וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חושב שהוא כמוהם": משפחת עיטמים קנדית אימצה גוזל עקב

לפי הערכות, הגוזל נמצא על ידי העופות הדורסים כשהוא מצייץ ברעב והם ריחמו עליו והאכילו אותו. מומחים חוששים מהרגע שבו העיטמים, שגודלם פי ארבעה מהגוזל, יראו בו טרף. "מדהים שהוא שרד זמן כה רב"

מתוך חשבון הטוויטר של קרן "הנקוק":

ביולוגים וצפרים בקנדה עוקבים לאחרונה מקרוב אחר גוזל של עקב אדום-זנב בן שלושה חודשים שאומץ על ידי משפחת דורסים ממין עיטם לבן-ראש (עיטם קירח) ואימץ את התנהגותם. הגוזל התגלה לראשונה בקן בפרובינציית קולומביה הבריטית שבמדינה בחודש שעבר, ככל הנראה לאחר שפשטו העיטמים על קן של עקבים כדי לספק מזון לגוזליהם. לפי ההערכות, העקב הקטן ככל הנראה החל לצייץ ברעב, מה שהביא את משפחת העיטמים להאכיל גם אותו כאחד משלהם.

"הניחוש שלי הוא שהבחור הקטן התחנן בקול רם לאוכל מבלי לחשוב על הסכנה שאורבת לו", אמר דייויד בירד מקרן "הנקוק" לחיות בר, שעוקבת אחרי הקן המפורסם באי ונקובר. "הרעב מנצח הכל אצל הציפורים האלה. הוא כנראה התחנן ואמא ואבא אמרו 'אוקיי, יש פה מקור פתוח. בואו נשים בו אוכל'".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה בישראל: מין חדש של ברווזים החל לקנן בצפון הארץ
פרשת האמוניה: חשש שהמדינה קידמה פתרון מסוכן - שביהמ"ש פסל
שליש מהיעלים בנחל אשלים הומתו: מרוץ נגד הזמן אחרי הסמל הארצישראלי

עקב אדום זנב. GettyImages
"קיבלו אותו כאח". עקב אדום זנב/GettyImages

צפרים החלו לבקר את הקן באופן קבוע, והרבה מהם חוששים מהיום שבו אחד העיטמים – שגודלם כפי ארבעה מהעקב הקטן – יראו בגוזל הקטן טרף. "העובדה שהוא שרד כל כך הרבה זמן היא לא פחות ממדהימה", אמר בירד. "בשורה התחתונה, הוא הרבה יותר קטן ועיטמים תמיד אוכלים חיות קטנות וחלשות מהם".

להפתעת רבים, הגוזל דווקא צמח ושגשג, תוך שהוא משתמש בכמה טכניקות הישרדות מפתיעות. "הוא חושב שהוא עיטם קירח", אמר בירד. "נראה שהעיטמים שהוא גדל איתם מקבלים אותו כמו עוד אח, וגם ההורים אימצו אותו כבנם הקטן", הוסיף.

עוד העריכו החוקרים בקרן כי העובדה שהעיטמים נהנים משפע של אוכל סייעה לביטחונו של הגוזל. העקב הקטן כבר הגיע לגודלו המרבי ונמצא בבריאות מצוינת. לטענת מומחים, לשבועות הקרובים יש השפעה מכרעת על התפתחותו של העקב, ועליו ללמוד כיצד להשיג מזון לבדו. "אם נגלה שהחינוך הלא קונבנציונלי שקיבל פגע ביכולתו ללמוד לצוד, נצטרך לתפוס אותו ולאמן אותו במתקן שיקום לחיות בר", הוסיף בירד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עיטם לבן ראש. GettyImages
"חינוך לא קונבנציונלי". עיטמים לבני ראש/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully