וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: אם הר הבית יישאר פתוח - נחדש את התיאום הביטחוני

29.7.2017 / 13:25

בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר הגורם כי כל עוד ההר יישאר פתוח ללא כל הגבלות, יחודשו המפגשים הביטחוניים בין ישראל למנגנוני הרשות. בתוך כך נמסר כי הביטחון המסכל עצר פעילי חמאס שתכננו פיגועים במהלך המשבר

צילום: יוני ריקנר

התיאום הביטחוני בין ישראל לפלסטינים יחודש בהדרגה, לאחר שהופסק במהלך המשבר האחרון סביב הר הבית – כך מסר היום (שבת) גורם פלסטיני בכיר לוואלה! NEWS. הגורם הבהיר כי המפגשים הביטחוניים ושיתוף הפעולה בין נציגי הצדדים יחודשו, כל עוד הר הבית יישאר פתוח לתפילת מוסלמים ללא הגבלות.

כמו כן, אותו גורם בכיר ציין כי הצעדים שנקטה ישראל בהר הבית על מנת להביא לסיומו של המשבר המתמשך, בהם הסרת כל אמצעי האבטחה שהוצבו במתחם הקדוש בעיר העתיקה בירושלים במהלך השבועיים האחרונים, הם חיוביים. לדבריו, גם גישתם של השב"כ ושל הצבא הישראלי חיוביים בהתמודדות עם המשבר, והוא הוסיף כי מקווה שהצדדים בדרך לפתוח דף חדש ביחסים ביניהם.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל: 9 פלסטינים נפצעו בהפרות סדר בגדה; הסהר האדום: 225 נפצעו
ביטן תוקף את השב"כ: "פחדנים, הם רק רוצים לחזור הביתה בשלום"
החשש של צה"ל התגשם: חרף ההבנות בהר הבית - השטח ממשיך לבעור

עימותים במזרח ירושלים, יולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
חזרה לשגרה? עימותים במזרח ירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
מתפללים בעיר העתיקה, ירושלים, 28 ביולי 2017. רויטרס
התיאום נשמר בעניינים אזרחיים קריטיים. מתפללים מחוץ להר הבית, אתמול/רויטרס

עם זאת, מנגד, טען הבוקר אחד מראשי ארגון פתח ג'מאל מחייסן כי הרשות הפלסטינית לא חידשה את התיאום הביטחוני, שהושהה בהוראת יו"ר הרשות אבו מאזן בסוף השבוע שעבר, וכי הפסקת המפגשים הביטחוניים עדיין בתוקף. זאת, מלבד הטיפול בעניינים אזרחיים שוטפים שקריטיים לחיי התושבים הפלסטינים, כפי שהיה על פי הדיווחים בשבוע האחרון.

עד למשבר הנוכחי, התיאום הביטחוני לא הופסק במשך יותר מעשור, למעשה מאז בחירתו של אבו מאזן לתפקיד יו"ר הרשות. בדברים שאמר בתחילת השבוע, טען אבו מאזן כי ההחלטה להפסיק את המגעים עם ישראל הייתה קשה, אולם הוא הבהיר אז כי ישראל, שלטענתו מפסידה מכך, חייבת לחזור בה מהצעדים שנקטה בהר הבית, כפי שקרה לבסוף.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בישיבת קבינט ברמאללה, 22 ביולי 2017. רויטרס
"החלטה קשה". יו"ר הרשות אבו מאזן בישיבת הקבינט הפלסטיני/רויטרס

במקביל, לוואלה! NEWS נודע כי גם לאחרונה המשיכו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים במעצרים בקרב פעילי חמאס בגדה המערבית. הביטחון המסכל הפלסטיני, בראשות זיאד הבריח, אף ביצע מעצרים בקרב פעילי חמאס שתכננו, ככל הנראה, לבצע פיגועים במטרה להוביל להסלמה של השטח, בצל המתיחות בעת האחרונה.

בין היתר, נעצר פעיל חמאס מבית לקיה שממערב לרמאללה וכן פעילים בחברון וסטודנטים בפוליטכניקום, אוניברסיטה בחברון המזוהה עם ארגון חמאס. גם באזור קלקיליה וטול כרם, שנמצאות בצפונה של הגדה המערבית, בוצעו מעצרים דומים בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully