וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "חיפה כימיקלים" זומנו לשימוע לפני פיטורים: "לא נתפס"

מאות עובדים מוחים על הכוונה לסגור את המפעלים בחיפה וליד ערד, שתביא לפיטוריהם המידייים: "ההנהלה משתמשת בעובדים כמנוף לחץ. הפכנו את המפעל הזה לאחד הטובים בעולם, איך נמצא עבודה?"

צילום: בני בן סימון, שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

העובדים במפעלי "חיפה כימיקלים" בחיפה וליד ערד מתבצרים גם היום (חמישי) במפעל, במחאה על הכוונה לסגור אותם. משמעות סגירת המפעלים היא פיטורים מידיים של כלל 1,500 עובדי המפעלים.

יהודה פרץ, יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים דרום, אמר: "זהו יום קשה. אנחנו עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחוית. גורל המפעל בצפון נחרץ ואנחנו הבאים בתור. עדיין לא מאוחר, אפשר להציל את המפעל בדרום ואת 400 העובדים. האחריות לפתרון המשבר מוטלת לפיתחו של השר לאיכות הסביבה זאב אלקין, הוא מחזיק במפתחות. אנחנו קוראים לשר- איבדת את הצפון, אל תהיה חתום גם על סגירת המפעל בדרום".

אלברט סופר, רכז מטה צפון של ארגון "כוח לעובדים", אמר הבוקר לוואלה! NEWS: "אתמול החלו לזמן עובדים לשימוע לפני פיטורים. להתבצרות יש מעמד סמלי, אנחנו לא זזים מפה. זה הבית של העובדים".

הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, צפון. שלומי גבאי
הפגנת עובדי חיפה כימיקלים/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזימון לשימוע שנשלח לעובדי חיפה כימיקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סופר האשים כי "ההנהלה הייתה צריכה לפעול לסגירת מכל האמוניה במשך ארבע שנים, ודחתה כל הצעה. היא משתמשת בעובדים כמנוף לחץ. זה נראה כלחץ על מקבלי ההחלטות ומצד שני כל רגע שעובר, מקרב את הקץ ועובדים יפוטרו. זה לא נתפס, זה מפעל רווחי. אולי הנסיון הוא להביא לפיטורי עובדי דור א' שמאוגדים בהסכם קיבוצי ולקלוט עובדים בשכר נמוך".

אנחנו נקדם כל פתרון אפשרי, ופונים לראש הממשלה, לראש העיר ולהנהלת המפעל לפעול ולפתור את המשבר", אמר.

עמי אלבז, בן 57, סיפר הבוקר: "אתמול הוזמנתי לקבל מכתב שימוע לפני פיטורים. איך אפרנס משפחה, איפה אמצא עבודה? לא ישנתי הלילה, איך ראש הממשלה, בעלי המפעל וראש העיריה ישנים בלילה? אין כל סיבה שהמפעל ייסגר, ארבע שנים היו כדי לפתור את סוגיית יבוא האמוניה".

ישראל ליבוביץ', חבר ועד עובדי חיפה כימיקלים, אמר: "ההנהלה נכשלה, שהיא תעזוב ויתנו למישהו אחר לפתור את הבעיה. נתנו כאן את השנים הטובות בחיינו והפכנו את המפעל הזה לאחד הטובים בעולם. עכשיו זורקים אותנו לכלבים?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובד מפעל "חיפה כימיקלים", עמי אלבז/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, צפון. אלי אשכנזי
הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, צפון/אלי אשכנזי

אתמול הקימו עובדי המפעל הדרומי מאהל מחאה בתוך המפעל ומחוצה לו וחסמו את דרכי הגישה אליו. במקביל, העבירו עשרות עובדי המפעל הצפוני את הלילה במקום. ועד העובדים קרא להנהלה "להתעשת ולאמץ את אחת החלופות המוצעות לה שאינה כרוכה בפגיעה באלפי משקי בית".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר בעקבות המשבר כי דרום הארץ יושבת ביום שלישי הבא אם לא יימצא פתרון. "מספיק עם הסחבת והברברת, ודי למופע האווילות שקשור לטיפול בחיפה כימיקלים", אמר ניסנקורן. "מאות משפחות וכל כלכלת ישראל משלמים על כך מחיר כבד. אני מצפה מהצדדים, בהם נציגי הממשלה ובעלי החברה, למצוא פתרון מיידי. אם לא יימצא פתרון", איים, "ביום שלישי תהיה שביתה בכל אזור הדרום".

הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, צפון. אלי אשכנזי
המפעל המבוצר, הבוקר/אלי אשכנזי
הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, דרום. בני בן סימון
הפגנת עובדי חיפה כימיקלים בדרום/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully