וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: לא נאפשר לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים

16.7.2017 / 19:40

בתשובה לעתירה שהגישה עמותת "אבות גאים" נמסר ממשרד הרווחה וממשרד המשפטים כי הנושא צריך להתברר בבית המחוקקים וכי על העתירה להידחות. אולם, במשרד הרווחה הודיעו כי ישנו את הנהלים הנוגעים לאימוץ בידי זוגות ידועים בציבור

זוג נשים מחזיקות ידיים במצעד הגאווה בתל אביב, 2007. GettyImages
"לא נפעל לשינוי הדין הקיים". אילוסטרציה/GettyImages

זוגות חד-מיניים לא יוכלו לאמץ ילדים - כך עולה מתשובת המדינה לבג"ץ שהוגשה בשבוע שעבר. זאת בהמשך לעתירה שהגישה בנושא עמותת "אבות גאים". ביום חמישי הקרוב צפוי להתקיים דיון בעתירה, ולקראתו נמסרה עמדת משרד העבודה והרווחה ומשרד המשפטים. על פי תשובת המשרדים, מדובר בנושא שעליו להתברר בבית המחוקקים ועל כן על העתירה להידחות.

במשרד המשפטים הוקמה בעבר ועדה מקצועית בראשות השופט בדימוס יהושע גרוס לבחינת נושא האימוץ וזו הגישה את מסקנותיה בחודש ינואר השנה. בתשובת המשרדים צוין כי על אף שמחקרים טענו בעבר כי אין הבדל בין ילדים הגדלים במשפחות חד-מיניות למי שגדלו במשפחות אחרות, חלק מחברי ועדת גרוס טענו כי משפחות חד-מיניות נחשבות לחריגות בחברה וכי לא רצוי להעמיס "חריגות נוספת" על הילד המאומץ, כדי למנוע ממנו קשיים נוספים.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי החליטו "שלא לפעול בעת הזו לשינוי הדין הקיים". אולם, בנוגע לנושא של אימוץ בידי זוגות ידועים בציבור הוחלט לאמץ את המלצות ועדת גרוס ולשנות את הנהלים. על פי תשובת המשרד זוגות ידועים בציבור שהם גבר ואישה המנהלים משק בית משותף במשך שלוש שנים לפחות יוכלו לאמץ ילד בהליך זהה לזוגות נשואים.

עוד בוואלה! NEWS:
מדוע מכרז ב-8 מיליון שקל בנתב"ג נתפר לחברת בת של טיסנקרופ?
בריחה מהכלא, קוקאין בלב ים ואבי רוחן: מסע עד המדינה בתיק 512
נתניהו נגד הסכם המעצמות בסוריה: "ינציח נוכחות איראן מעבר לגבול"

שופטי בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, מרים נאור ואליקים רובינשטיין בדיון הבוקר, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
"המדינה הכריזה מלחמה על משפחות להט"ביות". דיון בבג"ץ/נועם מושקוביץ

אודי לדרגור, יו"ר עמותת "אבות גאים", מסר כי הממשלה "הכריזה מלחמה על משפחות להט"ביות, לא פחות. שוב ושוב אנחנו נתקלים באטימות הלב והשכל של נציגי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, המתנגדים לכל בקשה ולכל עתירה של משפחות להט"ביות בדרישותינו לשיוויון באימוץ, בפונדקאות, ברישום הורות ובניהול חיי המשפחה שלנו ללא דריסת הרגל הגסה של מדינת ישראל".

לדבריו, המדינה מוכנה להשקיע "משאבים עצומים" בהליכים משפטיים שנועדו להתנכל ולהתעלל במשפחות להט"ביות במקום להפנות משאבים אלה לשיפור חיי האזרחים שמבקשים שוויון בפני החוק והמדינה. "לשרת המשפטים ולשר הרווחה, שהודיעו השבוע לבג"ץ על דרישתם להמשך האפליה של זוגות להט"בים, שמור פרק חשוך במיוחד בספר ההיסטוריה של קהילת הלהט"ב בישראל", הוסיף. "עמותת 'אבות גאים' תמשיך להילחם עד שנעביר מעלינו את החושך והאפליה, אותה מובילה הממשלה הנוכחית ולא נשקוט עד שנשיג שוויון מלא לאלפי המשפחות הלהט"ביות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully