וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורקיה לחברון - עד לעזה: נחשפה רשת להעברת כספים לפעילי חמאס

3.8.2017 / 14:55

הותר לפרסום כי שב"כ, צה"ל והמשטרה, עצרו כמה מעורבים בהברחת כספים למפקדות הארגון בעיר שבגדה וברצועה. באמצעות פעילות עסקית, הם הסוו את העברת הכספים שהסתכמו ב-200 אלף דולר. בין העצורים, שני משוחררי עסקת שליט

צלמים זמניים מורשים

השב"כ, צה"ל והמשטרה חשפו לאחרונה רשת להעברת כספים בין מפקדות חמאס בטורקיה וברצועת עזה לבין מפקדת הארגון בחברון – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. בימים הקרובים צפויה התביעה הצבאית להגיש כתבי אישום נגד החשודים שנעצרו.

לפי השב"כ, הנתיב החל לפעול בתחילת שנה שעברה, ביוזמתו של מוחמד מאהר בדר, פעיל חמאס בכיר מחברון וחבר מועצה מחוקקת, שגייס שני גורמים להעברת כספים - מוסעב השלמון, גם הוא חבר הארגון מחברון שנשלח לטורקיה במסווה של נסיעות עסקיות, ואליו הצטרף טהא עותמאן, תושב חברון אף הוא.

לקריאה נוספת בנושא
אבו מאזן: הסרת הסנקציות על הרצועה - בתמורה לביטול הבנות דחלאן
בכיר פלסטיני: אם הר הבית יישאר פתוח - נחדש את התיאום הביטחוני

חשיפת ציר להעברת כספים באמצעות שליחים בין מפקדות החמאס בטורקיה ורצועת עזה, לבין מפקדת החמאס בחברון. שב"כ בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
התביעה הצבאית צפויה להגיש נגדם כתבי אישום בימים הקרובים/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

מוסעב התבקש להעביר כספים מטורקיה לחברון, שנועדו לממן את פעילות חברי הנהגת חמאס בחברון, ובפרט של חברי מועצה מחוקקת מטעם חמאס. כמו כן, הוא התבקש להעביר כספים עבור פעילי חמאס ששוחררו מהכלא.

שניים משותפיו, יוסרי השלמון, אחיו ועומר קימרי, ניהלו במקביל קשר עם מאג'ד ג'עבה, פעיל חמאס בעזה ששוחר בעסקת שליט. הוא סייע בתיאומי העברת הכספים מטורקיה. מוסעב וטהא נפגשו כמה פעמים בטורקיה עם בכיר הארגון הארון נאסר א-דין, שגם הוא שוחרר בעסקת שליט ומוצאו מחברון.

לפי השב"כ, בכיר הארגון בטורקיה א-דין, העביר לשליחים עשרות אלפי דולרים בכמה הזדמנויות, ובסך הכול סכום של 200 אלף דולר. הם רכשו בכספים סחורות בטורקיה, ייבאו אותן באמצעות חברות שילוח בינלאומיות לחברון, ולאחר מכירתן העבירו את הכספים לפעילי חמאס בחברון, בניכוי עמלה. בחקירה התברר כי עד לסיכול ציר הכספים הועברו קרוב ל-200,000 דולרים. בנוסף, תוכנן הקמתו של מפעל בטון בעלות של מיליוני דולרים במימון חמאס, במטרה שישמש להלבנת כספי טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully