וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערות הגרמניות שהצטרפו לדאעש ועכשיו רק רוצות לשוב לביתן

25.7.2017 / 7:45

עם שחרור מוסול, לכדו הכוחות העיראקיים קבוצת נערות מגרמניה, שחברו לארגון הקיצוני. אחת מהן, לינדה וונזל בת ה-16, אותרה כשהיא עם תינוק ועתה היא רק רוצה לשוב למולדתה - שם היא צפויה לעמוד למשפט. "רוצה לברוח מכל הרעש"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נערה גרמנייה בת 16 שהצטרפה לדאעש ואותרה בהריסות במוסול תיחקר בחשד לחברות בארגון טרור – כך מסרה אתמול (שני) התביעה במדינה. לינדה וונזל מוחזקת במעצר בעיראק יחד עם שלוש נשים נוספות, ולפי הדר שפיגל, כולן חברו ל"מדינה האסלאמית" בשנים האחרונות. הרשויות בגרמניה עשויות לדרוש את הסגרתן של וונזל, שכבר הבהירה שתשתף פעולה עם הרשויות, ושל יתר הנשים.

וונזל, שנעצרה על ידי כוחות הביטחון של עיראק בשבוע שעבר בזמן כיבושה של מוסול, סיפרה לכלי תקשורת גרמניים כי היא מתחרטת על כך שהיא הצטרפה לארגון הקיצוני ושהיא רוצה לשוב למשפחתה. היא ברחה מביתה בעיר פולסניץ בשנה שעברה, לאחר שהתאסלמה ועקבותיה אבדו אחרי שהיא עזבה את איסטנבול בדרכה לאזורי הקרבות.

לקריאה נוספת בנושא
מוחזקות במקפיאים: מאות גופות לוחמי דאעש ששום מדינה לא רוצה לקבל
בדרך לחיסול מעוז דאעש בסוריה: כוחות צבא ארה"ב בא-רקה

נערה גרמנייה שהייתה חברה בדאעש ונתפסה בידי הכוחות העיראקיים במוסול, יולי 2017. AP
רוצה לשוב לגרמניה. וונזל בשבי בעיראק/AP

לפי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, וונזל סובלת מפצעי ירי בירך השמאלית שלה ומפציעה בברכה הימנית. לדבריה, היא נפצעה במהלך תקיפה של מסוק קרב. "אני רק רוצה ללכת מכאן, אני רוצה לברוח מהמלחמה, מכלי הנשק, מהרעש".

בסאנדיי טיימס הבריטי דווח כי וונזל נתפסה על ידי הכוחות העיראקיים כשהיא עם תינוק, שאותו ילדה לאחר שהתחתנה עם אחד מלוחמי הארגון. בתקשורת הגרמנית לא הוזכר כי יש לנערה ילד. חברת הפרלמנט העיראקית ויאן דאקיל טוענת כי וונזל לחמה בשורות דאעש ושימשה צלפת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נערה גרמנייה שחברה לדאעש ונתפסה בידי הכוחות העיראקיים במוסול, יולי 2017. AP
נערה גרמנייה שחברה לדאעש ונתפסה בידי הכוחות העיראקיים במוסול, יולי 2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully