וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרות שהפלילו את הרב שיינברג: "הוא כמו אלוהים למתלוננות"

רפ"ק גלית וינוגרד, ראש צוות החקירה, סיפרה שהצוות ברובו הורכב מנשים בשל הרגישות: "צריך היה לתמוך בהן רגשית, להסביר את התהליכים המשפטיים ולעודד אותן להתלונן". ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום: ערן גילווארד, עריכה: ניר חן
כתב אישום נגד הרב שיינברג, נצרת, יולי 2015. ערן גילווארג
"כתב אישום מנופח ומופרך", הרב עזרא שיינברג/ערן גילווארג

כתב אישום חמור על עבירות מין חמורות ב-12 נשים הוגש היום (שני) נגד הרב עזרא שיינברג מצפת. ראש צוות החקירה המשטרתית, רפ"ק גלית וינוגרד, סיפרה בראיון לאולפן וואלה!NEWS על החקירה הרגישה והמורכבת. "כל המתלוננות הן נשים דתיות שהגיעו לרב שנחשב מאוד כריזמטי ובאו לבקש עצה, לפעמים הבעלים שלהן הם אלו שהביאו אותן לרב והוא הוליך אותן שולל וסיפר להן שהן צריכות לקבל טיפולים מיניים וטען שאם הן לא תקבלנה את הטיפול שהוא מציע להן מצבן ידרדר".

רפ"ק וינוגרד סיפרה כי דפוס הפעולה של הרב היה דומה, הנשים היו מגיעות אליו בבקשת עזרה והוא הציע להן טיפול שכלל מפגשים או שיחות וידאו צ'יט.

רפ"ק וינוגרד שיחזרה כי בתחילת יולי הגיעו שתי מתלוננות לתחנת צפת, עם סיפור דומה על תקיפות מיניות של עזרא שיינברג, מיד הוקם צוות חקירה מיוחד שרובו הורכב מנשים. "הייתה הרבה עבודה מסביב, מאחורי הקלעים, לתמוך בהן רגשית, להסביר להן את התהליכים המשפטיים שעומדים מולן, לעודד אותן להתלונן. הנשים אזרו אומץ להתלונן, התעמתו איתו בחקירות ואמרו להן דברים מאוד קשים".

רפ"ק וינגורד הסבירה את העובדה שהיה קשר שתיקה סביב מעשיו של הרב במשך שנים ארוכות: "צריך להבין את מעמדו של הרב, אחד הבעלים אמר לי 'עזרא שיינברג הוא חצי אלוהים מבחינתנו. מה שהוא אומר אנחנו עושים'. כשהנשים הרגישו שמשהו לא בסדר ורצו לשתף את הבעלים, הוא אמר להן שיקרה להן משהו נורא". רפ"ק וינוגרד הדגישה, כי למרות מעמדו של הרב, הקהילה תמכה באותן נשים להתלונן נגד הרב.

עו"ד אפרים דמרי, סניגורו של הרב שיינברג, אמר כי כתב האישום הרב מנופח ובחלקו מופרך: "נגיב לכל הטענות בבית המשפט, הדרך עוד ארוכה ובעזרת השם אנחנו ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully