וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות חורש פרצו באזור הריביירה הצרפתית; אלפים פונו מבתיהם

כ-10,000 איש פונו במחוז לה ואר, בעוד כ-4,000 אנשי כוחות הכיבוי מנסים להשתלט על מוקדי האש. כבישים ליד סן טרופה נחסמו. נופש באזור סיפר: "ראינו ענן גדול של עשן, והוא לא הפסיק לגדול"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כ-10,000 בני אדם פונו הלילה (רביעי) מבתיהם בדרום-מזרח צרפת, בעקבות שריפת חורש שפרצה במחוז לה ואר, שבו שוכנת הריביירה הצרפתית, ובאי קורסיקה. על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות הצרפתית ובכלי התקשורת, השריפה באזור הריביירה ובאי הסמוך פרצה אתמול, וכ-20 מאנשי כוחות הכיבוי נפגעו במהלך הפעולות להשגת שליטה על מוקדי האש.

כמה כבישים באזור לה קרואה-ואלמר, ליד סן טרופה, נחסמו לתנועת כלי רכב, ותנאי מזג האוויר מקשים על מאמצי הכיבוי ומאיימים בהצתה מחודשת של חלק מהשריפות. לפחות 19 מטוסי כיבוי משתתפים במאמצים, כולל מטוסים שנשלחו על ידי שכנותיה האירופיות של צרפת, ו-4,000 אנשי כוחות הכיבוי והביטחון מעורבים בפעולות לכיבוי האש ולפינוי האזרחים והנופשים הרבים.

עוד בוואלה! NEWS:
הפנטגון מעריך: קוריאה הצפונית תוכל לשגר טיל גרעיני בשנה הבאה
הנערות הגרמניות שהצטרפו לדאעש ועכשיו רק רוצות לשוב לביתן
צ'ארלי הקטן ינותק ממכונות ההנשמה: "הזמן עבורו אזל"

שריפה בצרפת  26 ביולי 2017. רויטרס
"מחזיקים אצבעות". השריפה בדרום-מזרח צרפת, היום/רויטרס
שריפה בצרפת  26 ביולי 2017. רויטרס
"הפינוי היה מאורגן היטב". השריפה בדרום-מזרח צרפת, היום/רויטרס

שארלי אנדאן, שהגיע לחופשה באזור יחד עם רעייתו ושני ילדיו, סיפר כי "אתמול היה ערב נורמלי, ופתאום התחלנו לראות מסוקים. ראינו ענן גדול של עשן, והוא לא הפסיק לגדול ולהתעבות". לדבריו, "עשרות מטוסי כיבוי חלפו מעלינו, אז הבנו שמשהו קורה". הוא הוסיף כי סמוך לשעה 23:00 (שעון מקומי) המשפחה התבקשה להתפנות. "הכול היה מאורגן היטב, לא חששנו", הבהיר.

כריסטוף פסקייה, בעלי אתר קמפינג בעיר רמטואל, סיפר גם הוא כי "אנשים הגיבו טוב. למרות הלחץ שהיה יכול להיות, אחרי שהתחלנו לראות את השריפה, הפינוי נעשה באופן טוב". הוא הוסיף כי לפי שעה, הוא לא בטוח מה עלה בגורל ביתו. "אני מחזיק אצבעות", אמר, "האש עדיין ממשיכה באזור, והם עדיין עובדים על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully