וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דרישת הווקף: פורקו גשרי המצלמות וגדרות הברזל בשער האריות

המשטרה הסירה את הגשרים שעליהם הוצבו המצלמות בכניסה העיקרית למתחם הר הבית, לאחר שהמצלמות פורקו לפני יומיים. אבו מאזן זימן כינוס דחוף של ההנהגה הפלסטינית. מאות חגגו הלילה באזור את "הניצחון על ישראל"

מתוך טוויטר, עריכה: אריאל תמרין

עדכונים אחרונים:

• המשטרה פירקה את הגשרים וגדרות הברזל בשער האריות
• בווקף דורשים את פתיחת הכניסות הנותרות להר הבית
• אבו מאזן יכנס את ההנהגה הפלסטינית לדיון דחוף
• אלפים מתושבי אום אל-פחם השתתפו במסע ההלווייה של שלושת המחבלים מהפיגוע בהר הבית לפני שבועיים
• מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לכל המנהיגים המדיניים, הדתיים והמקומיים "להימנע מפעולות והתבטאויות פרובוקטיביות"
• קריאות בחמאס ובווקף להחרפת המאבק על הר הבית

משטרת ירושלים פירקה הלילה (חמישי) את הגשרים בשער האריות במתחם הכניסה להר הבית, שעליהם הותקנו מצלמות האבטחה. פירוק הגשרים היה חלק מהדרישות שהעלו אתמול נציגי הווקף בהר הבית. המצלמות עצמן הוסרו כבר לפני יומיים לפנות בוקר בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. בנוסף לכך, פורקו גדרות הברזל שהוצבו במקום ששימשו ליצירת תורים מסודרים בכניסה למתחם. לאחר הפירוק חגגו מאות פלסטינים באזור את "הניצחון על ישראל".

הווקף עדיין עמד הלילה על דרישתו לפתוח את חמש הכניסות הנותרות להר הבית. בעקבות הצעדים האחרונים זימן היום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כינוס דחוף של ההנהגה הפלסטינית. גם המועצה הדתית תתכנס לקבלת החלטות לאחר פירוק כל אמצעי האבטחה.

לקריאה נוספת:
עבדאללה ואבו מאזן: "לכבד את המציאות ההיסטורית בהר הבית"
בנט לח"כים הערבים: "שותפים לעלילת דם אנטישמית על הר הבית"
סערת הר הבית: חמאס והרשות קוראים להפגנות המוניות ביום שישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פירוק הגדרות בשער האריות, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, אלפים מתושבי אום אל-פחם השתתפו במסע ההלווייה של שלושת המחבלים מהפיגוע בהר הבית לפני שבועיים, שבו נהרגו שני השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן. רבים מהתושבים השמיעו קריאות בזכות המאבק על מסגד אל-אקצא ובגנות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע המתיחות בהר. במהלך מסע ההלוויה נשמעו בין היתר נשמעו קריאות כמו "אום אל-פחם לא תיתן שיפגעו באל אקצא", "זה יום חג לעיר", ו"נמסור את נפשנו למען אל אקצא".

עוד באותו נושא

הדרך הבטוחה לתהום: פוליטיקת המגנומטרים של נתניהו ואבו מאזן

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאית מובילה את הגשרים והגדרות שפורקו, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הביע דאגה הלילה מהאפשרות של הסלמת האלימות בעיר העתיקה בירושלים. גוטרש קרא לכל המנהיגים המדיניים, הדתיים והמקומיים "להימנע מפעולות והתבטאויות פרובוקטיביות". בנוסף לכך קרא גוטרש לישראל לגלות איפוק בפעולותיה במקום.

אמש שוחחו עבדאללה מלך ירדן ויו"ר הרשות אבו מאזן על המתיחות בהר הבית וקראו לכבד את המציאות ההיסטורית במקום. סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה" דיווחה כי בשיחה בין שני המנהיגים הוזכרו המאמצים לפתור את המשבר סביב מסגד אל-אקצא "ולהשיב את המצב לקדמותו".

השניים שוחחו ברקע הקריאות בפתח ובחמאס, וכן מצד הווקף להחריף את המאבק על ההר. אתמול נפגשו נציגי ארגונים פלסטיניים שונים במשרדו של סגן יו"ר פתח, מחמוד אל-עלול. בפגישה נכחו גם גם האחראי על התנזים בוועדה המרכזית של פתח, ג'מאל אל-מחסן, וגם תאופיק טיראווי, בכיר הארגון ומקורבו של אבו מאזן. נציגי הארגונים קראו לקיים את התפילות ביום שישי הקרוב באזורים ציבוריים בעיר העתיקה וכן לערוך הפגנות "מסלימות" נגד הכיבוש - "בכל פלסטין, כניצחון למען מסגד אל-אקצא המבורך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תפילת הבוקר לאחר פירוק אמצעי האבטחה, מחוץ למתחם מסגד אל-אקצא/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פירוק הגשרים בשער האריות, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בלילה סיכמו ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי הנכנסים להר הבית יעברו בידוק פרטני באמצעות גלאי מתכות ידניים. זאת, לאחר שבליל שלישי החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להסיר את שערי הבידוק המגנטיים וכן את מצלמות האבטחה, במטרה להציב במקום מערכת בידוק חכמה בהמשך.

מקורות פלסטיניים אמרו אתמול לוואלה! NEWS כי מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי נפגש עם נציג של הווקף בפעם השנייה מאז פרוץ המשבר בהר הבית. במשטרה אמרו כי הם מקיימים יחסי עבודה שוטפים עם הווקף בכל הנוגע לתפקודו בהר, אך לא מנהלים עם הארגון משא ומתן. "עם השלמת הפעולות שעליהן החליט הקבינט, ההר פתוח לתפילת מוסלמים. עשרות בודדות של מתפללים פוקדים את ההר באופן פרטי. כאשר יחליט הווקף לחדש את התפילות הממוסדות, יזכה לשיתוף פעולה מהמשטרה כנהוג", נמסר.

(עדכון ראשון: 1:15)

מתפללים מוסלמים בירושלים מחוץ להר הבית 26 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
שוטרים מול מתפללים בעיר העתיקה בירושלים, אתמול/רויטרס, רויטרס
תפילות בהר הבית 26 ביולי 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
נשים מוסלמיות בעיר העתיקה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמצעי האבטחה המלאים שהוצבו השבוע בשער האריות/מערכת וואלה!, צילום מסך
פלסטינים מתפללים מחוץ להר הבית 23 ביולי 2017. רויטרס
מתפללים עוברים בשערי הבידוק, ביום ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully