וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: הקונגרס דחה הצעת חוק להשעות את הנשיא בגין שוחד

3.8.2017 / 4:25

בזמן שמאות הפגינו נגד מישל טמר, הצביעו יותר משליש מחברי הבית התחתון נגד השעייתו והנשיא לא יעמוד לדין. ביוני הוגש כתב אישום נגד הנשיא בגין קבלת 150 אלף דולר מאיש עסקים לאחר שפורסמו הקלטות של השניים

נשיא ברזיל מישל טמר, 2 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
זכה באמונם של יותר משליש מחברי הבית התחתון. טמר/AP, אי-פי

הבית התחתון של הקונגרס בברזיל הצביע הלילה (חמישי) נגד השעייתו של הנשיא מישל טמר שנאשם בקבלת שוחד. 263 מחברי הבית הצביעו נגד הכוונה להשעותו מול 227 שתמכו במהלך. טמר היה זקוק לקולותיהם של שליש מכלל חברי הבית כדי למנוע את ההליך, שבמסגרתו היה עלול עמוד למשפט. טמר הוא הנשיא המכהן הראשון במדינה העומד בפני הליך פלילי.

מאות בני אדם התאספו בטרם ההצבעה בכמה ערים גדולות ברחבי ברזיל כדי למחות נגד טמר ולקרוא להעמדתו למשפט. כ-500 בני אדם הפגינו מול בניין הקונגרס בברזיליה, כ-200 התאספו במרכז העסקים של סאו פאולו ומספר דומה של מפגינים מחו במרכז העיר ריו דה ז'נרו בקריאה להשעות את הנשיא.

בהצהרה שמסר בתום ההצבעה אמר טמר כי תוצאותיה הם "ברורות ולא ניתן לקרוא עליהן תגר". הוא הוסיף כי ימשיך לפעול לקידום רפורמות להשבת היציבות הכלכלית במדינה ולפתחה, עד לתום כהונתו בשנה הבאה. "זהו הזמן להשקיע במדינה שלנו. ברזיל מוכנה להתחיל לצמוח שוב", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
לאחר מות הסטודנט: ארה"ב תאסור על נסיעת אזרחיה לקוריאה הצפונית
רוסיה בתגובה לסנקציות שאישר טראמפ: "הכרזה על מלחמת סחר כוללת"
סערה בניו זילנד: מנהיגת האופוזיציה החדשה נשאלה אם היא מתכננת ללדת

חברי הבית התחתון של הקונגרס בברזיל מניפים שלטים נגד הנשיא מישל טמר, 2 באוגוסט 2017. אי-פי, AP
חברי אופוזיציה בקונגרס בברזיל מניפים שלטים נגד טמר לפני ההצבעה, הלילה/AP, אי-פי

בחודש יוני הגיש התובע הכללי במדינה רודירגו ג'אנו כתב אישום נגד טמר בגין קבלת שוחד בסכום 150 אלף דולר מאיש העסקים ג'וזלי בטיסטה, לשעבר יו"ר החברה לאריזות בשר JBS. טמר נאשם בנוסף בעבירות של שיבוש הליכי משפט וחברות בארגון פשיעה.

זאת, לאחר שהתפרסמה הקלטה שלו משוחח עם בטיסטה על מתן שוחד ליו"ר בית הנבחרים לשעבר אדוארדו קונהה. זה האחרון היה בעבר בעל ברית פוליטי של טמר ומרצה כיום 15 שנות מאסר בגין שחיתות. בטיסטה עצמו הגיע לעסקת טיעון עם התביעה הפדרלית במדינה.

(עדכון ראשון: 3:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully