וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד אלים: נשים מתקוטטות עם נהג על חניית נכים בנצרת עילית

31.7.2017 / 16:52

ד' מהצפון תיעד במצלמתו שתי נשים חובטות במכסה המנוע של מכונית אחרת ונהג אחר מנסה להפריד בין הנצים ונכשל - בגלל ריב על חנייה. סקר של "אור ירוק" מגלה כי 42% מהנהגים בישראל נתקלו לפחות בקטטה בין נהגים בכביש בשנה האחרונה

צילום: עמותת אור ירוק, עריכה: אריאל תמרין

42% מהנהגים בישראל נתקלו לפחות בקטטה אחת בין נהגים בכביש בשנה האחרונה – כך עולה מסקר של עמותת "אור ירוק". מהסקר עלה גם כי 87% מהנהגים נתקלו באלימות מילולית ובתנועות מאיימות מצד נהגים לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, מגמת עלייה של כ-30% מאז הסקר הקודם שנערך ב-2015. מטרת הסקר הייתה לבדוק את שיעור האנשים המדווחים על כך שנתקלו בתופעות שונות של זעם ותוקפנות מצד נהגים.

אחד מהם הוא ד', תושב הצפון, שביקש השבוע לצאת מחניית המרכז המסחרי "דודג'" בנצרת עילית. אלא שבדרכו החוצה, נאלץ להתעכב עקב ריב על הזכות לחנות בחניית נכים. הוא תיאר אירוע אלים שבמהלכו שתי נשים חבטו במכסה המנוע של מכונית אחרת והתקוטטו. נהג אחר ניסה להפריד בין הנצים ונכשל. "האישה הלבושה בשחור השתוללה, הכניסה לנהג מכות ואז הוא נתן לה אגרוף והפיל אותה", תיאר ד'. "אני חושב שמצדו זו הייתה מעין הגנה עצמית", הוסיף. לדבריו, האירוע, שאת הסרטון המתעד אותו שלח לעמותת "אור ירוק" באמצעות יישומון העמותה, נמשך כ-10 דקות.

מהסקר עלה גם כי 99% מהנהגים נתקלו ברכב ש"חתך" כלי רכב אחרים או נצמד אליהם לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה, עלייה של כ-10% מהסקר הקודם. 98% מהם דיווחו כי נתקלו בכלי רכב שצפר בכוונה ובאגרסיביות, עליה של כ-20% מהסקר הקודם, ו-97% דיווחו כי נתקלו בכלי רכב שסנוור כלי רכב אחרים, עלייה של כ-40%.

עוד בוואלה! NEWS:
הותרה לפרסום זהותו של המאבטח הישראלי שירה למוות בשני ירדנים
השופטים הסירו את הכפפות: המסר התקיף בהכרעת הדין של אזריה
פרשת הצוללות: "שמרון היה אמור לקבל מיליוני דולרים מהעסקה"

ND אלימות על הכביש בעשילוב עם עמותת אור ירוק. מערכת וואלה! NEWS
"האלימות בכביש היא תוצאה מהיעדר משטרת התנועה"/מערכת וואלה! NEWS

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה מסר כי "האלימות בכביש היא תוצאה ישירה מהיעדר משטרת התנועה ברחובות ובכבישים. כשחלק מהציבור לא רואה נוכחות משטרתית, ההרתעה נעלמת ואנשים מתנהגים בבריונות, בידיעה כי הסיכוי שיתפסו נמוך. משטרת התנועה סובלת ממחסור חמור במאות ניידות ומאות שוטרים". לטענתו, יש להוסיף לאגף התנועה 300 ניידות ומאות שוטרים.

ב"אור ירוק" הצביעו על כך שמחקרים בעולם הצביעו על קשר ישיר בין התנהגות אלימה להגדלת הסיכון למעורבות בתאונות דרכים: נהגים החשים כעס, מדווחים על מעשים פזיזים ומסוכנים בכביש, כמו אי שמירת מרחק, מהירות מופרזת ונהיגה פחות יציבה באופן כללי. נהגים אלו, טוענים ב"אור ירוק", יהיו מעורבים בתאונות דרכים בשיעור כפול מנהגים שאינם חשים כעס בזמן נהיגה.

כמו כן, מחקר של מכון המחקר ההולנדי לבטיחות בדרכים מצא שקיים קשר חזק בין כעס לבין התנהגות אגרסיבית ותוקפנית על הכביש, שעשויה לגרום נזק פיזי או נפשי למשתמש והתנהגות אלימה החורגת מכללים מוסריים.

ב"אור ירוק" הסבירו את הסיבות לתחושות הכעס והעצבנות שעשויות ללוות את הנהגים: חלקם נמצאים על הכביש ממקרים שקרו לפני הנהיגה, אך חלקם כועסים כי בעקבות תנאי הדרך נוצרו פקקי תנועה, עיכובים באור אדום ועבירות המבוצעות על ידי אחרים הגורמות לעיכוב בתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully