וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא ארה"ב זיהה פעילות צוללות חריגה בקוריאה הצפונית

ימים ספורים לאחר הניסוי בטיל שמסוגל להגיע ללוס אנג'לס ולשיקגו, ערכה פיונגיאנג תרגיל שהוגדר "חסר תקדים" ברכיב שאמור לאפשר שיגור ימי של הטילים. הצי הקוריאני מחזיק בכ-70 צוללות, מרביתן מיושנות

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

צבא ארצות הברית זיהה פעילות "בלתי רגילה וחסרת תקדים" של צוללת של צבא קוריאה הצפונית, וראיות לניסוי שיגור בימים שלאחר ניסוי השיגור הבליסטי שערכה פיונגיאנג בחודש שעבר – כך אמר אתמול (שני) גורם ביטחוני אמריקני לרשת CNN.

ניסוי השיגור נועד לבחון את מערכת "השיגור הקר" של הטיל הבין-יבשתי, המשתמש בקיטור בלחץ גבוה כדי להניע את הטיל מחוץ לכן השיגור לפני הצתת המנוע. המערכת נועדה למנוע מהלהבות והחום היוצאים ממנוע הטיל לפגוע בכלי השיט שבו הוא מאוחסן, או בכל ציוד הנמצא בסמוך לשיגור.

ניסוי שיגור בטיל בליסטי בין-יבשתי, קוריאה הצפונית, 28 ביולי 2017. רויטרס
שיגור הטיל הבליסטי של קוריאה הצפונית, בשבוע שעבר/רויטרס

הניסוי נערך ביום ראשון על היבשה במספנת הצי הקוריאני סינפו, בפעם השלישית בחודש יולי והרביעית מתחילת השנה. לפי גורם רשמי במשרד ההגנה בוושינגטון, לרכיב שבו נעשה הניסוי יש חשיבות רבה בפיתוח יכולות שיגור ימית.

הדיווח מצטרף לידיעות על הניסוי שביצע משטר קים בטיל בעל טווח ארוך מספיק כדי להגיע לערים גדולות בארצות הברית, מלוס אנג'לס שלחופי האוקיינוס השקט ועד שיקגו שבמערב התיכון. גורמים אמריקנים רשמיים אישרו כי הניסוי "מוכיח את יכולתה של קוריאה הצפונית מוכיח את לפגוע ברוב שטחה של ארצות הברית". הצי הקוריאני מחזיק, על פי דיווחים במערב, בכ-70 צוללות, אך מרביתן מיושנות ולא ניתן לשגר מהן טילים.

נשיא ארצות הברית טראמפ אמר אתמול כי הממשל שלו "יוכל לטפל בקוריאה הצפונית", אך לא הרחיב מה בכוונתו לעשות. "נטפל בהם, נוכל לעשות זאת", אמר הנשיא לתקשורת, "נטפל בהכל". דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמר אתמול כי "כל האפשרויות על השולחן" בהקשר של פיונגיאנג.

מנהיג צפון קוריאה קינג ג'ונג און מחויך, לאחר עוד  שיגור טיל  בין-יבשתי שהוגדר כמוצלח. רויטרס
קים ג'ונג און חוגג את השיגור, ביום שישי/רויטרס

בשבוע שעבר שיגרה קוריאה הצפונית טיל בליסטי בין-יבשתי, בעל טווח המאפשר לו להגיע לארצות הברית. לפי הפנטגון, הטיל, שסוגו טרם נודע, עבר מרחק של אלף ק"מ בטרם נחת באזור הכלכלי הימי המיוחד של יפן, 167 ק"מ מהאי הוקאידו. עוד נמסר כי השיגור, שבוצע ממפעל נשק במחוז הצפוני יאנגיאנג, היה צפוי ולא היווה איום. לפי גורם יפני, הטיל טס במשך 45 דקות והגיע לגובה של יותר מ-3,000 ק"מ.

לאחר השיגור ערכו ארצות הברית וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל צבאי משותף בירי אש חיה. בהצהרה מטעם הפנטגון נמסר כי בתרגיל נורו טילים לתוך "המים הטריטוריאליים של קוריאה הדרומית ולאורך החוף המזרחי".

ביום ראשון מסר חיל האוויר האמריקני כי שני מפציצים אמריקניים מסוג B-1B טסו מעל חצי האי הקוריאני "בתגובה ישירה" לניסויי הטילים הבליסטיים. המפציצים המריאו מבסיס חיל האוויר בגואם לעבר המרחב האווירי של יפן, שם הצטרפו אליהם שני מטוסים יפניים. לאחר מכן הם המשיכו לטוס מעל חצי האי הקוריאני, ושני מטוסים קוריאנים טסו עמם. המפציצים טסו טיסה נמוכה מעל הבסיס האווירי אוסאן שבקוריאה הדרומית בטרם חזרו לגואם.

טראמפ תקף את סין על אוזלת ידה, לטענתו, בריסון קוריאה הצפונית. "אני מאוד מאוכזב מסין", כתב, "מנהיגי העבר הטיפשים שלנו אפשרו להם להרוויח מאות מיליארדים בשנה בסחר, אבל הם לא עושים שום דבר עבורנו עם קוריאה הצפונית, רק מדברים. לא ניתן לזה להמשיך. סין יכולה לפתור את זה בקלות!".

מפציצים אמריקניים  B-1B ממריאים מטקסס למשימה בחצי האי הקוריאני, 30 ביולי 2017. צילום: חיל האוויר האמריקני,
תגובה ישירה לניסוי הטילים. המפציצים ממריאים למשימה/צילום: חיל האוויר האמריקני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully