וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: הסרת הסנקציות על הרצועה - בתמורה לביטול הבנות דחלאן

פואד סלמה

1.8.2017 / 10:43

יו"ר הרשות הציע תוכנית מקיפה להשגת פיוס פלסטיני, הכוללת את ביטול ההסכם מול יריבו הגולה: חמאס יפרק את הוועד המנהל, ובתמורה תשיב הרשות את החשמל, הסולר והמטבע הזר לרצועה ויתקיימו בחירות כלליות. בחמאס דורשים לבטל תחילה את צעדי הענישה

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הציע השבוע "תוכנית בזק מקיפה להשגת פיוס מהיר" בין הרשות לחמאס. על פי דיווח בעיתון "ראי אל-יום", אבו מאזן דרש לפרק את הוועד המנהל של חמאס ברצועת עזה, והציע בתמורה לפעול לסיום צעדי הענישה שהוטלו על הרצועה, ובהם מניעת החשמל, הסולר ומטבע החוץ.

המתווה המוצע נועד לסיים את הפילוג בין שני הגופים, והוא מורכב משני צעדים מרכזיים לפני החזרה לשולחן המשא ומתן: פירוק המועצה המחוקקת וקיום בחירות ברצועה, והקמת ממשלת אחדות לאומית בהשתתפות חמאס. הצעדים מצד הרשות כוללים את השבת פעילות רשת החשמל ברצועה לסדרה ואת ביטול החלטת הבנק המרכזי הפלסטיני למנוע העברת מטבע חוץ לסניפי הבנקים בעזה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בישיבת קבינט ברמאללה, 22 ביולי 2017. רויטרס
ישיבת הקבינט הפלסטיני, בחודש שעבר/רויטרס
נשים מבשלות לאור נרות במהלך הפסקת החשמל ברצועת עזה. רויטרס
המשבר קרוב לסיום. עזה ללא חשמל/רויטרס

ההצעה הוגשה בשיחות ישירות בין ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' לבכיר חמאס רוחי פתוח, ובתמכיתו של יועצו של אבו מאזן עזאם אל-אחמד.

לפי הדיווח, אנשי חמאס השיבו באופן חיובי, אך דרשו כי אבו מאזן יעצור תחילה את צעדי הענישה. בנוסף, הודיעו בחמאס כי לא יכריזו על ביטול ההבנות עם דחלאן לפני ניהול המשא ומתן על יתר פרטי ההסכם.

על פי ההסכם שגיבש דחלאן, יריבו המושבע של אבו מאזן, ייפתח מעבר הגבול עם מצרים ברפיח עד לסוף החודש הבא, ותוקם תחנת כוח ברצועה בהשקעה של כמאה מיליון דולר. בחודש שעבר הוא אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההבנות שהושגו במשא ומתן שקט "יכולות להוביל לעתיד טוב יותר עבור רצועת עזה".

בכיר פתח מוחמד דחלאן ברמאללה, 2011. AP
המתווה דורש את ביטול ההסכמות שגיבש. מוחמד דחלאן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully