וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה סעודית שהצטלמה בחצאית קוראת תיגר על החברה השמרנית

דוגמנית המכונה "חולוד" פרסמה סרטון שבו היא צועדת ברחובות נמל עתיק באזור שמרני עם חצאית וגופייה. ברשתות החברתיות קיבלו זאת ברגשות מעורבים - חלק קראו לעצור אותה ואחרים שיבחו אותה על האומץ שהפגינה

עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בערב הסעודית חוקרות סרטון שפרסמה אישה צעירה ובו היא נראית לובשת חצאית וגופייה בציבור. האישה, דוגמנית המכונה "חולוד", תיעדה את עצמה בנמל ההיסטורי של העיירה אושקיר כשהיא קוראת תיגר על הערכים השמרניים של הממלכה.

נשים סעודיות מחויבות ללבוש בגדים המכסים את כל גופן וכן כיסוי ראש, ונאסר עליהן לנהוג ולשהות במחיצתם של גברים שאינם קרובי משפחתן. העיירה אושקיר, 155 ק"מ מצפון לבירה ריאד, שוכנת במחוז השמרני נג'ד, שם נולד מייסד הווהאביזם – הפירוש המחמיר לאסלאם שעל בסיסו נוסדה ערב הסעודית.

בעקבות הסרטון התפתח דיון ער ברשתות החברתיות. מצד אחד, היו שקראו לעצור אותה מאחר שהיא הפרה את קוד הלבוש המחמיר במדינה, בעוד שאחרים שיבחו אותה ואת האומץ שהפגינה.

לקריאה נוספת בנושא
ערב הסעודית ציינה לראשונה את יום האישה, שעדיין לא מורשת לנהוג
ערב הסעודית: אלפי אנשים חתמו על עצומה נגד אפליית נשים
לראשונה בסעודיה: בנות יעברו שיעורי חינוך גופני בבתי הספר

צעירה סעודית שהצטלמה בגופיה ובחצאית, יולי 2017. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
עוררה תגובות סותרות. "חולוד" ברחובות אושקיר/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

העיתונאי חאלד זידאן כתב כי "חובה להחזיר לכאן את משטרת הדת", אך מולו ניצב הכתב וואיל אל-ג'אסים, שאמר כי הוא נתקף "זעם והלם" למראה התגובות נגד הצעירה. "חשבתי שהיא התפוצצה או הרגה מישהו, אני תוהה איך 'חזון 2030' יכול להצליח אם היא תיעצר".

בדבריו הוא התכוון לתכנית שמקדם יורש העצר מוחמד בן סלמאן בן ה-31, שמעוניין להרחיב את מקומן של הנשים בחברה השמרנית בממלכה. בין היתר, לאחרונה אישר משרד החינוך בריאד כי החל משנת הלימודים הקרובה, ילדות יעברו שיעורי חינוך גופני בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully