וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק באנטישמיות בבריטניה: שיא בדיווחים על תקיפות ב-2017

ארגון ביטחון יהודי במדינה מדווח על מספר שיא של דיווחים על אירועים על רקע אנטישמי זה כ-30 שנה. במהלך המחצית הראשונה של 2017 חלה עלייה של 30% בדיווחים בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. 80 מהמקרים שדווחו כללו אלימות פיזית

תקרית אנטישמית בבית הקברות היהודי בלונדון 2015. Getty Images, מערכת וואלה! NEWS
חילול בית קברות יהודי בלונדון/מערכת וואלה! NEWS, Getty Images

במהלך המחצית הראשונה של 2017 חל גידול של 30% במספר האירועים האנטישמיים בבריטניה בהשוואה לתקופה הדומה אשתקד, כך עולה מנתונים שפרסם היום (חמישי) ארגון ביטחון יהודי בממלכה. לטענת הארגון, בפרק הזמן שבין החודשים ינואר עד יוני הגיעו לידיו דיווחים על 767 מקרים – מספר שיא של אירועים שהתרחשו במדינה מאז החל הארגון לעקוב אחריהם ב-1984.

בארגון טוענים כי 80 מתוך המקרים שדווחו כוללים אלימות פיזית, לעומת 45 שעליהם דווח בשנה שעברה. לצד אלו דווחו 568 מקרים של התנהגות פוגענית, כולל קריאות גנאי לעבר עוברי אורח בשל מלבושיהם על רקע דתי. בנוסף לכך, במהלך התקופה המדוברת חל גידול בהשחתת רכוש על רקע אנטישמי - 51 מקרים לעומת 32 אשתקד. דיווחים נוספים שהגיעו לידי הארגון עסקו גם באיומים לשימוש בכוח, וכן מסרים אנטישמיים שהועברו שנשלחו בדואר אלקטרוני. 142 מהאיומים והמסרים האנטישמיים הופצו באמצעות הרשתות החברתיות.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר דרישת הווקף: פורקו גשרי המצלמות וגדרות הברזל בשער האריות
נערכים להסלמה בשישי: צה"ל ימליץ לממשלה לתגבר כוחות בשטחים
גורם במשטרה: "המצב בהר הבית שב לקדמותו; הגלאים הידניים לא יעילים"

תקרית אנטישמית בבית הקברות היהודי בלונדון 2015. Getty Images, מערכת וואלה! NEWS
הרס בבית העלמין היהודי בלונדון/מערכת וואלה! NEWS, Getty Images

22 מהמקרים שדווחו לאנשי הארגון עסקו באיומים כלפי מוסדות חינוך ובתי ספר יהודיים במדינה. ב-19 מהמקרים היו מעורבים ילדים או אנשי צוות המלווים אותם בדרכם לבית הספר או לבתי הילדים בתום יום הלימודים. בהקשר זה מציינים בארגון כי 13 אנשי צוות ממוסדות חינוכיים הותקפו על רקע אנטישמי.

דייוויד דלו, מנהיג הארגון היהודי העוסק כבר 30 שנה באיסוף איומים אנטישמיים בבריטניה ובניתוח הנתונים, טוען כי חלה החמרה משמעותית בתופעה במדינה. לדבריו, הנתונים מצביעים על הידרדרות למספרים דומים שנרשמו בבריטניה לפני כחמש שנים. "לאנטישמיות יש השפעה הולכת וגוברת על חייהם של יהודים בבריטניה", אמר. "יכול להיות שהעלייה קשורה בשיפור היכולת לדווח על מקרים מהסוג הזה, אך לצערי ברור שהמצב מידרדר. הכעס והשנאה שעומדת מאחורי האנטישמיות הולכים ומתפשטים".

בארגון טוענים כי אפשר שהסיבות לזינוק באירועים על רקע זה במדינה נובעות בין השאר בשל ערנות לתקריות אנטישמיות, ומהסכמי דיווח משותף הקיימים עם ארגוני ביטחון במדינה. יחד עם זאת, מומחים טוענים כי קריטריונים אלה אינם מהווים הסבר למגמת העלייה הכללית לאירועים שהתרחשו על רקע אנטישמי במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully