וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן תוקף את השב"כ: "פחדנים, הם רק רוצים לחזור הביתה בשלום"

27.7.2017 / 19:37

יו"ר הקואליציה הגן בריאיון לגל"צ על החלטתו של נתניהו לשנות את עמדתו בנוגע להר הבית וביקר את השירות. דבריו זכו לביקורת חריפה מהאופוזיציה ולשכת נתניהו התנערה מדבריו. "ראש הממשלה מגבה ראש השב"כ ואנשיו"

הקלטה: מתוך ראיון לתכנית "וילנסקי את ברדוגו" בגלי צה"ל, צילום: צלמי וואלה!NEWS, ערוץ 10 וערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) תקף היום (חמישי) את שב"כ בעקבות המלצותיו להסיר את המגנומטרים בהר הבית, וכינה את השירות "פחדן". בעקבות הסערה הפוליטית שלה גרם ביטן, פרסמה לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעת תמיכה בשירות ודחתה את ההתקפה עליו.

בריאיון לגל"צ, הגן ביטן על החלטתו של נתניהו לקבל את המלצות השב"כ. "אני אומר את זה במפורש, בכל ההמלצות הם רוצים לחזור הביתה בשלום", אמר ביטן. לדבריו, השינוי בעמדתו של נתניהו נבע גם מהמשבר עם ירדן סביב התקרית בשגרירות, שלטענתו "הכניס אלמנט חדש למשוואה".

במהלך הדיונים בקבינט המדיני-ביטחוני בשבוע האחרון הזהירו בשב"כ ובצה"ל מפני הסלמה במצב אם לא יוסרו כל האמצעים שהוצבו בכניסה למסגד אל-אקצא מאז פיגוע הירי. זאת בניגוד לעמדתה המקורית של המשטרה.

לקריאה נוספת בנושא
אלפי מוסלמים שבו להתפלל במסגד אל-אקצא - אך העימותים נמשכים
המפכ"ל בירושלים: אחריות הביטחון בהר הבית הייתה ונשארה של המשטרה

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
יצר סערה. ח"כ ביטן/נועם מושקוביץ

באופוזיציה תקפו בחריפות את דבריו של ביטן. ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) אמר כי "מלך ירדן זועם, המוני מוסלמים חוגגים על ההר, כישלון אחר כישלון של בנימין נתניהו, ויו"ר הקואליציה ביטן מצא את הקרבן התורן הבא: השב"כ".

לדבריו, "הכפשת שירות הביטחון הכללי היא חציית קו אדום ופגיעה חמורה ביותר כלפי הלוחמים האלמונים המגנים על אזרחי ישראל יום ולילה מסביב לשעון, באחריות ובמקצועיות רבה. על נתניהו לצאת בהתנצלות ובגינוי ברור כנגד דבריו של יו"ר הקואליציה". ח"כ ציפי לבני, חברת סיעתו, אמרה דברים דומים. "ראש ממשלה שמאפשר לשליחיו זילזול בשב"כ ובהתראות שיכולות להציל חיי אדם - לא ראוי לקבל החלטות על חיי אדם. זה לא עניין של פחדנות, אלא של אחריות".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר כי "לא ייתכן שיו"ר הקואליציה יקרא לאנשי השב"כ שמגינים על חיינו 'פחדנים'. נתניהו צריך להעמיד אותו על מקומו". חבר מפלגתו וראש השב"כ לשעבר יעקב פרי אמר כי "דבריו של ביטן הם חרפה. הודות לכוחות הביטחון אנו יכולים לישון בלילות, ולצאת כנגדם זו אמירה בעלת אופי מסוכן. אני קורא ליו"ר הקואליציה לחזור בו מאמירותיו".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
נדב ארגמן ראש השב"כ בכנס באוניברסיטת תל אביב 27 ביוני 2017. מוטי מילרוד / "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
מקבל גיבוי מנתניהו. ראש השב"כ ארגמן/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד / "הארץ"

מלשכת נתניהו נמסרה הודעת גיבוי לשב"כ. "שירות הביטחון הכללי הוא ארגון מודיעין מסכל מהטובים בעולם, שמוביל בהצלחה את חזית הלחימה בטרור", נמסר. "חיי ישראלים רבים ניצלו בשל פעולות הסיכול הרבות שבוצעו על ידו בשנים האחרונות". עוד נמסר כי "העמדות של שב"כ שהוצגו לדרג המדיני, מבוססות על מידע מודיעיני, הערכות מצב וניתוח אסטרטגי של הזירות השונות. ראש הממשלה מגבה את ראש השב"כ נדב ארגמן ואנשיו ודוחה את ההתקפות עליהם".

(עדכון ראשון: 17:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully