וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארכה תקופת ההתמחות של עורכי דין: "להחזיר למקצוע את יוקרתו"

25.7.2017 / 18:45

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק הממשלתית שיזמה שרת המשפטים שקד, שתיכנס לתוקפה עבור מי שיתחילו את לימודי המשפטים בשנה הקרובה. ח"כ סלומינסקי: "שנה לא מספיקה". גלאון התנגדה: "פשרה רקובה וסטירת לחי לעורכי דין צעירים"

עורכי דין בבית משפט, דצמבר 2011. עומר מירון
ימונה מפקח שייעץ ללשכה. עורכי דין בבית המשפט/עומר מירון

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הארכת תקופת ההתמחות של עורכי הדין לשנה וחצי, במקום שנה הדרושה כיום. בהצעה תמכו 45 חברי כנסת, מול שמונה מתנגדים ושלושה נמנעים. את הצעת החוק הממשלתית יזמה שרת המשפטים איילת שקד, ומטרתה "לשפר את הכשרתם המקצועית של הסטודנטים והמתמחים המוסמכים כעורכי הדין, כך שיהיה ניתן להפחית תופעות של רשלנות מקצועית בעתיד".

השרה שקד טענה כי החוק מחזיר למקצוע את יוקרתו. לדבריה, "בתקופת ההתמחות מקבל המתמחה כלים בסיסיים, אשר יסייעו לו בקריירה המשפטית שלו להבנה מיטבית של המקצוע". היא הסבירה כי "כלים אלו, מטרתם למנוע פגיעה עתידית בציבור הלקוחות ולוודא כי רמת השירות אשר ניתנת להם היא איכותית ומקצועית".

עוד בוואלה! NEWS:
20 אלף ש' לסגירת תיק מפוברק: ההקלטות שחשפו את הונאת עורך הדין
חזרה לזירת הפשע: העו"ד שהבריחה סמים לאסירים חזרה לעסוק בעריכת דין
חיים קאזיס, עו"ד הפלילי הוותיק והצבעוני בישראל, הלך לעולמו בגיל 101

הוועדה למינוי שופטים בראשות שרת המשפטים איילת שקד נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושר האוצר משה כחלון, 22 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"רמת שירות איכותית ומקצועית". השרה שקד/נועם מושקוביץ

"הארכת ההתמחות, לצד החמרת הפיקוח על המאמנים במשך תקופת ההתמחות, תשביח את עורכי הדין, תמנע זילות של המקצוע ותחזיר למקצוע את יוקרתו", הוסיפה שקד. "כשם שרופאים ורואי חשבון מתמחים תקופות ארוכות על מנת לוודא כי שילוב התיאוריה עם הפרקטיקה נעשה על הצד הטוב ביותר, כך ראוי שיהיה בקרב ציבור עורכי הדין, העוסקים בחיי אדם ובענייניהם הרגישים ביותר".

החוק גם מסדיר את הפיקוח על ההתמחות תוך העמדת שופט בדימוס או עורך דין שעומד בתנאים למינוי שופט מחוזי, שיכהן כנציב הפיקוח על ההתמחות. תפקידו יהיה לייעץ ללשכת עורכי הדין בעניינים הנוגעים לפיקוח על ההתמחות, לרבות קביעה מה הם הנושאים שמתמחה יכול לעסוק בהם ומתן אפשרות לקנוס משרדים שלא עומדים בהנחיות. שרת המשפטים היא זו שתמנה את הנציב.

עוד באותו נושא

סטודנטים, השוק מוצף: פשוט אין מי שיעסיק את עורכי הדין

לכתבה המלאה
יו"ר מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
יש פה יותר מדי ח"כים שרוצים למנוע כניסה לתוך הגילדה". גלאון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

הנהלים החדשים ייכנסו לתוקפם עבור סטודנטים שיתחילו את לימודי המשפטים בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ח. יו"ר ועדת החוקה וחבר מפלגתה של שקד, ח"כ ניסן סלומינסקי, אמר כי "הבסיס המרכזי של החוק הוא הרצון להשביח את עורכי הדין שיהיו טובים ויעילים יותר וכך יקל עליהם להיקלט בעבודה. שנה לא מספיקה".

עם זאת, חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ), שהייתה אחת מהמתנגדים לחוק, טענה כי "הארכת תקופת ההתמחות היא פשרה רקובה שהושגה בין כל הצדדים". בדברים שאמרה במליאה, הוסיפה כי "היא הושגה כי יש פה בתוך הכנסת יותר מדי חברי כנסת עורכי דין, יש גילדה שרוצה למנוע כניסה לתוך הגילדה. הדבר הוא בלתי מתקבל על הדעת". היא הבהירה כי "זו סטירת לחי לעורכי דין צעירים שרוצים להצטרף למועדון. אתם מקשים ומעלים את רף חסמי הכניסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully