וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 אלף ש' לסגירת תיק מפוברק: ההקלטות שחשפו את הונאת עורך הדין

27.6.2017 / 17:36

עו"ד עמיקם הדר נאשם שנהג לאסוף מידע על מקורביו ולפברק חקירה בעניינם. הוא דרש סכומי כסף גדולים כדי "לעצור את החקירה" הפיקטיבית וזייף מכתבים שלפיהם התיק נסגר. הקלטות ומסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS חושפים את השיטה

צילום: צלמי וואלה!NEWS וערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל ושמרית גולדשטיין

מסמכים והקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS חושפים את הדרך המתוחכמת שבה הונה עו"ד עמיקם הדר מתלוננים שונים שהיו לקוחותיו, שכנו, תלמידתו, וחברו, תוך ניצול מעמדו כעורך דין ואת הידע שברשותו על חייהם האישיים. הדר ליקט מהמתלוננים פרטי מידע על חייהם, זיהה נקודת תורפה ובדה חקירה פלילית בעניין כדי לקבל מידיהם במרמה שכר טרחה עבור טיפול לכאורה בתיקים הפיקטיביים. בסך הכול קיבל לידיו הדר במרמה בנסיבות מחמירות כמאה אלף שקלים מלקוחותיו וניסה לקבל סכומי כסף נוספים. לאחרונה הוגש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקווה על ידי עו"ד נעמה תור-זאבי מפרקליטות מחוז מרכז.

באחת ההקלטות נשמע הדר מדבר עם אחד המתלוננים שתיעד את השיחה משום שהחל לחשוד בו ושהיה הראשון שהתלונן והוביל לפתיחה בחקירה. הדר, שהיה שכן של המתלונן, סיפר לו כי המשטרה יכולה לפנות במפתיע לכל אדם, להפנות אליו חשד ולשנות לו את החיים. עוד הוסיף הדר, כי במקרה כזה על האדם לדעת כיצד להתנהל מול המשטרה ולהוכיח את חפותו. לצורך בדיה זו גייס הדר את אחיינו להתקשר למתלונן ולהציג את עצמו באוזניו כ"יוסי מאגף החקירות" של משטרת פתח תקווה, שביקש ממנו כי יתייצב לחקירה עוד באותו היום בשעות אחר הצהריים.

בתגובה יצר המתלונן קשר עם עו"ד הדר וסיפר לו על שיחת הטלפון. הדר אמר לו כי הוא מכיר כמה אנשים בתחנת פתח תקווה ועל כן יפעל לדחיית מועד החקירה, וכי בירר ומדובר בחקירה בעבירות מין שביצע לכאורה המתלונן בעובדת במקום עבודתו. בשיחה שהוקלטה סיפר הדר למתלונן על פגישותיו עם החוקר בניסיון לסגור את התיק הפיקטיבי.

הקלטה: כך הונה עורך הדין עמיקם הדר את לקוחותיו. מערכת וואלה! NEWS
ניצל מידע מחייהם האישיים של המתלוננים לצורך ההונאה. הדר/מערכת וואלה! NEWS

הדר: בסדר, אז תשמע - אני ממשיך מולו (קצין המשטרה), אני כותש אותו. קבענו גם לדבר עוד פעם אחר הצהריים על כמה דברים. אתה מכיר תגיד לי איזה בחור אלפייה מאמדוקס?

מתלונן: לא, איך אתה מאיית את זה?

הדר: כמו אל"ף יו"ד, יו"ד. אבל אתה לא מכיר, אולי יש שם מחלקות אחרות?

מתלונן: יכול להיות, תכף נבדוק. למה?

הדר: סתם, תבדוק, תגיד לי אם יש, בלי שהוא ידע ששאלתי
מתלונן: ברור ברור. אוקיי, מה זה קשור אליו איכשהו?

הדר: תבדוק לי, אחרי זה אני אגיד לך

מתלונן: טוב, יש אבל עוד חדשות כאילו, יש עוד מידע? משהו עלי, על התיק?

הדר: לא לא, אני בינתיים בכתישה איתו (חוקר המשטרה) על אמרתי לך - שני דברים - אחד: שיבדוק את זה מחדש, והשני זה שגם בלי לבדוק את זה שיסגור את זה. זה המלחמה שלי איתו אמרתי 'שמע, אני לא מביא אותו (את המתלונן), הוא לא יבוא פה לחקירה ולא צריך' והוא מבין את זה, הוא כאילו איתי. אני כאילו, אתה יודע, יש לי איתו את הדיבור שאנחנו מדברים אז הוא מבין את העניין. אני אנסה ללחוץ אותו למשהו שלא נהוג לעשות ובוא, לא שלא עושים, לא נהוג. קצת להוציא אוות מהשבלונה בעניין הזה. ללחוץ אותו. פשוט כותש אותו בזה. הייתי אצלו בבוקר כתשתי אותו עוד אחר צהריים או צהריים. אני אמור לשבת, לא יודע אם להיפגש איתו, אבל לדבר איתו עוד פעם-פעמיים, לרדת לו לחיים, בסדר. לא מרפה ממנו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עורך הדין פברק מכתבי סגירת תיקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשפנה המתלונן לעורך דין אחר הוא מסר לו זה כי אין כל חקירה פלילית בעניינו. המתלונן ביקש אסמכתא לסגירת התיק והדר סיפק לו מכתב סגירה מזויף. עבור שירותיו קיבל הדר מהמתלונן 3,000 שקלים ו-1,800 דולרים.

"רצתי חודש בלי תשלום, תכבדי אותי"

מי שעוד קיבלו מכתב סגירת תיק מזויף היו שתי צעירות ששכרו את שירותיו של הדר שהיה המרצה של אחת מהן. השתיים פנו להדר בעניינו של עבריין מין שבחפותו האמינו בעבור שכר טרחה בסך 50 אלף שקלים. כשפגש הדר את השתיים כעבור זמן מה, סיפר להן כי פגש בקצין משטרה שהוא מכיר, וכי נודע לו כי שתי מתלוננות חדשות נוספות מעוניינות להגיש תלונה נגד אותו עבריין בגין ביצוע עבירות מין. הוא אמר להן כי הוא יכול לסגור את התיק החדש בתמורה ל-20 אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השתיים שמעו לעצתו של הדר וכעבור זמן מה הוא דיווח להן כי סגר את התיקים החדשים ואף שלח מכתב סגירה רשמי שפברק, לבקשתן. "לאחר עיון בתיק בבקשתך לגנוז תיק החקירה בעניינו של עבריין המין ולאור הנתונים שהעלית בפניי, הרי שתיק החקירה נסגר. לגבי עילת הסגירה אודיעך בהמשך", כתב וחתם בשמו של מפקד תחנת כרמיאל, ניצב משנה ויקטור בוסקילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא היה מרצה שמאוד אהבתי", סיפרה המתלוננת, "הוא לימד אתיקה משפטית. כיוון שראיתי שהוא עו"ד טוב פניתי אליו עם סיפור שעבדתי עליו. בשלב מסוים החליט הדר שעל האדם שאני נלחמת על החיים שלו יש עוד תיק והוא רצה כסף על התיק הזה שלא קיים. כששאלנו אותו איך קוראים לבנות שלכאורה התלוננו הוא לא זכר בכלל. אמרנו לו להביא מסמך שמראה שיש תיק נוסף ושנשלם לו 20 אלף שקלים. הוא שלח לנו מכתב בלי לוגו וסימן, עם שמו של ניצב משנה ויקטור בוסקילה שבכלל לא קיים בתחנת כרמיאל. בשלב הזה אמרתי לו שנפנה למשטרה, הוא אמר לי 'לא חבל שאתן עושות מזה סיפור?"'.

עו"ד אורי קינן, המייצג את המתלונן שהקליט את השיחה, מסר בשמו לוואלה! NEWS: "זה אחד המקרים הקשים ביותר שנתקלתי בהם בהתנהלות זדונית של עו"ד. מדובר במעשה נוכלות ופשע שמן הסתם עוד יקבלו ביטוי הולם בענישה ראויה. כתב האישום, בקשת המעצר עד תום ההליכים אשר הוגשו מדברים בעד עצמם. אני מתבייש שאדם כזה אחז ברשיון לעריכת דין אבל אני סמוך ובטוח שגם עיסוק זה הסתיים".

עו"ד עופר ברטל, המייצג את עמיקם הדר, מסר: "חבל על הדברים המתלהמים והמוגזמים שנאמרו על ידי המקורות לכתבה". לדבריו, "לעו"ד הדר טענות רבות ומשכנעות בקשר לאישומים נגדו, והן ייטענו במקומות המיועדים לכך. ראוי היה שכל הצדדים ימתינו עד להכרעה מסודרת בעניין".

(עדכון ראשון: 16:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully