וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: חוק היסטורי יאפשר לנשים לעבור הפלה במקרה של אונס

הקונגרס אישר את החוק שמקל על היכולת של נשים להפיל, אחרי שעד עתה אסרה המדינה על הפלות בכל הנסיבות והעונש על כך היה חמש שנות מאסר. מדובר בהישג עבור הנשיאה הסוציאליסטית שקידמה את הרפורמה במדינה השמרנית

חברות מפלגות שמאל חוגגות את ההקלה על הפלות בצ'ילה, 2 באוגוסט 2017. רויטרס
צעד חשוב לנשים במדינה. מחוקקות סוציאליסטיות וקומוניסטיות, הלילה/רויטרס

הקונגרס בצ'ילה הקל הלילה (חמישי) על איסור ההפלות שהיה בתוקף מאז סוף ימיו של הרודן אוגוסטו פינושה. במסגרת ההקלות, נשים יוכלו לעבור הפלות במקרים של אונס, סכנה לחיי האם או מומים קטלניים בעובר. לבקשת האופוזיציה, בית המשפט החוקתי ידון בחוק בטרם ייכנס לתוקף. תחת החוק הנוכחי, מי שמפילה את העובר שברחמה עלולה להישלח לחמש שנות מאסר.

המדינה הדרום-אמריקנית הייתה עד כה חלק מקבוצה של מדינות, כולל אל סלבדור, האיטי, מלטה, הפיליפינים וניקרגואה - שאוסרת על הפלות בכל מקרה שהוא. הנשיאה הסוציאליסטית והאישה הראשונה בתפקיד מישל בצ'לט שמה בעדיפות עליונה את החקיקה להקלה בהפלות במדינה הקתולית.

אחרי שזכתה בכהונה שנייה, הבטיחה בצ'לט להקל על האיסור שהטיל פינושה ב-1989 עד שתסיים את תפקידה במרץ 2018. "אנחנו מרוצים, סיפקנו אלטרנטיבות לכל הנשים, בלי קשר להחלטות שהן מקבלות", אמרה קלאודיה פסקוואל, השרה לענייני נשים ולשוויון מגדרי.

עד תקופת הדיקטטורה של פינושה, הפלות היו חוקיות במדינה במשך חמישה עשורים, במקרים של חשש לחיי האם או עוברים בעלי מומים. בשנים האחרונות הועברה שורת רפורמות למורת רוחם של ארגונים שמרניים - רק ב-2004 ניתנה האפשרות להתגרש ולפני שנתיים אושרו נישואים אזרחיים בין בני זוג מאותו המין.

עוד ידיעות מהעולם
ברזיל: הבית התחתון של הקונגרס הפיל הצעה להשעות את הנשיא בגין שוחד
החל מהחודש הבא: ארה"ב תאסור על נסיעת אזרחיה לקוריאה הצפונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully