וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בסעודיה: בנות יעברו שיעורי חינוך גופני בבתי הספר

12.7.2017 / 10:39

משרד החינוך בריאד הודיע כי התכנית תחל בשנת הלימודים הקרובה, שלוש שנים לאחר שמועצת השורא אישרה זאת. המהלך מגיע כחלק מהרפורמות שנוקטת הממלכה השמרנית כדי לשתף יותר נשים בשוק העבודה

ילדות משחקות כדורסל בעיר ג'דה, ערב הסעודית, מאי 2014. AP
ילדות משחקות כדורסל בעיר ג'דה, 2014/AP

בתי הספר הציבוריים בערב הסעודית יתחילו להעביר שיעורי חינוך גופני לבנות בשנת הלימודים הקרובה – כך הודיע אתמול (שלישי) משרד החינוך, כחלק מרפורמה שלה ציפו זמן רב בממלכה השמרנית. שיעורים אלו שנויים במחלוקת בערב הסעודית, שגורמים שמרניים בה רואים בכך חוסר צניעות. כיום, השיעורים הללו אינם חובה ורוב מוסדות החינוך בוחרים שלא להעביר אותם.

"ספורט מחזק", אמרה לינה אל-מעינה, חברה במועצת השורא שהקימה את קבוצת הספורט הראשונה לנשים. "זאת הכרזה היסטורית".

בערב הסעודית נהוג פירוש מחמיר של ההלכה האסלאמית, לצד מנהגים שבטיים, שמחייבים נשים להיות תחת חסותם של גברים וכן נאסר עליהן לנהוג. עם זאת, בשנים האחרונים הציגה ריאד שורת רפורמות שמעניקות הזדמנויות חדשות לנשים ומרחיבות את השתתפותן בשוק העבודה.

שר ההגנה של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן. AP
מוביל את חזון 2030. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן/AP

מועצת השורא אישרה את הכנסת שיעורי חינוך גופני לבנות כבר ב-2014, אך ההחלטה מעולם לא יושמה בשל התנגדות מצד אנשי דת שרואים בכך "התמערבות". מוקדם יותר השנה, אפשרה המועצה הקמת מכוני כושר לנשים, שהיו עד אז במעמד משפטי לא ברור.

הממשלה מינתה את הנסיכה רימה בנת בנדר, כדי שזו תוביל את מחלקת הנשים ברשות הספורט הלאומית. הממלכה שלחה לראשונה שתי נשים לאולימפיאדת 2012, וארבע למשחקים האולימפיים בקיץ שעבר. הרשויות מצדיקות את השתתפותן של נשים בספורט בסיבות בריאותיות, כדי להתגבר על התנגדותם של גורמים שמרניים. בערב הסעודית יש שיעור גבוה של השמנת יתר.

לפי התכנית "2030" שהוצגה בשנה שעברה, רק 13% מהאוכלוסייה מתאמנת לפחות פעם אחת בשבוע. החזון מרחיק הלכת, שאותו מוביל יורש העצר מוחמד בן סלמאן, אמור להגדיל את השיעור ל-40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully