וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון מעריך: קוריאה הצפונית תוכל לשגר טיל גרעיני בשנה הבאה

ההערכה שפורסמה ב"וושינגטון פוסט" לפי מסמך מודיעיני מוקדמת בשנתיים מקודמתה, לאור ההתקדמות הטכנולוגית של פיונגיאנג. עם זאת, עדיין יש צורך בייצור ראש נפץ גרעיני שיוכל לעבור באטמוספירה מבלי להינזק

עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית תהיה מסוגלת לשגר טיל בליסטי בין-יבשתי עם יכולת גרעינית ב-2018 לכל הפחות – כך עולה מהערכת של הפנטגון שפורסמה אמש (שלישי) בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט". זמן הפריצה שקבעה סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני מוקדם יותר בשנתיים מההערכה הקודמת. לפי מסמך ההערכה המודיעינית שנחשף, התאריך החדש מבוסס על ההתקדמויות העדכניות של פיונגיאנג בשיגור האחרון של הטילים המסוגלים להגיע לצפון אמריקה, ובייחוד לאלסקה או להוואי, שאינו בצפון אמריקה אולם חלק מארצות הברית.

שיגור הטיל "הואסונג-14" שהתרחש ב-4 ביולי הוגדר הצלחה על ידי הטלוויזיה הקוריאנית. "נראה שקוריאה הצפונית הצליחה להתמחות בטכנולוגיות המפתח הדרושות להרכבת ראש נפץ על טילים לשיגור ליעדים מרוחקים", נכתב בעיתון. לפי גורמים שנחשפו להערכה החשאית, קוריאה הצפונית עשויה להתחיל בייצור טיל בליסטי עם יכולת גרעינית בחודשים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב צפויה לאסור על אזרחיה לנסוע לקוריאה הצפונית
וויסקי ושעון ב-4,000 דולר: חנות היוקרה של האליטה בצפון קוריאה
צפון קוריאה מזהירה: ארה"ב מגבירה את הסיכוי למלחמה גרעינית

טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית, 4 ביולי 2017. הטלוויזיה של קוריאה הצפונית, צילום מסך
הטיל הבליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית בתחילת החודש/צילום מסך, הטלוויזיה של קוריאה הצפונית

עם זאת, צוין שהמדינה המבודדת עדיין לא פיתחה באופן מלא את היכולת של ראש הנפץ לעבור באטמוספירה ללא נזק כלשהו. קוריאה הצפונית צפויה לקיים ניסויים שיבחנו את הנושא בימים הקרובים, ייתכן שאפילו היום, שכן נחגג חג לאומי לציון סיום מלחמת קוריאה. אבן דרך נוספת היא הצורך בייצור ראש נפץ גרעיני שיהיה קטן מספיק כדי למקם אותו על הטילים. גרסה אפשרית כבר נבחנת מתחת לאדמה על ידי המדינה המבודדת.

קוריאה הצפונית שיגרה לראשונה טיל בליסטי בין-יבשתי בתחילת החודש, במסלול שלפי המומחים מצביע על יכולתו של הטיל לפגוע באלסקה. המטרה המוצהרת של קוריאה הצפונית היא לפתח טיל בליסטי בין-יבשתי, המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני ולפגוע בשטחה של ארצות הברית. לכך היא זקוקה לטיל בליסטי בין-יבשתי בעל טווח של 8,000 ק"מ ומעלה. המדינה המבודדת האיצה את פיתוח תכנית הגרעין שלה תחת שלטונו של קים ג'ונג און, על אף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully