וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שיינברג הורשע - אך לא באונס: "התחושות קשות, הוא ניצל אותן"

27.7.2017 / 9:46

המתלוננות נגד ראש ישיבת אורות האר"י בצפת קיבלו חלקן בהבנה את הסדר הטיעון שבו הורשע, וחלקן באכזבה. "הוא ניצל תמימות של נשים", סיפר מכר של אחת מהן. אך אחרות בירכו על כך שיישב "שנים ארוכות בכלא". במשפחתו בירכו על ההסדר המקל

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

הרשעת ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, הרב עזרא שיינברג, בעבירות מין התקבלה אתמול (רביעי) ברגשות מעורבים מצד הנשים שהתלוננו נגדו. "התיקון שהפרקליטות ערכה בכתב האישום גרם לתחושות מאוד קשות", סיפר לוואלה! NEWS מכר של אחת המתלוננות. "כשמסירים מכתב האישום עבירה של אונס, אז המתלוננת צריכה להישיר מבט לבעלה ולהסביר לו את מהות הקשר שהביא אותה לכאורה לסיטואציה המינית עם האדם שקורא לעצמו רב. זה חמור מאוד בכל חברה, על אחת כמה וכמה בקרב הציבור הדתי", הסביר.

שנתיים בדיוק חלפו מאז שפרקליטות מחוז צפון הגישה נגד הרב שיינברג כתב אישום בגין 13 עבירות מין חמורות, בהן אינוס ומעשי סדום, שביצע לכאורה ב-12 נשים. המשפט התנהל בדלתיים סגורות ואתמול בתום הליך גישור פלילי שנכפה על הצדדים, הם חזרו לבית המשפט המחוזי בנצרת והרב הורשע בעבירות מין שביצע בשמונה נשים תוך מרמה.

ארבע מתוך 12 הנשים שהתלוננו בתחילת הפרשה על הרב שיינברג לא התייצבו כלל בבית המשפט. בשנה האחרונה חלה תפנית דרמטית במשפט, שאיימה על ביסוסן של האשמות כבדות משקל; סנגוריו של הרב שיינברג הציגו ראיות חדשות שהביאו להקלה משמעותית באישומים שיוחסו לו.

לקריאה נוספת:
במסגרת הסדר טיעון: הרב עזרא שיינברג הורשע בעבירות מין ב-8 נשים
חשיפה: "תלונה חסויה ושמות עדים נגד הרב הראשי של צפת הודלפו לידיו"
בעקבות פרשת המין בצפון: בציונות הדתית קראו לנסח קוד אתי לרבנים

הארכת מעצר לרב עזרא שיינברג, בימ"ש השלום נצרת, 21 ביולי 2015. ערן גילווארג
הרב שיינברג בבית המשפט, יולי 2015/ערן גילווארג

אתמול הודיעה הפרקליטות כי תבקש לגזור הרב שיינברג שמונה שנים ותשעה חודשים של מאסר בפועל. חלק מהנשים הביעו את אכזבתן אחרי שלטענתן, "המשטרה והפרקליטות הבטיחו לנו שאם נתלונן, הוא ייכנס לכלא ל-20 שנים לפחות". לפני שנתיים היה זה הרב הראשי לצפת שמואל אליהו שעודד את הנשים להתלונן והוכתר על ידי גורמי האכיפה כמי שהוביל לפיצוץ הפרשה. אתמול נמנע הרב אליהו מלהתייחס לפניית וואלה! NEWS להגיב על הכרעת הדין שניתנה.

ואולם, חלק מהמתלוננות הביעו שביעות רצון מהסדר הטיעון שבו הורשע הרב. "זו חוויה קשה, כל פעם שהסיפור עולה וצף זה קשה", אמרה עו"ד שרה מרקוביץ, המייצגת שלוש מהמתלוננות. "אבל בסך הכול יש שביעות רצון מזה שהפושע הזה שמכונה רב לא חסין מפני החוק, והולך לשבת שנים ארוכות בכלא. האיש הזה ניצל את התמימות של הנשים בצורה מחפירה ופגע בהן, חלק מהן – בנות הקהילה שלו".

עו"ד מרקוביץ הזכירה כי בתחילת ההליך הרב שיינברג הכחיש את מעשיו. "עכשיו מתברר שהוא הודה בשמונה סעיפים בכתבי האישום. 95% מהתיקים הפליליים במדינת ישראל נסגרים בעסקאות טיעון. אני מאמינה שהעונש שהפרקליטות תבקש, יהיה זה שבית המשפט יאמץ ויגזור אותו על שיינברג".

עוד באותו נושא

החוקרות שהפלילו את הרב שיינברג: "הוא כמו אלוהים למתלוננות"

לכתבה המלאה

משפחת שיינברג: "התיק המנופח הלך והצטמצם"

"אנו נהיה עם אבא לאורך כל הדרך ונתמוך בו ככל שיצטרך. קיימים נתונים רבים שטרם מותרים לפרסום ששופכים אור על תהיות שונות בפרשה זו"

בהודעה שפרסמה אתמול פרקליטות מחוז צפון נכתב כי "במהלך ניהול המשפט הציגה ההגנה ראיות חדשות ומשמעותיות, שיש להן השפעה ממשית על האפשרות להוכיח את העבירות בחלק מהאישומים. בעקבות זאת, החליט הרכב השופטים להפנות את הצדדים להליך גישור פלילי בפני שופטת מגשרת. לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת עיקר הראיות, המליצה השופטת המגשרת, יפעת שטרית חדד, לסיים את התיק בהסדר טיעון, על פי המתווה שהציעה".

סנגורו של הרב שיינברג, עו"ד מנחם רובינשטיין, אמר כי "בעקבות ראיות שהצלחנו לחלץ מכל מיני מקומות אלקטרוניים ולהגיש אותם, בית המשפט כפה הליכי גישור. הם התקיימו לאורך זמן והתוצאה היא שהוגש כתב אישום מתוקן, מקוצץ מהאישומים והעבירות שבו מרשי הודה בסופו של יום".

במשפחת שיינברג קיבלו בברכה את הסדר הטיעון, ואמרו כי הם אוהבים את אביהם ותומכים בו. "אנו נהיה עם אבא לאורך כל הדרך ונתמוך בו ככל שיצטרך", נמסר. "אותנו לא מפתיעה העובדה שהתיק המנופח הלך והצטמצם, קיימים נתונים רבים שטרם מותרים לפרסום ששופכים אור על נושאים רבים ותהיות שונות בפרשה זו".

"התיק הגיע להליך גישור בעקבות ראיות שהתגלו בשלב ההגנה וסתרו נתונים קודמים שנאמרו במסגרת הדיונים, לא סתם כתב האישום תוקן והוסרו ממנו הסעיפים הכבדים. התקשורת מטבע הדברים מציגה את הצד הפגוע כביכול ותומכת בו, אך הנתונים מוכיחים כי מדובר בתעמולה רבה סביב הנושא ובהבטחות חסרות בסיס לגבי עונש של עשרות שנים", אמרו במשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully