וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה הגיעה לכנסת: תועלה להצבעה הצעת חוק אימוץ לפי טובת הילד

18.7.2017 / 15:08

אחרי שהגישה המדינה לבג"ץ את תשובתה נגד אימוץ ילדים על ידי זוגות חד-מיניים, הודיעה ח"כ מיכאלי כי עקב "המוסר הכפול" של הממשלה תעלה להצבעה הצעת חוק בנושא. ח"כ אוחנה: לא אצביע עם הקואליציה עד שהחלטת משרד הרווחה תשונה מהותית

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

הסערה בעקבות תשובת המדינה לבג"ץ, שבה נטען כי אימוץ על ידי זוגות חד-מיניים יעמיס "חריגות נוספות" על הילד, הגיעה גם לכנסת. אתמול (שני) הצהירה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) כי תעלה להצבעה ביום רביעי הצעת חוק שמאפשרת אימוץ לפי טובת הילדה והילד, ולא לפי שום קריטריון אחר. "כבר חמישה חודשים שההצעה הזו מחכה לעמדת הממשלה. בואו נראה איך תצביעו עליה", אמרה.

ח"כ מיכאלי נקטה את הצעד המעשי משום שלטענתה, הממשלה נוקטת "מוסר כפול" ו"אפליה בוטה". אך לחוק שלה, כמו גם לחוקים אחרים הקשורים לקהילה הגאה, אין סיכוי ממשי לעבור. בממשלה הנוכחית חברים ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, ואלה לא יאפשרו אישור חוקים כאלה.

לקריאה נוספת:
פרקליט לעמיתיו: מתבייש, ההחלטה לגבי האימוץ מאשררת הומופוביה
שר הרווחה: "הניסוח שהוגש לבג"ץ נגד אימוץ בידי להט"בים היה כושל"
"סוג ב'": זוג ההומואים שהצליח לאמץ – לא מקבל מהמדינה תעודת לידה

מצעד הגאווה באשדוד. יוני 2016. לירון מולדובן
"אפליה בוטה". ח"כ מיכאלי/לירון מולדובן

במהלך השנים האחרונות הוגשו לכנסת עשרות הצעות חוק לטובת הקהילה הגאה, ובהן ברית הזוגיות, איסור טיפולי המרה, הכשרת רופאים לטיפול בקהילה, הכרה בזוגות חד-מיניים כהורים שכולים והצעות חוק נוספות. אולם הממשלה שוללת אותם על הסף מחשש שאישורן יביאו לפירוק הקואליציה. בכנסת מתקיימים דיונים על הקהילה הגאה ומוגשות שאילתות במליאה, אך לא מעבר לכך.

לקהילה הגאה שני נציגים בכנסת: ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) שנבחר לכנסת הנוכחית וח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) שזו הקדנציה השנייה שלו. אוחנה הוא הגיי המוצהר הראשון מטעם הליכוד ושמולי הוא הח"כ הראשון שיצא מהארון במהלך כהונתו. אוחנה ספג בעבר לא מעט ביקורת על היעדרותו מהצבעות על חוקים לטובת הקהילה הגאה או על כך שלא קידם חקיקה כזו בעצמו. ביקורת דומה אך מינורית יותר נמתחה גם על ח"כ שמולי.

אחרי שהצהיר אתמול כי הוא פועל לשנות את ההחלטה "לא בתקשורת", אוחנה פנה ליו"ר הקואליציה דוד ביטן והודיע לו כי לא יצביע עם הקואליציה עד שהחלטת משרד הרווחה לא תשונה מהותית. "הכרזת המדינה לבית המשפט העליון שלפיה לא תאפשר אימוץ ילדים להורים להט"ביים היא קו פרשת המים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בכירים בקהילה הלהט"בית נגד אמיר אוחנה. מערכת וואלה!
סופג ביקורת על היעדרויותיו מהצבעות בנושא. ח"כ אוחנה/מערכת וואלה!

"מדובר בהחלטה לתקן עוול ארוך שנים – כזה שהתחולל לא רק תחת כהונתו של שר הרווחה הנוכחי, אלא גם תחת כהונתם של שרי רווחה מיש עתיד וממפלגת העבודה. למעשה עמדת המדינה שהובעה בבג"ץ אינה מדיניות חדשה אלא עמדה שנוהגת מאז 2008. כמי שאוזנו קשובה לעניינים להט"ביים כפי שהוכיח בעבר - התקציבים לבית דרור ולשירות הפסיכוסוציאלי הועלו משמעותית על ידי השר חיים כץ - אני מתכוון לעזור לו לא להחמיץ את ההזדמנות הזו. אני מודיע בזאת שעד שההחלטה לא תשונה מהותית ולא סמנטית ונושא האימוץ ייבחן בכל מקרה לגופו ובאופן שוויוני שאינו מפלה קטגורית בין הורים מיועדים להט"ביים לכאלה שאינם – לא אצביע עם הקואליציה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס אתמול לשאלה בנושא שהופנתה אליו בישיבת הסיעה והגדיר את תשובת המדינה "מבישה". לדבריו, "התשובה אומרת שהומופובים וגזענים יכולים לאמץ ילדים אבל זוגות חד-מיניים לא יכולים. זה בלתי סביר". לפיד עצמו הבהיר כי יילחם אם יהיה צורך יחד עם סיעתו בחקיקה, אך הוא עצמו יודע שאפשרות כזו היא מרחיקת לכת.

(עדכון ראשון 11:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully