וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט לעמיתיו: מתבייש, ההחלטה לגבי האימוץ מאשררת הומופוביה

17.7.2017 / 18:08

עורך דין מאחת המחלקות בפרקליטות המדינה הביע זעם על תגובת המדינה לבג"ץ בעד האיסור על זוגות חד-מיניים לאמץ ילדים, והפיץ לעמיתיו מכתב ובו תקף את מקום עבודתו. "נותן יד לפרשנות הומופובית", כתב, וקרא לחבריו "המתרוממים" להשמיע גם הם את קולם

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

תגובת המדינה לבג"ץ בדבר האיסור על זוגות חד-מיניים לאמץ ילדים עוררה זעם גם בתוך פרקליטות המדינה ובמכתב שהופץ היום (שני) בתפוצה פנימית לכל עובדיה מתח עליה ביקורת פרקליט מאחת המחלקות. במכתבו הוא תקף בחריפות את משרד המשפטים ואת הפרקליטות שנתנה יד להגשת התגובה. "אני מתבייש שבאתי לעבוד היום", כתב. בסיום מכתבו קרא לחבריו "המתרוממים במשרד", לדבריו, "להשמיע גם הם את קולם במחלקה שלהם".

"קראתי את התגובה שהמדינה הגישה ואני מתקשה להבין איך אישרו אותה. מצד אחד, בסוף העתירה צוין כי גורמי המקצוע סברו שאין מקום לשנות מהדין הקיים. מהצד האחר, מי שמעיין בכל הפירוט מגלה שהמדינה מודה שאין רוב בגורמים המקצועיים שתומך באפליה. מכאן אני למד שיש מעט גורמי מקצוע שעדיין שבויים בתפיסות חשוכות. מעניין מי אחראי לכך שדווקא דעת המיעוט שנשמעה – היא זו שנתקבלה".

הפרקליט הוסיף כי התגובה מאשררת תפיסות הומופוביות. "תארו לכם שאחד מגורמי המקצוע היה סבור שאסור למסור ילד לאימוץ למשפחה שיש לה שם עם מטען שלילי. נניח, שעדיף לילד לגדול עם שם כמו 'אריסון' על פני 'בוזגלו'. מה היינו אומרים על כך? מעניין שמכל העמדות שנשמעו בוועדת גרוס החליטו במשרדי הרווחה והמשפטים ליישר קו עם העמדות ההומופוביות. מה זה אומר עלינו?", תהה.

לקריאה נוספת:
שר הרווחה: "הניסוח שהוגש לבג"ץ נגד אימוץ בידי להט"בים היה כושל"
המדינה לבג"ץ: לא נאפשר לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים

מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב, השנה/ראובן קסטרו

בתגובה שהגישה המדינה לבג"ץ במענה לעתירה שהגישה בנושא עמותת "אבות גאים" החליטו משרדי הרווחה והמשפטים "שלא לפעול בעת הזו לשינוי הדין הקיים", שלפיו זוגות חד-מיניים לא יוכלו לאמץ ילדים. בתשובת המשרדים צוין כי על אף שמחקרים טענו בעבר כי אין הבדל בין ילדים הגדלים במשפחות חד-מיניות למי שגדלו במשפחות אחרות, חלק מחברי ועדה מקצועית שהוקמה עבור הסוגיה טענו כי משפחות חד-מיניות נחשבות לחריגות בחברה, וכי לא רצוי להעמיס "חריגות נוספת" על הילד המאומץ, כדי למנוע ממנו קשיים נוספים. שר העבודה והרווחה חיים כץ הגיב היום על הנושא שעורר תרעומת רבה בציבור ואמר כי תשובת המדינה לעתירה כללה "ניסוח כושל שראוי שלא ייאמר". עם זאת, אין בכוונת המשרד להגיש תשובה אחרת.

באופן חריג ביותר יצא הפרקליט, עובד מדינה, נגד משרד המשפטים שבחר, לדבריו, להפלות להט"בים למרות שהחוק אינו מחייב זאת. "המדינה לא מדייקת בתגובתה כשהיא טוענת שהחלת ההסדר מצריך תיקון חקיקה. זו בחירה ערכית וצריך לומר את האמת – בחירה מפלה וגזענית. אם מיסוד הזוגיות אינו תנאי הכרחי, מדוע לגבי זוגות להט"בים נדרשת הכרה ממסדית? הצורך בהכרה ממסדית היא לא יותר מכסות לאפליה הומופובית. אז הנה, פה טמונה הבעיה. משרד המשפטים נותן יד לפרשנות הומופובית כי בפרקליטות שכחו שאנחנו קודם כל עובדי ציבור, ובכלל זה 10% מהציבור הם לה"טבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully