וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים להסלמה בשישי: צה"ל ימליץ לממשלה לתגבר כוחות בשטחים

27.7.2017 / 14:27

בצל הסרת אמצעי הבטיחות וברקע התבצרות המתנחלים בחברון במערכת הביטחון חוששים כי המתיחות סביב הר הבית תגיע לשיא מחר. בעקבות עיבוי הכוחות ביהודה ושומרון הצבא ייאלץ לגייס מילואים. מחסומים הוקמו באזור בית לחם

צילום: דף הפייסבוק של TRT, Shehab News Agency, רויטרס, עריכה: ורד לידני

צה"ל צפוי להמליץ לדרג המדיני לתגבר את כוחותיו ביהודה ושומרון לקראת התפילות בהר הבית ביום שישי הקרוב, ולאבטח את מרחב חברון על רקע ההתבצרות של כמאה מתנחלים בבית המכפלה. זאת, בהנחה שלא יחול שינוי של הרגע האחרון, בין היתר דרך התערבות בינלאומית.

במערכת הביטחון מנסים להפיג את המתח כדי להתרכז בגבול הצפון, שהתפתחויות האחרונות מעבר לו במסגרת ההסכם בין רוסיה לארצות הברית – מדאיגות את הדרג המדיני והצבאי. אם צה"ל ימשיך לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בגדודים נוספים, הוא ייאלץ לגייס גדודי מילואים כדי לא לפגוע באימונים של הגדודים הסדירים. בנוסף לכך, המצב עשוי להקשות על תכניתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט לחלק את פעילות צה"ל באופן שווה בין אימונים לתעסוקה מבצעית.

בשעות הצוהריים נקטו כוחות צה"ל כמה צעדים לקראת אפשרות של הפרות סדר מחר. כלי הנדסה של צה"ל הקים מחסום מעפר באזור בית לחם; הכוחות ביצעו שיפורי מיגון כמו בטונדות, קוביות בטון ומרכיבי אבטחה לכוחות שיסיירו בשטח וכן סביב צירי תנועה מרכזיים, מוצבים ומוקדי חיכוך שבהם יש באופן קבוע הפרות סדר.

המתיחות בהר הבית | כל הכתבות
לאחר דרישת הווקף: פורקו גשרי המצלמות וגדרות הברזל בשער האריות
עבדאללה ואבו מאזן: "לכבד את המציאות ההיסטורית בהר הבית"
סערת הר הבית: חמאס והרשות קוראים להפגנות המוניות ביום שישי

מתפללים מוסלמים בירושלים מחוץ להר הבית 26 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
שוטרים מול מתפללים בעיר העתיקה בירושלים, השבוע/רויטרס, רויטרס

גורמים ביטחוניים, המעורים במעקב אחרי הפעילות ברשתות החברתיות, מתריעים כי היקף ההסתה התגבר בהשוואה לשבוע שעבר, אז התגלו יותר מ-600 אלף פוסטים וציוצים שכללו מסרים אלימים ועידוד לפיגועים. לדברי גורמי ביטחון, חמאס ואנשי תנועת "האחים המוסלמים" ממשיכים להסית, ומנצלים את חוסר הבהירות כלפי אמצעי הבידוק בכניסה למתחם אל-אקצא, כשגם להתבטאויות התקיפות של נשיא טורקיה טג'יפ ארדואן יש חלק בהגברת המתיחות.

מאז יום שבת האחרון נעצרו גורמים מסיתים המזוהים עם חמאס כדי לעצור את השיח האלים ברשתות ובכלי התקשורת הפלסטיניים, ובמקביל נעצרו פלסטינים שגרמו לחשש כי יהפכו למחבלים בודדים. גורמי ביטחון, שאחראים על ניטור הרשתות במטרה לאתר מחבלים בודדים, הזהירו: "אסור למדוד את המצב הביטחוני לפי היקף הפיגועים. בלילות מתבצעים מעצרים של בעלי פוטנציאל לבצע פיגועים. יש מאמץ גדול של כלל הגופים לסכל טרור".

(עדכון ראשון: 9:10)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תפילות בהר הבית 26 ביולי 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
מתפללים מוסלמים מפגינים בכניסה להר הבית, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'
עימותים מחוץ לשער האריות בירושלים, 21 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
עימותים בין שוטרי מג"ב לפלסטינים מחוץ לשער האריות, השבוע/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
פלסטינים מתעמתים עם כוחות צה"ל באזור רמאללה, 24 ביולי 2017. AP
פלסטינים מיידים בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוח צה"ל בסמוך לרמאללה, שלשום/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully