וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על הצהרת טראמפ השקרית על בנו: "פעל כפי שכל אבא היה עושה"

2.8.2017 / 0:26

דוברת הממשל מסרה כי הנשיא לא הכתיב את ההודעה שבה נטען כי טראמפ ג'וניור נפגש עם עורכת הדין הרוסייה רק כדי לדון באימוץ ילדים. דבריו המוטעים של הנשיא עלולים לסבך אותו עוד יותר בחקירת קשרי הממשל עם רוסיה

צילום: רויטרס

הבית הלבן מסר אמש (שלישי) כי הנשיא דונלד טראמפ התערב בסוגיית פגישתו של בנו הבכור, דונלד טראמפ ג'וניור, עם עורכת הדין הרוסייה במהלך קמפיין הבחירות "כפי שכל אבא" היה עושה, "ועל בסיס מידע חלקי שהיה בידיו".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס הדגישה כי הוא לא הכתיב את ההצהרה השגויה, כפי שדווח בוושינגטון פוסט, ועלולה לסבך משפטית את הנשיא. "בוודאות, הוא לא הכתיב זאת", אמרה דוברת הבית הלבן. "אבל הוא התערב, העלה הצעות כמו שכל אבא היה עושה. ההצהרה שפורסמה הייתה נכונה ולא היו אי-דיוקים בה".

לפי הוושינגטון פוסט, צוות הבית הלבן התכונן להתנהל בשקיפות ולשחרר את כל הפרטים הקשורים לפגישה של טראמפ ג'וניור ועורכת הדין נטליה וסלניצקיה ביוני אשתקד, ברגע שנודע להם כי דבר הפגישה עומד להתפרסם. לפי הדיווח, מה שהנחה את צוותו של הנשיא היה לשחרר את מלוא הפרטים ובכך למנוע מהסיפור לעורר עוד סימני שאלה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: טראמפ דרש למסור הצהרה שקרית לגבי פגישת בנו ומקורבת הקרמלין
"התובע הכללי ושגריר רוסיה שוחחו בזמן הקמפיין על הבחירות לנשיאות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצד בנו דונלד טראמפ ג'וניור בחג הפסחא, אפריל 2017. AP
הגן על בנו. טראמפ וטראמפ ג'וניור/AP

ואולם, בהנחיית הנשיא, ההתנהלות הזו השתנתה מן הקצה אל הקצה בתוך שעות. טראמפ, שעשה אז את דרכו חזרה מפסגת ה-G20 בגרמניה הכתיב על ה"אייר פורס 1" ליועצים את נוסח ההודעה המטעה, שלפיה הפגישה עסקה אך ורק בתכנית לאימוץ ילדים - בעוד שבפועל הובטח לבנו הבכור של הנשיא לקבל מידע מכפיש על הילרי קלינטון, יריבתו של אביו במרוץ.

"זה היה לא הכרחי", מסר לעיתון יועץ שביקש לשמור על עילום שם. "עכשיו ניתן יהיה לטעון שהיה כאן נסיון הטעיה, ושהנשיא לא רצה לומר את כל האמת". אם הדיווח יתברר כמדויק, הוא יכול להעלות שוב את הטענות על נסיונות לכאורה מצידו של טראמפ לשבש את חקירת הקשרים בין אנשי הקמפיין שלו ובין בכירים רוסים.


(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully