וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מוסלמים שבו להתפלל במסגד אל-אקצא - אך העימותים נמשכים

המשטרה פתחה את שער הפרחים ואלפים נכנסו לתפילה במסגד, אחרי שבוע וחצי של מחאה. עם זאת, נרשמו עימותים עם כוחות הביטחון והסהר האדום דיווח על כ-40 נפגעים. פלסטינים הניפו דגל בכניסה למתחם

מתוך טוויטר, עריכה: אריאל תמרין

אלפי מתפללים מוסלמים נכנסו היום (חמישי) למסגד אל-אקצא בירושלים, אחרי שבוע וחצי של מחאה נגד אמצעי אבטחה שהוצבו במקום. זאת לאחר שהמשטרה פתחה את שער הפרחים, ובכך ביטלה את הצעד האחרון שננקט מאז הפיגוע במתחם שבו נהרגו שני שוטרים.

עם זאת, זמן קצר לאחר תחילת התפילה נרשמו עימותים בין כוחות הביטחון למתפללים, ונעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לפי הסהר האדום, כ-40 בני אדם נפגעו במהלך העימותים. בנוסף לכך, כמה פלסטינים הניפו דגלים בכניסה דרך שער הפרחים לאחר פתיחתו, אך כוח משטרה הסיר אותו.

לקריאה נוספת:
מפקד מחוז י-ם: "המצב שב לקדמותו, אם יפרו את הסדר - יהיו נפגעים"
נערכים להסלמה בשישי: צה"ל ימליץ לממשלה לתגבר כוחות בשטחים
לאחר דרישת הווקף: פורקו גשרי המצלמות וגדרות הברזל בשער האריות

הר הבית 27 ביולי 2017. רויטרס
מתפללים נכנסים להר הבית, היום/רויטרס

הבוקר אמר המופתי של ירושלים כי המצב בהר הבית שב לקדמותו ושאפשר לחזור להתפלל. במסיבת עיתונאים שערכו אנשי הווקף המוסלמי הם קראו למתפללים להגיע הערב למסגד ולהתפלל בו. אנשי הווקף קראו גם לסגור את המסגדים בירושלים מחר ולהגיע לתפילות במסגד, ומסרו כי הם מתנגדים להגבלת הכניסה לאתר הקדוש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מתפללים מניפים את דגל פלסטין במסגד אל-אקצא, ירושלים, 27 ביולי 2017. רויטרס
פלסטינים מניפים את דגלי פלסטין בכניסה לאל-אקצא, אחרי פתיחתו/רויטרס

"עמידתם של הפלסטינים חייבה את הכיבוש לחזור בו מצעדיו במסגד", אמר מנהל הווקף, עבד אל-עזים סלהב. "הווקף הוא האחראי הישיר ובעל המילה האחרונה - אסור לכיבוש להתערב. אנחנו מעריכים את עמדת מלך ירדן ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן", הוסיף וקרא לעבדאללה מלך ירדן להמשיך לבלום את ישראל. "כל שער שהכיבוש יסגור נעמוד כולנו מולו עד שייפתח", הזהיר.

אבו מאזן בירך על ההתפתחויות האחרונות בהר הבית. הוא שיבח את אנשי הווקף על עמידתם על רצונם של הפלסטינים. "סוגיית אל-אקצא היא אחת הסוגיות שגרמו להקפאת התיאום הביטחוני עם ישראל", אמר אבו מאזן. "ההחלטות שנקטנו יימשכו בתור תמיכה באנשינו בירושלים. לנוכח מה שקורה בירושלים, נמשיך בדיונים לגבי העתיד, אך עדיין לא נגמר העניין", ציין בהתייחס לישיבה של ההנהגה הפלסטינית שיכנס בהמשך היום.

אנשי המועצה הדתית המוסלמית של ירושלים מודיעים על חזרה להכנס להר הבית 27 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"הווקף הוא האחראי הישיר ובעל המילה האחרונה". אנשי הווקף המוסלמי, היום/רויטרס, רויטרס

בחמאס בירכו אך אמרו כי המאבק למען המסגד טרם נגמר. הארגון בעזה קרא בהודעה שלו לפלסטינים בגדה ירושלים ולערביי ישראל לעלות בהמוניהם למסגד כדי לשמור על ההישג. חמאס שיבח את עמידתם של הפלסטינים בירושלים "שהקריבו שהידים והתייצבו על שערי המסגד. לפי הודעתו, "ההישג במסגד מהווה הוכחה לשבירת הרצון של האויב הציוני להשתלט על המסגד באופן מלא. זו הוכחה לחולשתה של הישות הציונית מול הרצון של העם הפלסטיני שמתקרב לחירותו".

איסמעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית בחמאס, המשיך בדברי שמחת הניצחון. "הכיבוש נכנע לרצון של העם הפלסטיני וחוזר בו מצעדיו, מה שקרה מהווה התחלה של נסיגת הכיבוש מירושלים ואל-אקצא. העם הפלסטיני והירושלמים הוכיחו כי הם הנאמנים של מסגד אל-אקצא. ירושלים היא אדמה ערבית אסלאמית הייתה ותישאר, לא תחולק, ועל כולם לדעת כי פלסטין אדמתנו ובירתה ירושלים המבורכת". הנייה גם חידש את הקריאה לישיבת ההנהלה הזמנית כדי לגבש מסלול פעולה פלסטיני.

אמירותיו נאמרו בישיבת המועצה המחוקקת בעזה, שם שודרו גם דבריו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, שקרא לאבו מאזן להפסיק את התיאום הביטחוני. "לא נוותר על אדמה אחת מאדמתנו שנכבשה ב-1948. העם הפלסטיני הוא הבעלים של פלסטין מבחינה חוקית והיסטורית וגם בהוויה ובעתיד, אנו בטוחים כי העם הפלסטיני בחר בדרך ההתנגדות".

חגיגות שמחה בכניסה להר הבית בשער האריות עקב הסרת אמצעי הבידוק 27 ביולי 2017. רוני כנפו, רוני כנפו
חגיגות בעיר העתיקה, היום/רוני כנפו, רוני כנפו

בישיבה דיבר גם דרך וידאו בכיר פתח מוחמד דחלאן. "אנחנו מצדיעים לכל פעולות היחידים והקבוצתיות בירושלים, למרות מצבם של הפלסטינים בירושלים הם הוכיחו כי המקומות הקדושים הם פצצה מתקתקת", אמר. דחלאן קרא גם לישיבה מורחבת להנהגה הפלסטינית בקהיר, ואמר כי "יש צורך לערוך ישיבות מתמשכות ויצירת קשר עם הפרלמנטים בעולם כדי לחשוף את הפשעים של הכיבוש".

ירדן אמרה היום כי הסרת אמצעי הביטחון בהר הבית יסלול את הדרך לרגיעה באזור. דובר הממשלה מוחמד אל-מומאני ציין כי פירוק גלאי המתכות, מעברי הבדיקה והמצלמות "נדרשו כדי לשמור על המצב החוקי וההיסטורי. ישראל ככוח כובש לא יכולה לכפות צעדים שמשנים את הסטטוס קוו", אמר מומאני לסוכנות הידיעות הממשלתית פטרה.

לשורת המברכים הצטרף בית המלוכה הסעודי. "לאור האירועים במסגד בתקופה האחרונה, המלך סלמאן קיים שיחות בימים האחרונים עם רבים ממנהיגי העולם. ממשלת סעודיה גם ערכה שיחות עם הממשל האמריקני כדי לעזור בפתיחת המסגד למתפללים וגם לביטול ההגבלות שהוטלו לכניסה למסגד. מאמצים אלה עלו בהצלחה היום ובצורה שתעזור לחזרת היציבות והביטחון והכבוד של המתפללים".

(עדכון ראשון: 12:38)

הפגנת נשים מחוץ לכניסה להר הבית הבוקר לאחר הסרת אמצעי הבידוק 27 ביולי 2017. לירון מולדובן, לירון מולדובן
מתפללים מחוץ להר הבית, היום/לירון מולדובן , לירון מולדובן
כניסה להר הבית בשער האריות לאחר הסרת אמצעי הבידוק האלקטרוניים 27 ביולי 2017. לירון מולדובן, לירון מולדובן
שער האריות, היום/לירון מולדובן , לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully