וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לפני שנהרג בפיגוע בהר הבית: האיל תועד לאחר לידת בנו

האיל סתאוי, שוטר מג"ב שנהרג בפיגוע הירי בהר הבית הפך לאב רק לאחרונה - וקרא לבנו ראמוס, על שם כוכב הכדורגל הספרדי. בן דודו סיפר כי הוא היה "בחור שאוהב לעזור", והמפכ"ל אלשיך ספד לו: "תמיד שמת את צרכי המערכת לפני צרכיך"

צלמים זמניים מורשים

השוטר האיל סתאוי, שנהרג אתמול (שישי) בפיגוע הירי בהר הבית, הותיר אחריו אישה ותינוק בן שבועיים. סתאוי, יליד כפר מרר, התגורר בו עד יומו האחרון, ורעייתו ארין גדלה אף היא במקום. הוא היה בן 30 במותו.

בני הזוג סתאוי נישאו לפני פחות משנה, ובחודש שעבר בא לעולם בנם הבכור, שנקרא ראמוס - על שם שחקן הכדורגל הספרדי, קפטן אלופת אירופה ריאל מדריד. סתאוי אהד את ריאל, והיה ספורטאי בעצמו. הוא הותיר אחריו גם זוג הורים, אח ושתי אחיות. בסרטון שהופץ לאחר מותו הוא נראה חוזר עם בנו מבית החולים, לאחר לידתו.

בפיגוע נהרג גם השוטר כמיל שנאן, בן 22 מחורפיש, שהתגייס למשטרה לפני כשבעה חודשים. שלושה מחבלים תושבי אום אל-פחם שהגיעו להר הבית פתחו בירי לעבר השניים בעת שהיו באחת המנהרות במקום, ולאחר שהצליחו להימלט לעבר מסגד הם נתפסו נורו למוות. שוטר נוסף נפצע קל באירוע, כמו גם פרמדיק מד"א, שטיפל בפצועים תחת אש ונפגע קל מנתז ירי ברגלו.

השוטר ההרוג האיל סתאוי עם בנו התינוק ראמוס, לפני כחודש. מערכת וואלה! NEWS
סתאוי חוזר עם בנו ראמוס מבית החולים, לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS

אסעיד, בן דודו של סתאוי, סיפר כי הוא היה "אדם שאוהב לעזור. בחור שבאמת כולנו מצטערים על מה שקרה לו". הוא הוסיף: "אני מקווה שהאיל והבחור מחורפיש הם ההרוגים האחרונים בעימות הזה. מספיק עם שפיכת הדם. מספיק להתעמת בין העמים ובין מדינות. מלחמה מיותרת, הרג מיותר. מהמקום הזה אנחנו מבקשים להרגיע את הרוחות, לתת לכל עם את המדינה שלו, להגיע להסכם שלום".

סתאוי שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר, והתגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, שם שירת עד נפילתו. לפני כחודשיים מונה לראש משמרת, ופיקד על כ-20 שוטרים. לאחר מותו הועלה לדרגת רב-סמל מתקדם.

האיל סתאוי שנהרג בפיגוע הירי בהר הבית עם בנו התינוק. 14 ביולי 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
סתאוי עם בנו התינוק ראמוס/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
השוטר האיל סתאוי, תושב מרר. פייסבוק, צילום מסך
סתאוי בתחנת המשטרה/צילום מסך, פייסבוק
תיעוד הפיגוע בהר הבית. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הפיגוע בסרטון שפרסמה המשטרה/מערכת וואלה! NEWS

"הדבר הראשון שדיברת עליו הוא הצורך לגבש את השוטרים", אמר בהלוויתו המפכ"ל רוני אלשיך, "לתת להם לחוש גאוות יחידה. לא בכדי היית כל כך אהוב על כולם, היום יצאת כראש משמרת להר הבית. כלל לא היית אמור להיות במשמרת בה מצאת את מותך, אך חבר ביקש עזרה ומייד נענית לבקשתו. כזה היית: חבר אמיתי ששם את צורכי המערכת לפני צרכיו".

אמש השליכו אלמונים רימון הלם לעבר מסגד בכפר מרר שבגליל, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. המשטרה פתחה בחקירת המקרה, ובוחנת את כל הכיוונים האפשריים - ובהם קשר למותו של סתאוי. במרר גרים יחדיו תושבים דרוזים, נוצרים ומוסלמים, ואחד מכיווני החקירה הוא זעם שעוררה תושבת מוסלמית בכפר שהעלתה פוסט בפייסבוק שבו שיבחה את "השהידים מאום אל-פחם",

בהלוויתו של סתאוי אמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי יש לשמור על איפוק: "אני קורא לכל ההנהגות של כל המגזרים והקהילות והעדות לא לאפשר לשום אידאולוגיה קיצונית של שום תנועה או ארגון להפר את השקט, הקיצונים יטופלו ביד קשה כיאה למלחמה בטרור. לא נאפשר להם הישג משום סוג".

הלווייתו של האיל סתאוי, תושב מרר בן 30, שנהרג בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. 14 ביולי 2017. אלי אשכנזי
מסע הלוויה, אתמול בכפר מרר/אלי אשכנזי
השוטר האיל סתאוי, תושב מרר. פייסבוק, צילום מסך
הותיר אחריו אישה, ילד, הורים ואחים. סתאוי/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully