וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שותפות גורל": משפחות שכולות ביקרו בבתי השוטרים בחורפיש ובמרר

20.7.2017 / 16:30

"רק אם שכולה יכולה להבין אם אחרת שאיבדה את בנה", סיפרה אחת מנציגי ארגון "משפחה אחת", שהגיעו לבקר את משפחותיהם של הרוגי הפיגוע בהר הבית. אמו של כמיל שנאן: "הגורל הפגיש בינינו, והביקור היה מאוד מנחם"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: ניר חן

חמישה ימים אחרי שאיבדו את בניהן בפיגוע בהר הבית, קיבלו אתמול (רביעי) משפחותיהם של השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי, שנהרגו בפיגוע הירי בהר הבית, מנחמי אבלים שריגשו אותן במיוחד. לאחר שעות של נסיעה מירושלים לגליל, הגיע לחורפיש ואחר כך לכפר מרר אוטובוס עם נציגי ארגון "משפחה אחת", התומך במשפחות שכולות, נפגעי טרור ופצועי צה"ל.

בכניסה לבית משפחת שנאן בחורפיש המתינה להם מאג'דה, אמו של כמיל. כמו בחמשת הימים שחלפו מאז שנהרג בפיגוע בהר הבית, גם במהלך המפגש המרגש, היא חיבקה את תמונת בנה המנוח בין זרועותיה. אל המרפסת רחבת הידיים הסמוכה לחצר הבית נכנסו כ-25 הורים שכולים, מתנדבים בארגון ותיירים יהודים מארצות הברית שנענו לקריאה לעלות לגליל ולנחם את המשפחה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתיב הטרור: צפו במחבלים מקבלים את הנשק בהר הבית - ויוצאים להרוג
פעילי ימין קיצוני דורשים להפגין מול בתי המחבלים באום אל-פחם
שוב: רימון הלם וירי לעבר מסגדים בכפרו של השוטר שנהרג בפיגוע

ביקור המשפחה השכולה בחורפיש שאיבדה את בנה השוטר בהר הבית. עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
"הרגשתי שאני חייבת לבוא". הביקור בחורפיש, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי

"רק אם שכולה יכולה להבין אם אחרת שאיבדה את בנה", אמרה בדמעות דבורה גונן, אמו של דני, שנהרג לפני שנתיים בפיגוע ירי בבנימין, והגיעה לבית המשפחה. "באתי לכאן כאם לאם. מי כמוני יודעת לאיזה מסע המשפחה הזאת נכנסת", סיפרה. "באתי לחבק ולחזק, להגיד שאנחנו איתם, להגיד להם שאנחנו עם העדה הדרוזית בטוב וברע. שצריך לממש את הצוואה של הבן שנהרג, להתמודד עם הכאב ולהמשיך לחיות".

גם שושנה שריקי, שעלתה עם בעלה ממנצ'סטר שבבריטניה לישראל אחרי ששכלה את בנה לפני כשנתיים, לא הצליחה לעצור את הדמעות כשניגשה לחבק את הבנות שהצטרפו למשפחת השכול. "שיבדלו לחיים ארוכים הילדים שלך, שאלוהים ישמור לך עליהם", אמרה לשנאן. "אני לא יודעת איך להסביר את זה, אבל הרגשתי כאילו שיש לי קשר איתם. הרגשתי שאני חייבת לבוא ולראות אותם, אולי מתוך תחושת שותפות גורל. אני לא יודעת אם זה עוזר, אבל אני מרגישה את מה שגם היא מרגישה".

עוד באותו נושא

שבועיים לפני שנהרג בפיגוע בהר הבית: האיל תועד לאחר לידת בנו

לכתבה המלאה
ביקור המשפחה השכולה בחורפיש שאיבדה את בנה השוטר בהר הבית. עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו באמת משפחה אחת". הביקור בחורפיש, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי
ביקור המשפחה השכולה בחורפיש שאיבדה את בנה השוטר בהר הבית. עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
"זה ממש עוזר להרגיע את כל הכעס והכאב". הביקור בחורפיש, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי

בכניסה לחורפיש המתין לאנשי הארגון לואי מרעי, נכה צה"ל ובן הכפר הנתמך על ידי "משפחה אחת" כבר 14 שנים. בדצמבר 2002 איבד מרעי את שתי רגליו אחרי שהסיור של גדוד חרב שעליו פיקד נתקל בזירת מטענים גדולה בלבנון.

"אחד המטענים התפוצץ, חדר להאמר שהייתי בו ובשל כך מכך נקטעו לי שתי הרגליים", סיפר. "עוד במהלך השיקום שלי הגיעו אלי אנשי 'משפחה אחת' חיבקו אותי ועזרו לי. הקשר הזה נמשך עד היום ואני מרגיש שאנחנו באמת משפחה אחת". הוא הוסיף כי "כשהם התקשרו אליי ואמרו לי שהם רוצים להגיע ולחבק את משפחת שנאן, התרגשתי. אני קרוב משפחה של כמיל שנאן, ואני חושב שהחיבור בין משפחתו לבין משפחות שכולות אחרות יעזור להם להתמודד עם השכול".

"להפוך ברית דמים לברית חיים"

מאז הפיגוע בהר הבית, ביקרו את משפחת שנאן נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרים בממשלה, חברי כנסת, קצינים בכירים במשטרה, וכמובן שכנים ומכרים רבים. אולם ניכר כי דווקא האזרחים הפשוטים שביקשו לבוא ולנחם, למרות שמעולם לא הכירו את המשפחה, ריגשו אותם יותר מכול.

"היו המון שהגיעו אלינו השבוע, וזה עזר לנו מאוד", סיפרו ראיה ורים, אחיותיו של כמיל. הן הודו לארגון על הביקור, והסביר כי "זה ממש עוזר להרגיע את כל הכעס והכאב על נפילתו של אחי. זה לא יעלם מהר, אבל אנחנו גאים בו, הוא גיבור".

ביקור המשפחה השכולה במרר שאיבדה את בנה השוטר בהר הבית. עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
"אתם לא לבד". הביקור במרר, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי
ביקור המשפחה השכולה במרר שאיבדה את בנה השוטר בהר הבית. עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו רוצים לחזק את הברית שלנו עם הדרוזים". הביקור במרר, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי

לדבריהן הצטרפה גם האם מאג'דה: "הביקור הזה היה מאוד מנחם. הגורל הפגיש אותנו בינינו בדרך הזאת". היא הוסיפה: "שאלוהים ישמור עלינו ועל הילדים שנשארו לנו. זה כל מה שאני מבקשת".

"העברנו היום מסר למשפחות של השוטרים שנרצחו בפיגוע בהר הבית - אתם לא לבד", סיכמה שנטל בלזברג, מנכ"לית ארגון "משפחה אחת". לדבריה, "הגענו לנחם ולחזק את המשפחות שלדאבוננו הצטרפו למשפחת השכול. אנחנו רוצים לחזק את הברית שלנו עם הדרוזים ולהפוך אותו מברית דמים לברית של חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully