וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: להפסיק באופן מיידי את האלימות נגד הפלסטינים בירושלים

פואד סלמה

21.7.2017 / 20:00

משרד החוץ בקהיר גינה את "ההסלמה הביטחונית" באזור הר הבית, ותקף את "השימוש המופרז בכח" שהוביל למות שלושת הפלסטינים במזרח ירושלים. המתיחות סביב העלייה למסגד אל-אקצא גררה מחאה בשורת מדינות מוסלמיות: "נעלה לירושלים במיליונים"

צילום מסך

מצרים דרשה הערב (שישי) מישראל להפסיק באופן מיידי את "האלימות וההסלמה הביטחונית נגד הפלסטינים" בירושלים ובמסגד אל-אקצא, והביעה דאגה מההשלכות של ההסלמה. בהודעה מטעם משרד החוץ בקהיר נמסר גם גינוי על מות שלושת המפגינים בעימותים היום בירושלים, "נוכח שימוש מופרז בכוח".

ברחבי העולם המוסלמי הפגינו היום לאות הזדהות עם המתפללים בהר הבית, במחאה על הצבת המגנומטרים בכניסה להר לאחר הפיגוע בשבוע שעבר. ההפגנות התקיימו תחת הכותרת "למען אקצא", בין היתר, ברצועת עזה, בטורקיה, במצרים, בסוריה, בירדן, בלבנון, במלזיה ובאלג'יריה.

בעימותים עם כוחות הביטחון נהרגו היום שלושה צעירים פלסטינים בראס אל-עמוד, בא-טור ובאבו דיס שבמזרח ירושלים. שניים מהצעירים נפצעו ופונו לבית החולים אל-מקאסד שבמזרח הבירה, שם נקבע מותם. עשרות יידו בשעה זו אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים לעבר שוטרים בעיסאוויה. הפרות סדר נוספות אירעו ברחוב סלאח א-דין, בצומת רוקפלר ובעוטף ירושלים. במהלך הפרות הסדר יודו אבנים, הושלכו בקבוקי תבערה ונורו זיקוקין דינור לעבר שוטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות הזדהות בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במצרים קראו המפגינים בשמו של מוחמד מורסי, הנשיא לשעבר מטעם האחים המוסלמים: "מורסי מורסי איפה אתה, פגעו באקצא בלי בושה". אחד המפגינים אמר כי "הסיבה שירדנו להפגין היא שמסגד אל-אקצא נפגע, ומה נשאר? אנחנו ועזה אחים, לא נפקיר את דם המתים. אקצא שלנו, אל תתרגש, נפדה אותך ברוח ובדם".

המפגינים בירדן הכריזו "לירושלים נעלה שהידים במליונים", ובלבנון אמר נואם באחת העצרות: "נתת לנו נחת, ירושלים שלנו, אנחנו לידך כל הזמן". במלזיה אמרו המפגינים "זהו קולנו, האם מישהו שומע את קולם של הערבים?".

אתמול שוחח נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, והביע דאגה ממה שכינה הפרות בסטטוק וו בירושלים. מאנקרה נמסר כי ארדואן הביע את חששותיו מאבדן חיי אדם בהר הבית ומההגבלות שהוטלו על התפילות במסגד אל-אקצא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות הזדהות בטורקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כינס הבוקר (שישי) את חברי הוועד המרכזי של פתח לישיבה בהולה בלשכתו ברמאללה כדי לדון במצב. בתום הדיון, שוחח אבו מאזן עם יועצו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, והזהיר כי המצב עלול לצאת משליטה. המופתי של ירושלים, מוחמד חוסיין, הגיע לשער האריות והורה למתפללים לא להתפלל במתחם. "נמשיך לא לעלות להר כל עוד מוצבים השערים האלקטרוני", אמר.

הקבינט החליט אמש להסמיך את המשטרה לקבל כל החלטה, "על מנת להבטיח את הגישה החופשית למקומות הקדושים, תוך שמירה על הביטחון והסדר הציבורי בהר הבית". בתום ישיבה לילית שנמשכה כארבע שעות פורסמה הודעה בשם הקבינט בה נמסר כי "ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית וחופש הגישה למקומות הקדושים. ישראל מחויבת לשמור על הביטחון של כל המתפללים והמבקרים בהר הבית".

הבוקר הודיעה המשטרה כי בכוונתה להגביל את גיל הכניסה למתחם לגברים מגיל 50 ומעלה, כשלנשים תותר הכניסה בכל גיל. אחד המתפללים שהגיעו למקום, מחה ואמר כי "השערים הראשיים הם לא של נתניהו – הם של אללה", וסירב להיכנס למתחם דרך שער הבידוק. "בבית אללה לא שמים מגנומטרים, זה בית התפילה של האסלאם, ולא שלכם".

(עדכון ראשון: 19:22)

כוחות משטרה ומג"ב בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים, 21 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
היערכות כוחות הביטחון בהר הבית, הבוקר/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
כוחות משטרה ומג"ב בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים, 21 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
שוטרי מג"ב עורכים חיפוש על פלסטינים בעיר העתיקה, הבוקר/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully