן. תוצרי הבדיקה והמלצת המשטרה לפיה אין מקום למעבר לחקירה פלילית הועברו לעיון פרקליטות מחוז תל אביב, שהצטרפה לעמדת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully