וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישון לילה: מנהיגי האופוזיציה בוונצואלה נחטפו מבתיהם

1.8.2017 / 12:25

בני משפחותיהם של לאופולדו לופז ואנטוניו לדזמה סיפרו כי כוחות הביטחון עצרו אותם בבתיהם, שם שהו במעצר בית. השניים קראו למחאה נגד משאל העם שחיזק את כוחו של הנשיא מדורו, שלעג לטראמפ בעקבות הסנקציות עליו

צילום: טוויטר, עריכה: יוסי אלטר

לאופולדו לופז ואנטוניו לדזמה, שני בכירים באופוזיציה בוונצואלה, נעצרו הלילה (שלישי) ונלקחו מבתיהם, שם הוחזקו במעצר בית - כך מסרו בני משפחותיהם. הם הוסיפו כי הנשיא ניקולס מדורו נושא באחריות לגורלם.

השניים קראו בימים האחרונים לאזרחי המדינה לצאת ולהצטרף למחאה נגד מדורו בשל משאל העם שנערך ביום ראשון ובו נבחרו חברים במועצה המכוננת החדשה. האופוזיציה החרימה את ההצבעה וברחבי העולם גינו את משאל העם ואמרו כי זו מתקפה על הדמוקרטיה מצדו של הנשיא הסוציאליסטי, שאיבד תמיכה רבה בעקבות הקריסה הכלכלית בארצו.

לקריאה נוספת:
"מדורו דיקטטור": ארה"ב תטיל סנקציות על נשיא ונצואלה
10 הרוגים בבחירות בוונצואלה; הנשיא קורא להסיר חסינות ממחוקקים
חרף איומי ארה"ב: משאל העם שיהפוך את ונצואלה לדיקטטורה יוצא לדרך

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בישיבת ממשלה, 16 ביוני 2016. רויטרס
"הדיקטטורה חטפה את לאופולדו". מדורו/רויטרס

"00:27 - הרגע שבו הדיקטטורה חטפה את לאופולדו בבית שלי", כתבה אשתו של לופז, ליליאן טינטורי, בחשבון הטוויטר שלה. היא צירפה תיעוד של המעצר, שבו נלקח לופז לכלי רכב שעליו נכתב "סבין" - סוכנות המודיעין של ונצואלה. ונסה, אשתו של לדזמה, פרסמה סרטון דומה של רגעי המעצר של בעלה.

לופז שוחרר למעצר בית בחודש שעבר, אחרי שלוש שנות מאסר בגין מעורבותו במחאה הגדולה הקודמת נגד הממשלה, ב-2014. שחרורו נחשב כצעד משמעותי בניסיון לפתור את המשבר הפוליטי במדינה. עורך דינו, חואן גוטיירז, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אין הצדקה משפטית לביטול מעצר הבית שלו. לדזמה נשלח למעצר בית ב-2015, אחרי שנכלא בטענה כי תכנן הפיכה נגד מדורו.

עוד בוואלה!

דיווח: צבא ארה"ב זיהה פעילות צוללות חריגה בקוריאה הצפונית

לכתבה המלאה
לאופולדו לופז, מנהיג האופוזיציה בוונצואלה לאחר שחרורו מהכלא, 8 ביולי 2017. רויטרס
לופז עם שחרורו מהכלא בוונצואלה/רויטרס

אתמול הטילה ארצות הברית סנקציות על מדורו שאותו כינתה "דיקטטור", אסרה על קיום יחסים עסקיים עמו והקפיאה את נכסיו. בתגובה, השתלח נשיא ונצואלה בנשיא דונלד טראמפ, ואמר כי הוא "לא מקבל הוראות מהאימפריה". מדורו לעג לטראמפ על כך שזכה בבחירות למרות שקיבל פחות קולות מיריבתו הילרי קלינטון.

קובה, בעלת בריתה של ונצואלה, התייצבה לצדה בעוד שיתר שכנותיה ומדינות אחרות במערב גינו בתקיפות את ההצבעה ואמרו כי לא יכירו באסיפה המכוננת החדשה, שתוכל לכתוב מחדש את החוקה ותעקוף את סמכויות הקונגרס הנשלט בידי האופוזיציה. "קובה מגנה את המבצע הבינלאומי, שמכוון מוושינגטון, להשתקת קולו של העם בוונצואלה", מסרה הממשלה בהוואנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully