וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שוחח עם ראש ממשלת יפן על קוריאה: "לא הציבו קו אדום"

31.7.2017 / 9:11

המנהיגים דיברו במשך 50 דקות והסכימו על הצורך לפעול יותר נגד קוריאה הצפונית, אך לא שוחחו על פעולה צבאית. זאת, שעות לאחר שניקי היילי, שגרירת ארצות הברית לאו"ם, אמרה כי וושינגטון "חדלה מדיבורים על קוריאה הצפונית"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

ראש ממשלת יפן שוחח הלילה (שני) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והשניים הסכימו על הצורך לפעול יותר נגד קוריאה הצפונית. זאת, שעות לאחר שניקי היילי, שגרירת ארצות הברית לאו"ם, אמרה כי וושינגטון "חדלה מדיבורים על קוריאה הצפונית".

היילי מסרה בהצהרה כי סין חייבת להחליט אם היא מוכנה לתמוך בהטלת סנקציות חמורות יותר על קוריאה הצפונית בעקבות ניסוי שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי שערכה המדינה המבודדת ביום שישי. מדובר בשיגור השני של טיל מסוג זה של פיונגיאנג החודש. כל החלטה חדשה של מועצת הביטחון של האו"ם, שלא "תגביר משמעותית את הלחץ הבינלאומי על קוריאה הצפונית, לא תהיה לה ערך", אמרה היילי והוסיפה כי גם יפן וקוריאה הדרומית צריכות לעשות יותר.

לאחר שיחתו עם טראמפ שנמשכה 50 דקות, אמר אבה לעיתונאים כי המאמצים החוזרים ונשנים של הקהילה הבינלאומית למציאת פתרון לסוגיה הקוריאנית טרם נשאו פרי בפני ההסלמה החד-צדדית מצד פיונגיאנג. "הקהילה הבינלאומית, שכוללת את רוסיה וסין, צריכה לקחת את זה ברצינות ולהגביר את הלחץ", אמר אבה. הוא הוסיף כי יפן וארצות הברית עשויות לנקוט צעדים לקראת פעולה אפשרית, אך לא מסר פרטים לגביה.

לקריאה נוספת:
מפציצים אמריקניים טסו מעל קוריאה; טראמפ: "סין לא עושה כלום"
ארה"ב: טראמפ יאשר הטלת סנקציות חדשות על רוסיה וקוריאה הצפונית
לאחר השיגור: ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל צבאי משותף

דונלד טראמפ ושינזו אבה בוועידת G7, טאורמינה, סיציליה, איטליה, 26 במאי 2017. רויטרס
טראמפ ואבה, בחודש מאי השנה/רויטרס

אבה וטראמפ לא דנו בפעולה צבאית נגד קוריאה הצפונית ולא בהצבת "קו אדום" כלשהו לפיונגיאנג, הבהיר לאחר מכן דובר סגן ראש הקבינט קויצ'י הגיודה לעיתונאים. בהודעת הבית הלבן על השיחה נמסר כי שני המנהיגים "הסכימו כי קוריאה הצפונית מציבה איום הולך וגובר על ארצות הברית, יפן, קוריאה הדרומית ומדינות אחרות". עוד נמסר כי טראמפ "אישש את מחויבותו" להגן על יפן וקוריאה הדרומית מכל מתקפה באמצעות מגוון היכולות של ארצות הברית.

בשבת הודיעה קוריאה הצפונית כי היא ערכה ניסוי מוצלח בשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי שהוכיח את יכולתה של המדינה לפגוע בשטח ארצות הברית. הניסוי גרר אזהרות מטראמפ ומסין. לאחר מכן כתב טראמפ בטוויטר כי הוא "מאוכזב מאוד" מסין ושבייג'ינג מרוויחה מהסחר עם ארצות הברית, אך לא עושה "כלום" בנושא קוריאה הצפונית. הוא הוסיף כי לא יאפשר זאת יותר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מנהיג צפון קוריאה קינג ג'ונג און מחויך, לאחר עוד  שיגור טיל  בין-יבשתי שהוגדר כמוצלח. רויטרס
קים ג'ונג און חוגג את השיגור, ביום שישי/רויטרס

במסיבת עיתונאים נשאל סגן שר המסחר של סין קיאן קמינג על ציוציו של טראמפ והוא השיב כי אין קשר בין סוגיית קוריאה לבין הסחר בין סין לארצות הברית. "שני הנושאים לא צריכים להיות באותו הדיון", אמר קיאן. הצהובון הממשלתי בסין "גלובל טיימס" כתב היום במאמר מערכת כי ציוצו של טראמפ "שקרי" ולא מסייע למצב, כמו גם שטראמפ לא מבין את הסוגיות המדוברות.

אתמול טסו שני מפציצים אמריקנים מעל חצי האי קוריאני במפגן כוח בתגובה על שיגורי הטילים החודש. המפציצים המריאו מבסיס חיל האוויר בגואם, ואליהם הצטרפו מטוסים יפניים ולאחר מכן מטוסים קוריאניים. "קוריאה הצפונית היא האיום הכי חמור ליציבות האזורית", אמר מפקד כוחות חיל האוויר באוקיינוס השקט, גנרל טרנס ג'יי אושנסי.

ניסוי שיגור בטיל בליסטי בין-יבשתי, קוריאה הצפונית, 28 ביולי 2017. רויטרס
שיגור הטיל, ביום שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully