וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני לוואלה! NEWS: "ישראל אחראית לרצח המשפחה בחלמיש"

יעקב אילון

22.7.2017 / 11:20

בריאיון למשדר וואלה! NEWS אמר חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית קדורה פארס כי מקבלי ההחלטות בירושלים "מייצרים אווירה שמעודדת הרג". לדבריו נוכחות השוטרים בהר הבית היא "הפגנת ריבונות" ו"בסוף הסכסוך אל-אקצא יהיה של הפלסטינים"

צלמים זמניים מורשים

חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית קדורה פארס אמר היום (שבת) בריאיון למהדורת וואלה! NEWS כי ההנהגה הישראלית אחראית לרצח שלושת בני המשפחה בהתנחלות חלמיש בבנימין הלילה. לדברי פארס, לשעבר יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, "צריך להפנות את השאלת הקשות לנבחרי העם. הם אלה שיושבים ומקבלים החלטות ומייצרים אווירה שמעודדת הרג".

עוד אמר פארס כי "העם הפלסטיני לא ישאיר את הירושלמים לבד במערכה על אל-אקצא" וכי "בסוף הסכסוך אל-אקצא יהיה שייך לפלסטינים". לדבריו, משימתם של השוטרים שהוצבו בהר הבית אינה הגנה אלא הפגנת ריבונות. "אנחנו נמצאים במאבק", הוסיף. "המנהיגים הישראלים רק מסלימים אותו. קומץ קיצוני שולט בישראל". לדבריו, "המשך הכיבוש לא מאפשר מציאת פתרון".

עוד בנושא:
הטבח שקטע את החגיגה: סב ושני ילדיו נרצחו בחלמיש
"מערכת ירושלים החלה": פתח קראה לפלסטינים "להקריב נשמות"
אחיו של המחבל מחלמיש נעצר; צה"ל תגבר כוחות ביהודה ושומרון

הפלסטינים: "שביתת הרעב של האסירים לא הסתיימה". צילום מסך
"המשך הכיבוש לא מאפשר מציאת פתרון". פארס/צילום מסך

מוקדם יותר הבוקר קראה תנועת פתח לפלסטינים "להמשיך במאבק להשתלטות על מסגד אל-אקצא". בכרוז שהפיצה התנועה נכתב כי "מערכת ירושלים החלה" וכי היא "לא תעצור אלא בניצחון פלסטיני ושחרור המקומות הקדושים מהכיבוש הישראלי". בכרוז בירכה התנועה את העם הפלסטיני על "אינתיפאדה נגד האויב" ואת תושבי מזרח ירושלים על "פועלם למען ההגנה על אל-אקצא ומאבקם בתכניות הישראליות תוך הקרבת נשמות ודם". לטענת פתח "אין ברירה אלא להמשיך במאבק ובהתקוממות עד הכשלת התכנית הישראלית הגזענית".

בפיגוע הלילה חדר לשטח היישוב חלמיש מחבל בן 19, עומר עבד אל-ג'ליל תושב הכפר כובר שבנפת רמאללה, נכנס לבית סמוך לגדר היישוב ורצח גבר כבן 60 ואת בנו ובתו כבני 40. אשתו של הבן התחבאה יחד עם נכדי המשפחה בקומה השנייה של הבית והזעיקה את המשטרה. בנוסף התקשרה לבית השכנים, שבנם – חייל בחופשה – הגיע למקום וירה באקדחו דרך החלון במחבל, שנפצע באורח קשה ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. אם המשפחה נפצעה בפיגוע באורח בינוני-קשה ופונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים. במהלך הלילה היא נותחה וחל שיפור במצבה, שמוגדר עתה טוב.

עוד באותו נושא

בכיר פלסטיני: "אל תתפלאו אם תמצאו את כל האסירים משתתפים בשביתה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל אל-ג'ליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה שעות לפני שיצא לפיגוע העלה המחבל בעמוד הפייסבוק שלו "פוסט צוואה". "אני צעיר שלא עבר את גיל ה-20, בעל שאיפות וחלומות רבים, ידעתי בעזרת אללה כי חלומותיי יתגשמו, אהבתי את החיים, אהבתי לצייר חיוך על פני האנשים, אבל איזה חיים אלה שבהם נהרגים נשותינו וצעירינו, פוגעים באל-אקצא שלנו ואנחנו ישנים, האם זה לא בושה לנו?", כתב אל-ג'ליל.

"אתם אלה שנושאים נשק סתם, משתמשים בו רק לחתונות, אתם לא מתביישים מעצמכם? תכריזו מלחמה למען אללה, הם סגרו את אל-אקצא שלנו והנשק שלכם דומם, כל מה שיש לי זה סכין מושחז שכן יענה לקריאת אל-אקצא, בושה לכם אלה שמדליקים מריבות בינינו, שאלוהים ינקום בכם כאשר תתחשבנו מולו", כתב עוד.

פשיטה על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש אמש, עומר עבד אל-ג'ליל 22 ביולי 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל בכפר כובר, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר
הישוב חלמיש הבוקר 22 ביולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל בחלמיש, הבוקר/מערכת וואלה!, אבי כהן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות מד"א בחלמיש, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
בית המשפחה בחלמיש. דובר צה"ל
בית המשפחה בחלמיש, הלילה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully