וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: "שמרון היה אמור לקבל מיליוני דולרים מהעסקה"

בערוצי הטלוויזיה דיווחו כי עד המדינה מיקי גנור, שיוצג בידי פרקליטו ובן דודו של נתניהו בעסקה עם גרמניה, סיפר בחקירה כי גם שמרון היה אמור לקבל נתח משמעותי מהעסקה. שמרון, השוהה בארה"ב: "הטענות רחוקות מהמציאות"

צילום: אבי כהן

עו"ד דוד שמרון היה אמור לקבל עמלה בסך תשעה מיליון דולר מעסקת הצוללות - כך דיווחו אתמול (ראשון) ערוצי הטלוויזיה, לפי עדותו של איש העסקים מיקי גנור, שהיה מתווך בעסקה והפך לעד המדינה בפרשה המכונה תיק 3000. שמרון, פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ייצג את גנור בעסקה.

הוא טען בעדותו כי שמרון היה צפוי לגרוף עמלה בסך 20% מ-45 מיליון הדולר שהיו מיועדים לגנור. הסכום של איש העסקים היה 2.5% מסך כל העסקה עם התאגיד הגרמני "תיסנקרופ", שנאמדת במיליארד וחצי דולר. עוד דווח כי על פי העדות, שמרון להכניס סעיפים מסוימים למזכר ההבנות בין גרמניה לישראל - אותם אכן הצליח להכניס.

שמרון, השוהה בארצות הברית, הכחיש את הדברים שאמר גנור. "הטענות כל כך רחקות מהמציאות, לא מתקבל על הדעת שהוא מסר אותן במשטרה. הוא פעל כעורך דין וכל פעולותיו היו כדין", נמסר מטעמו של עורך הדין.

דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
דוחה את הדברים של מרשו לשעבר. שמרון/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

ביום שני החלה במתקן המשטרה בבית שמש חקירתו של גנור, שצפויה להסתיים במהלך השבוע. גנור, שנחשד בהעברת כספי שוחד לתאגיד "טיסנקרופ" בגרמניה בתמורה למינויו לתפקיד הנציג בישראל בשנת 2009, עשוי להביא להתקדמות נוספת בביסוס החדשות נגד המשנה לראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף, ונגד מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום.

מצו המעצר נגד גנור, שתוכנו נחשף בחדשות 10, עולה כי הוא מונה לתפקיד המתווך "באמצעות התערבות שלא כדין של עובד מדינה בכיר" וכי "קיים קשר שוחדי במשך שנים עם עובדי מדינה בכירים".

החשדות כוללים "קשירת קשר עם אדם ששכר את שירותיו על מנת לקדם את עסקיו שלא כדין". סעיפי האישום שהמשטרה ביקשה לייחס לגנור כללו על פי המסמך מתן שוחד, איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע ומרמה. במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עמו יישלח גנור לשנת מאסר בגין הלבנות הון וכן ישלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים, שעליו תתווסף שומה אזרחית בגין עבירות מס.


(עדכון ראשון: 20:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
גנור בבית המשפט בראשון לציון/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully