וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: הרוג פלסטיני ופצועים בעימותים עם צה"ל בגבול רצועת עזה

28.7.2017 / 17:52

הפגנות על גבול הרצועה הפכו לאלימות בכמה מוקדים, וצה"ל מסר על הבערת צמיגים ויידוי אבנים לעבר הכוחות בג'באליה ובחאן יונס. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, נער בן 16 נהרג באזור אל-בורייג'

אמו של הנער שנהרג מאש צה"ל ברצועת עזה עם גופתו, יולי 2017. רויטרס
ההרוג בעזה, היום/רויטרס

נער פלסטיני בן 16 נהרג ושישה נוספים נפצעו היום (שישי) מירי צה"ל במהלך עימותים בין הכוחות והמפגינים בגבול רצועת עזה - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים שציטטו את משרד הבריאות הפלסטיני. בעימותים שאירעו באזור אל-בורייג' שבמרכז הרצועה נהרג הנער, עבד א-רחמן אבו המיסה, תושב הרצועה. ובמהומות במזרח ג'באליה נפצעו ארבעה נוספים. לפי דיווחים נוספים, עימותים אירעו גם בין מפגינים וכוחות צה"ל בדרום הרצועה, ממזרח לחאן יונס.

מצה"ל נמסר כי בשעות האחרונות החלו הפרות סדר אלימות לאורך רצועת עזה, שבהן משתתפים עשרות פלסטינים במספר מוקדים לאורך הרצועה. המפגינים מבעירים צמיגים וזורקים אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל. כוחות צה"ל פרוסים בגזרה ופועלים למניעת פגיעה בגדר המערכת. במהלך הפרות הסדר האלימות, כוח צה"ל ביצע ירה לעבר כמה מסיתים מרכזיים. גורם צבאי מסר כי נבדקת טענה על פלסטיני שנהרג.

עוד בוואלה! NEWS
מייאוש לשכרון כוח: ה"אפטר פארטי" של הניצחון הפלסטיני בהר הבית
ברקע המתיחות בהר הבית, בליכוד תקפו: "בנט מסכן את ביטחון ישראל"
פלסטיני ניסה לדקור חיילים בצומת גוש עציון ונורה למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההרוג, עבד א-רחמן אבו המיסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון חמאס קרא השבוע ליום זעם ברצועה ובגדה על רקע המשבר בהר הבית. ביום רביעי אף ערך חמאס צעדת מחאה ברצועת עזה, ופעיליו נשאו דגם של מסגד אל-אקצא. אחרי שהוסרו אמצעי האבטחה בהר הבית בירכו בחמאס על כך אך אמרו כי המאבק למען המסגד טרם נגמר. הארגון בעזה קרא בהודעה שלו לפלסטינים בגדה ירושלים ולערביי ישראל לעלות בהמוניהם למסגד כדי לשמור על ההישג. חמאס שיבח את עמידתם של הפלסטינים בירושלים "שהקריבו שהידים והתייצבו על שערי המסגד. לפי הודעתו, "ההישג במסגד מהווה הוכחה לשבירת הרצון של האויב הציוני להשתלט על המסגד באופן מלא. זו הוכחה לחולשתה של הישות הציונית מול הרצון של העם הפלסטיני שמתקרב לחירותו".

איסמעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית בחמאס, שיבח השבוע את ההתפתחויות בנושא הר הבית. "הכיבוש נכנע לרצון של העם הפלסטיני וחוזר בו מצעדיו, מה שקרה מהווה התחלה של נסיגת הכיבוש מירושלים ואל-אקצא. העם הפלסטיני והירושלמים הוכיחו כי הם הנאמנים של מסגד אל-אקצא. ירושלים היא אדמה ערבית אסלאמית הייתה ותישאר, לא תחולק, ועל כולם לדעת כי פלסטין אדמתנו ובירתה ירושלים המבורכת", אמר. הנייה גם חידש את הקריאה לישיבת ההנהלה הזמנית כדי לגבש מסלול פעולה פלסטיני.

אמירותיו נאמרו בישיבת המועצה המחוקקת בעזה, שם שודרו גם דבריו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, שקרא לאבו מאזן להפסיק את התיאום הביטחוני. "לא נוותר על אדמה אחת מאדמתנו שנכבשה ב-1948. העם הפלסטיני הוא הבעלים של פלסטין מבחינה חוקית והיסטורית וגם בהוויה ובעתיד, אנו בטוחים כי העם הפלסטיני בחר בדרך ההתנגדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עימותים במזרח ירושלים, יולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
עימותים במזרח ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אלפי מתפללים הגיעו היום לתפילת יום השישי להר הבית, ובמשטרה הודיעו בשעה 15:00 כי התפילה התסיימה ללא אירועים חריגים. עוד נמסר כי לקראת סיום התפילות החלו צעירים להתגודד בצומת רוקפלר וליידות אבנים וחפצים אל עבר המשטרה, שבתגובה נקודתית פיזרה את המתפרעים.

לצד זאת, ביהודה ושומרון נרשמו כמה הפרות סדר, המרכזיות שבהן סמוך לקבר רחל, בצומת פריגת שבכניסה לשכם ובכפר קדום. בקלנדיה אף נפצע חייל באורח קל מיידוי אבנים. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 25 פצועים בתקריות שונות מירי כדורי גומי ומגז מדמיע ברחבי הגדה. נוסף על כך, סוגל פיגוע דקירה בגוש עציון, ובו פלסטיני רץ לעבר כוח צה"ל שהיה במקום כשהוא אוחז בסכין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully