וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר השיגור: ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל צבאי משותף

צבא ארה"ב מסר כי בתרגיל שנערך לאחר שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי בידי קוריאה הצפונית נעשה ירי באש חיה. לדברי מומחים, הטיל ששיגרה פיונגיאנג יכול היה להגיע לשיקגו ולניו יורק. טראמפ: "ננקוט בכל הצעדים כדי להבטיח את ביטחוננו"

צלמים זמניים מורשים

ארצות הברית וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל צבאי משותף בירי אש חיה, לאחר שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי אתמול (שישי) בידי קוריאה הצפונית – כך מסר צבא ארצות הברית. בהצהרה נמסר כי בתרגיל נורו טילים לתוך "המים הטריטוריאליים של קוריאה הדרומית ולאורך החוף המזרחי". הלילה הפנטגון שחרר תמונות מהתרגיל המשותף.

לדברי מומחים, הטיל ששוגר אתמול יכול היה להגיע ללוס אנג'לס, שיקגו ואף לניו יורק. הלילה התייחס הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לשיגור הטיל ואמר כי ארצות הברית "תנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח את ביטחונה של ארצות הברית וכדי להגן על בעלות בריתה".

עוד בנושא:
האיום הצפון קוריאני: "יוכלו לשגר גרעין לקליפורניה בעוד שנתיים"
ארה"ב צפויה לאסור על אזרחיה לנסוע לקוריאה הצפונית
הפנטגון מעריך: קוריאה הצפונית תוכל לשגר טיל גרעיני בשנה הבאה

ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל צבאי משותף, 28 ביולי 2017. הפנטגון, אתר רשמי
תיעוד מהתרגיל המשותף של ארה"ב וקוריאה הדרומית/אתר רשמי, הפנטגון
ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל צבאי משותף, 28 ביולי 2017. הפנטגון, אתר רשמי
תיעוד מהתרגיל המשותף של ארה"ב וקוריאה הדרומית/אתר רשמי, הפנטגון

אתמול דנו גורמים צבאיים בכירים בקוריאה הדרומית ובארצות הברית באפשרויות הפעולה הצבאיות בעקבות שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי. כמו כן, ממשרדו של נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין נמסר כי הוא ביקש לערוך דיונים עם ארצות הברית על הצבת מערכות נוספות להגנה מפני טילים בארצו.

ממשרדו של מון נמסר כי נוסף לבקשה להציב מערכות THAAD מעבר לאלו שכבר קיימות בקוריאה הדרומית, הוא מעוניין בכך שמועצת הביטחון של האו"ם תדון בסנקציות חדשות וחמורות יותר על השכנה מצפון.

קים ג'ונג און מנהיג קוריאה הצפונית מפקח על הניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי, 4 ביולי 2017. רויטרס
השליט קים ג'ונג און משקיף על השיגור בתחילת החודש/רויטרס

אתמול ערכה קוריאה הצפונית שיגור טיל, ומהפנטגון נמסר מאוחר יותר כי מדובר היה בטיל בין-יבשתי שיכול להגיע למרחק של כאלף קילומטרים. לטענת הפנטגון, הטיל נחת באזור הכלכלי הימי המיוחד של יפן לאחר ששוגר ממפעל נשק בצפון קוריאה הצפונית.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה כינס ישיבת קבינט מיוחדת מיד לאחר השיגור, ואמר כי כל צעד נחוץ יינקט כדי לשמור על ביטחונה של ארצו. לדבריו, "יפן, קוריאה הדרומית, ארצות הברית, סין ורוסיה חייבות לעשות יותר כדי לעצור את תכנית הטילים של קוריאה הצפונית. השיגור הזה הוא איום חמור ואמיתי על ארצנו". גם יו"ר הקבינט של יפן, יושיהידה סוגה, ציין כי מעוף הטיל ששוגר נמשך 45 דקות, והוא הוסיף כי השיגור "בלתי מקובל" ומהווה הפרה ברורה של החלטות האו"ם.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה, 5 באוגוסט 2016. רויטרס
"איום אמיתי על ארצנו". ראש ממשלת יפן אבה/רויטרס

השבוע פורסם ב"וושינגטון פוסט" כי לפי הערכת הפנטגון, קוריאה הצפונית תוכל לשגר טיל בליסטי בין-יבשתי עם יכולת גרעינית ב-2018, לכל הפחות. לפי מסמך ההערכה המודיעינית שנחשף, התאריך החדש מבוסס על ההתקדמויות העדכניות של פיונגיאנג בשיגור האחרון של הטילים המסוגלים להגיע לצפון אמריקה, ובייחוד לאלסקה או להוואי, שאינו בצפון אמריקה אולם חלק מארצות הברית.

שיגור הטיל הבין-יבשתי "הואסונג-14" שהתרחש ב-4 ביולי הוגדר הצלחה על ידי הטלוויזיה הקוריאנית. "נראה שקוריאה הצפונית הצליחה להתמחות בטכנולוגיות המפתח הדרושות להרכבת ראש נפץ על טילים לשיגור ליעדים מרוחקים", נכתב בעיתון. לפי גורמים שנחשפו להערכה החשאית, קוריאה הצפונית עשויה להתחיל בייצור טיל בליסטי עם יכולת גרעינית בחודשים הקרובים.

קוריאה הצפונית שיגרה לראשונה טיל בליסטי בין-יבשתי בתחילת החודש, במסלול שלפי המומחים מצביע על יכולתו של הטיל לפגוע באלסקה. המטרה המוצהרת של קוריאה הצפונית היא לפתח טיל בליסטי בין-יבשתי, המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני ולפגוע בשטחה של ארצות הברית. לכך היא זקוקה לטיל בליסטי בין-יבשתי בעל טווח של 8,000 ק"מ ומעלה. המדינה המבודדת האיצה את פיתוח תכנית הגרעין שלה תחת שלטונו של קים ג'ונג און, על אף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה.

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully