וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש FBI חדש: אושר המינוי של מועמדו של טראמפ

2.8.2017 / 1:49

כריסטופר ריי, עורך דין ללא רקע ביטחוני שעסק בייצוג חשודים בעבירות צווארון לבן, מונה ברוב מוחץ בסנאט. ריי אמר בעבר כי לא יסכים להתחייב לנאמנות אישית לנשיא, ונחשב לאדם בעל פרופיל ציבורי נמוך

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידיאו: פרשנות על פיטורי ג'יימס קומי)

הסנאט אישר הלילה (רביעי) את מינויו של כריסטופר ריי לראש ה-FBI הבא. הוא יחליף את אנדרו מקייב, שמכהן בתפקיד באופן זמני מאז שפיטר הנשיא דונלד טראמפ את ג'יימס קומי ב-9 במאי, לטענתו של קומי בשל חקירת הקשרים עם רוסיה. המינוי החדש אושר ברוב מוחץ בוועדת המשפט של הסנאט, כש-92 סנאטורים תמכו במועמדותו, ורק חמישה התנגדו.

במהלך השימוע שקדם למינויו לתפקיד בחודש שעבר, אמר ריי כי לעולם לא יסכים להתחייב לנאמנות אישית לנשיא, וכי אם טראמפ היה מבקש ממנו "לרדת" מחקירה מתנהלת, כפי שביקש מג'יימס קומי, הוא היה מתנגד לכך או שהיה בוחר להתפטר.

ראש הבולשת הפדרלית המיועד נבחר מתוך רשימה ארוכה של מועמדים שטראמפ ראיין לתפקיד, שחלקם הסירו את מועמדותם בעצמם. ב-7 ביוני, הודיע טראמפ על הכוונה למנות את ריי לתפקיד. הוא עבד בעבר במשרד המשפטים, לצד קומי, תחת ממשלו של ג'ורג' וו. בוש. לאחר מכן, שימש עורך דין עצמאי בתיקים פליליים של עבירות צווארון לבן. הוא ייצג בעבר את מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי בזמן שהיה מעורב בסקנדל פוליטי.


עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן על הצהרת טראמפ השקרית על בנו: "פעל כפי שכל אבא היה עושה"
שר החוץ של ארה"ב: "לא מחפשים להפיל את המשטר בצפון קוריאה"
ישראל מתחממת: חודש יולי האחרון - אחד החמים ביותר אי-פעם

המועמד לראשות ה-FBI כריסטופר ריי בשימוע בסנאט, יולי 2017. רויטרס
ריי בשימוע בסנאט, בחודש שעבר/רויטרס

כבכיר במשרד המשפטים לשעבר, ריי נחשב לאדם שהיה חלק מהמעגל הפנימי, ומכיר בין היתר היטב אנשים כמו סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין והחוקר המיוחד רוברט מולר.
בעברו המקצועי עסק ריי, בן ה-50, במשפט פלילי ובייצוג חשודים בעבירות צווארון לבן - ולא בביטחון לאומי, מה שהופך את הבחירה בו לייחודית. בנוסף, את רוב הקריירה שלו העביר כעורך דין פרטי ולא כתובע, כך שהוא אדם בעל פרופיל ציבורי נמוך, כזה שככל הנראה לא מעוניין בתשומת לב תקשורתית - דבר שבוודאי יהיה משמעותי מאוד עבור הנשיא.

בעברו המקצועי עסק ריי, בן ה-50, במשפט פלילי ובייצוג חשודים בעבירות צווארון לבן - ולא בביטחון לאומי, מה שהופך את הבחירה בו לייחודית. בנוסף, את רוב הקריירה שלו העביר כעורך דין פרטי ולא כתובע, כך שהוא אדם בעל פרופיל ציבורי נמוך, כזה שככל הנראה לא מעוניין בתשומת לב תקשורתית - דבר שבוודאי יהיה משמעותי מאוד עבור הנשיא.
ריי סיים את לימודי המשפטים באוניברסיטת ייל בשנת 1992. משם עבר להתמחות בלשכת שופט בבית משפט לערעורים, וב-1993 החל לעבוד כעורך דין פרטי במשרד פרטי ונחשב באטלנטה, ג'ורג'יה.

את הקריירה הציבורית שלו החל ב-1997, כשהצטרף למשרד התובע הכללי בג'ורג'יה, שם מילא שורת תפקידים. בשנת 2003, הוא מונה על ידי נשיא ארצות הברית דאז, ג'ורג' בוש הבן, להיות עוזר התובע הכללי ולעמוד בראש המחלקה הפלילית במשרד המשפטים, תפקיד שבו כיהן עד 2005. בתפקיד זה, עמד בראש חקירות מורכבות של פרשות הונאה ושחיתות. אחרי שעזב, שב למשרד עורכי הדין שבו החל את הקריירה שלו. ב-12 השנים האחרונות, הוא עמד בראש המחלקה במשרד שעסקה בחקירות הקשורות בממשל. הוא ייצג חברות ענק ולקוחות בכירים, ביניהם מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, ששכר את שירותיו כדי שייצג אותו בפרשת השחיתות המכונה "ברידג'-גייט", שבה היה מעורב. כריסטי נחשב למקורב מאוד לטראמפ בתקופת הקמפיין, אולם יחסיו עמו הלכו והתקררו בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully